You can do this. Hoe vaak heb je de afgelopen maanden al op je eigen gevoel vertrouwd? En hoe vaak bleek je gelijk te hebben en kwam alles goed? Ik denk zomaar 10 uit de 10 keren?
@anon18050057 wij zijn dus wel met 4 maanden begonnen (ivm het allergieĆ«n verhaal), maar zoals je ziet doet Ć©cht ieder gezin het anders. Ik wilde het eerst zo graag perfect doen qua groentehapjes meerdere dagen achter elkaar aanbieden, dan pas met iets anders beginnen etc. Maar mede dankzij een relativerend gesprek met @Saturnus heb ik dat ook losgelaten. Precies hetzelfde verhaal overigens met doperwten haha! Daar moest hij echt van overgeven. Ga hem dat dan echt niet meerdere dagen achter elkaar aan doen hoor haha! Arm kind. Oh ja en op de opvang krijgt hij eten van hun dus daarmee loopt dat āperfecteā schema sowieso in de war want dat is ook steeds wat anders!
En wat ik al zei, nu met 5 maanden vindt āie het pas een beetje interessant allemaal. Maar er zijn ook kindjes die met 3 maanden al het eten uit de mond van hun ouders kijken en anderen krijgen er pas veeeeel later behoefte aan.
Je kind leeft, is vrolijk, lacht, huilt en slaapt. Dus je doet het goed zoals JIJ het doet. Moeder intuĆÆtie zit diep en dat gaat vaak vanzelf. En zoals ik zal een keer zei. Moederschap en opvoeden is een trial and error gebeuren. Zelfs bij een vierde kind, gaat het weer een beetje anders. Niks mis mee.
Klopt. Het zijn geweldige mensen en hij krijgt daar net zo veel liefde als bij mijn ouders.
Ja ik hoop dat meneertje snel snapt dat zijn eigen bedje ook fijn is en de hele nacht met mama kroelen niet nodig is ahah.
Misschien dat iemand mij hier kan helpen. Ik heb altijd acne gehad (echt een obsessie voor mij geweest altijd, verschillende huidtherapieƫn gevolgd, roaccutane, versch. producten etc.), maar door de pil werd het onderdrukt. Toen ik gestopt was met de pil om zwanger te worden kwam het langzaam terug, maar het stagneerde en werkt niet veel erger.
Nu ben ik zwanger en mijn huid is compleet ontploft. Ik heb acne/puistjes op mijn gezicht, nek, borst, armen en mijn gehele rug. Ook wat op mijn bovenbenen. Eerst deed het me weinig, want: zwanger (en dankbaar daarvoor) en daardoor kon ik het gevoel dat ik erover had wat onderdrukken. Maar ben toch wel banger om naar buiten te gaan en heb bijv. nog geen zwangerschapsfotoās gemaakt o.a. om deze reden.
De producten van de huidtherapeut kan ik niet meer gebruiken want zitten slechte stoffen in voor de baby, dus gebruik nu natuurlijke producten maar werk to-taal niet. Ben in staat al het mogelijke weer te gaan proberen, dus als iemand een goede tip heeft dan graag
Edit: aanvullend: mijn huid is ook gortdroog en smeren helpt ook niet.
Zie hieronder hoe het eruit ziet en dit is maar klein gedeelte van mijn huid:
Acne gezicht
En kamille crĆØme om het rustig te houden en vochtig gebruik je al? Heel lastig met die hormonen. Dat soort dingen is echt afzien en zo balen. Hopelijk heeft iemand nog tips voor je.
Ah ik heb met je te doen, is helaas heel herkenbaar je verhaal! Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook heel veel last van acne, maar heb ik de hele zwangerschap niets op mijn huid durven te gebruiken ertegen. Rond 25 weken begon mijn huid beter te worden, en rond de bevalling had ik helemaal geen last meer (tot een halfjaar daarna helaas, en ben mede om die reden bij 9 maanden gestopt met borstvoeding geven zodat ik weer aan de pil kon ).
Deze zwangerschap begon de acne weer, en heb de eerste 3 maanden niets ertegen gebruikt. Daarna ben ik begonnen met afwisselend 1x per dag glycolzuur (7% toner) en azelaic acid, en salicylzuur (2%) als spottreatment (na veel bronnen nagezocht te hebben leek me dit oke). Inmiddels gebruik ik de azelaic acid niet meer, maar 's ochtends wel lactic acid + hyaluronzuur. Alle producten van The Ordinary trouwens. Nu ben ik bijna 23 weken zwanger en ik heb nog wel wat puistjes maar veel minder en een veel mooiere huid dan bij mijn vorige zwangerschap. Nu weet ik niet of het aan de producten ligt, ik had sowieso al minder last dan bij mijn eerste zwangerschap (want in tussentijd roaccutane gebruikt). Maar misschien kan je een van die producten proberen?
Hoe ver ben je in je zwangerschap?
Ik loop ook bij de huidtherapeut en zij raadde mij aan om de weken dat ik niet bij haar kom een thuispeeling te doen van The Ordinary. Ze vond de ingrediƫnten er goed uit zien, misschien kan je even contact op nemen want jou huidtherapeut hierover zegt? Staat niet bij dat je het niet mag gebruiken bij zwangerschap.
Ik denk dat ik voor kerst en sinterklaas niets koop maar een extra bedrag stort op de spaarrekening.
