Tips, ervaringen & aanraders

Heeft iemand ervaring met het ‘opknappen’ van het ( helemaal zwarte) frame van een kinderwagen? Wij hebben de Joolz en nu er een tweede op komst is wil ik graag de krassen wegwerken… Aan de ene kant denk ik “ waarom; ze zitten er zo toch weer op”, aan de andere kant staat dat wel weer lekker fris en nieuw. Ik twijfel ook een beetje ivm de giftige stoffen in verfsprays…

Dus; doen of niet doen? En indien wel doen, hoe dan?

Het betreft een aantal krassen van 1-5 cm groot, met name daar waar de paraplu zat en aan de voorkant waar het frame wel eens tegen een deur opbotste…

Die van mij had bij mijn schoonmoeder zoiets vreemds; kreeg daar een appelpartje in een katoenen zakdoek ( afgebonden met een elastiek) en dan zoog hij zo het sap en vruchtvlees eruit?!?!

Laat me weten als het lukt alsjeblieft.
Heb ook een Joolz en wil die ook graag opknappen voor een tweede kindje, mocht het mij gegund zijn.

Ohh ja daar heb je nu van die speciale zakjes voor! Dan vinden veel kindjes de structuur dus niet lekker.

1 like

Zal ik doen, eerst wachten op de ultieme tip. Heb jij ook een zwart frame?

Wat betreft die zakjes… meen je niet? Haha ik vond het zoiets vreemds. Hoewel ze er wel lekker op knauwen bij doorkomende tandjes!

Nee, zilver! Jaa niet zomaar wat proberen, straks word het erger.

Jaa, ik gebruikte het wel eens voor sinaasappel. Best handig hoor. Maar het is een soort houdertje met een netje waar je het fruit in kan doen.

1 like

Yes ik heb de zeitgeist!

1 like

Je kunt ook de krassen inkleuren met zwarte watervaste stift! Dan zie je er niks meer van :slight_smile:

1 like

Dit boek is echt een aanrader. Je kind gaat dan kleine opdrachtjes maken. Is een interactief boek. Heel fijn als ze niet per se stil en aandachtig willen luisteren.

6 likes

Geen er ervaring mee, maar fietsenmakers verkopen ook pennen voor fietsen. Mocht je frame niet ‘watervaste stift zwart’ zijn is dat misschien ook nog wat.

1 like

Ah goede tip! Ik ga eerst die van @anon18050057 proberen en anders deze. Dank beiden :slight_smile:

2 likes

Ik heb zo m’n Ikeabed ingekleurd nadat ik hem op de grond in elkaar had gezet waar een paar harde steentjes lagen :pensive:

2 likes

Inmiddels over de 30 weken dus tijd om een autostoeltje te scoren. Ik wil de Maxi-cosi Rock, ben lekker gevoelig voor de ‘beste uit de test’ :stuck_out_tongue_closed_eyes:
Heb hem nu gevonden voor 300 euro inclusief de base en zit nu te twijfelen of hij nog veel goedkoper gaat worden met black friday oid? :woman_shrugging: Ik vind het maar veel geld.

1 like

Mijn zoontje pakt geen fopspeen. Op zich niet heel erg maar ik denk dat het wel kan helpen bij in slaap vallen. Hij slaapt overdag erg slecht en als ik een speentje geef dan wil hij die wel maar het lijkt alsof hij niet goed snapt hoe hij er op moet zuigen. Na een tijdje pakt hij hem uit zn mond en gaat er mee spelen.
Hebben jullie tips voor fopspeen die een kindje makkelijk pakt? Die misschien het meest op een tepel lijkt? De bibs heb ik geprobeerd en ook een difrax en avent speen.

Een symmetrische avent speen werkt hier nu het beste. Maakt vooral het in slaap vallen in de draagzak sneller. Voor de rest speelt hij er ook mee - even yzuigen, dan spelen en dan huilen dat hij geen speen meer in zijn mond heeft :smiley:

1 like

De soothie ! Ze zijn super lelijk maar mijn zoontje was er echt fan van. Moest van de bibs speen kokhalzen.

afbeelding

1 like

En hoe bevalt die? Is het het geld waard? Ik ben een sucker voor die stofjes… wil vooral een makkelijke draagzak voor de baby. Nu hebben we een stokke draagzak en dat ding heeft zoveel banden en clipjes. Voelt als een enorme rugtas en ik wordt helemaal gestresst als ik dat ding probeer aan te krijgen. Prima voor mijn vriend, maar ik wil iets wat fijn is en geschikt voor binnen.

Weet jij of je deze variant ergens kan kopen? M heeft deze uit het ziekenhuis maar in de winkels hebben ze alleen maar met die oortjes en die zijn echt loeizwaar dus die blijven niet in zn mondje zitten.

Niet aan mij gericht, maar in deze vorm zijn ze niet los te koop. Alleen met een knuffel er aan vast, Wubbanub heten ze dan.

Mocht je er echt om verlegen zitten kan ik je evt mijn losse speen sturen die je zou kunnen steriliseren. Hij wordt hier niet meer gebruikt.

1 like

Ja hier !

https://www.prematuursite.nl/c-3105475/alle-soothie-fopspeentjes/

1 like

Zijn wel te koop hoor! De bekende ziekenhuis speen zonder knuffel. Heb ze zelf ook namelijk :relieved:(zonder knuffel)

1 like