Mijn (schoon)familie is zich nu al druk aan het maken wat ze moeten geven en elk cadeautje wat ik tot nu toe opperde is gelijk geclaimd. Dus denk alleen een verjaardagscadeautje (ze is begin januari jarig), dan wilt me vriend per se zo een accu auto geven. Ik heb nu nog cadeautjes in doos van vorig jaar. En eerlijk gezegd speelt ze alleen regelmatig met haar poppen, keukentje en loopauto. En boekjes vind ze leuk. Al dat vtech rommel is 10 minuten en klaar.
By the way weet iemand nog waar je kadotjes/speelgoed kan doneren? Sinterklaasbank of weten jullie een ander leuk goed doel?
Mijn oudste gaat naar school, dus Sinterklaas krijgt hij heel bewust mee en dan staat het weer gek als zijn zusje niets krijgt. Anders zouden we haar ook niets geven hoor. Ze snapt de ballen van Sinterklaas.
Ik breng zelf gewoon speelgoed naar de kringloopwinkel toe. Wij kopen ook vaak puzzels daar en brengen ze dan vaak weer terug om weer een andere mee te nemen.
Ik draag de eerste maanden ook liever met doek. Dat sluit indd lekkerder aan! Het knopen vergt wel even wat oefening, maar dat komt vanzelf goed!
In het begin is een elastisch doek erg fijn. Nu met 3 maanden grijp ik steeds vaker de zak (vooral thuis) en buiten het geweefde doek.
Klopt doek sluit beter aan, vooral in het begin.
Ik heb zelf de kokadi flip en die is met draagdoek stof dus superzacht en draag ik ze vanaf de geboorte al in, omdat een doek te veel gedoe was met knopen en ik vaak snel de deur uit moet.
Je kan een ringsling proberen die zijn fijn, alleen zelf vond ik voor thuis prima te doen, voor naar buiten en langere stukken niet zo prettig.
Je kan een draagconsulente contacteren. Zij kunnen je goed helpen met welke draagdoek voor jullie geschikt is. En ze leert je meteen goed knopen etc.
Oh het doet me stiekem heel goed om te lezen dat jullie je baby ook niet elke/om de dag in bad doen. De kraamzorg zei tegen ons dat 3x per week wel de standaard was maar dat haalde we zelden en daar voelde ik me natuurlijk een beetje schuldig over.
Over het hapjesverhaal: maakte jullie alles altijd zelf of zijn die potjes ook wel prima? Mijn dochter is pas net 3 maanden dus heb me er nog niet heel erg in verdiept
Altijd? Nee. En dat is helemaal niet erg.
Wij hebben het badje omwille van dramatisch slapen deel van het avondritueel gemaakt. Maar het vraagt zoveel tijd Ć©lke avond! Hij wordt er ook niet echt rustig van, eerder wild. Dus ik twijfel om opnieuw om de dag te gaan badderen, of zelfs minder, maar je leest overal dat een avondritueel zo belangrijk is. Het geeft wel duidelijkheid denk ik. Bij het aankleden na het bad is het steevast drama omdat hij dan natuurlijk al voelt dat hij bijna naar bed moet. Onze baby slaapt twee maand na het invoeren van het ritueel nog steeds heel slecht trouwens, dus geen ideeā¦
Onze zoon weigert supermarktpotjes helaas. Ik vond dat wel handig voor uitstapjes, dat moet je niet fris houden, maar hij eet ze nietā¦
Ik heb zoān babycook (gekregen) en eigenlijk vind ik dat wel praktisch. Ik schil ƩƩn of twee aardappelen en gooi er vaak iets van diepvriesgroente bij (wortel, pompoen, prei of broccoli) en het is zo klaar. Qua vlees/vis zitten we wel nog wat te zoeken. Wij eten vegetarisch dus dat is ook niet standaard in huis.
Ik begrijp je heel goed. Hier ook een slaapweigeraar die opzich wel ontspannen wordt van het badje zelf maar daarna is het helemaal drama. Vandaar ook dat we het niet zo vaak doen. Zoān gedoe/baby die dan juist nog meer overstuur is voordat ze naar bed moet. Toch snap ik wel dat je het doet als onderdeel van het avondritueel hoor. Het zou ook juist wel heel goed kunnen werken. Het CB raadde het ons ook aan toen ik vertelde dat onze baby zoān slechte slaper is. Misschien nog eventjes de tijd geven?
Oh zoān apparaat klinkt dan wel handig. Ik zou uberhaupt niet weten hoe ik het anders zou moeten maken? Ben echt geen keukenprinses maar wil natuurlijk wel het beste voor baby dus ik heb nog even wat te leren dan. Is er een specifiek merk dan het beste van zoān babycook? Als ik google krijg ik als eerste hit Beaba maar die zijn aardig aan de prijs als ik het zo zie.
Maar een avondritueel zonder badderen is ook prima toch, vooral als het eerder averechts werkt. Ik doe het ook liever in de ochtend en inderdaad 2 of maaaaximaal 3 keer per week.
Je kunt ook zoān ouderwetse stoombloem gebruiken. Die kost een paar euro (en kun je daarna ook nog prima gebruiken). Daar kun je alles makkelijk in stomen. Ik deed dat vaak op zondag en maakte dan wat bakjes vooruit voor de dagen dat we laat thuis waren.