(Ik gooi deze er even ongevraagd in, maar ben hier altijd zo ontzettend voor gewaarschuwd en ik weet dat dit niet bij iedereen bekend is.
https://www.vitens.com/pers-en-nieuws/blogoverzicht/kun-je-warm-water-uit-de-kraan-drinken)
(Ik gooi deze er even ongevraagd in, maar ben hier altijd zo ontzettend voor gewaarschuwd en ik weet dat dit niet bij iedereen bekend is.
https://www.vitens.com/pers-en-nieuws/blogoverzicht/kun-je-warm-water-uit-de-kraan-drinken)
Oh ja is wel een goede idd!
Hier gebeurde het dus wel eens in de nacht als ik zelf niet kon voeden . Beneden maakten we flessies vanuit de quooker aangevuld met koud water.
En dan vind ik een poedertoren waarbij elk vakje een eigen opening heeft fijner dan eentje waarbij je het bakje of deksel er steeds opnieuw op moet draaien (=de standaard toren eigenlijk). Bij mij kwam er dan poeder tussen de rand, waardoor het deksel er niet goed op kon schroeven.
Ik deed bij de oudste dan koud water in het flesje (2/3) en dan een thermosfles met gekookt water en het poedertorentje mee naar boven. Zo kon ik ‘s nachts het flesje makkelijk klaarmaken.
Babyzus krijgt nu bijna nooit meer een nachtvoeding, maar als ze het nodig heeft dan loop ik gewoon naar beneden om een flesje klaar te maken (2/3 koud en 1/3 gekookt water is de perfecte temp voor ons). Heb de flessenwarmer heel weinig gebruikt, omdat die 1,5/2 minuten langer duurt dan eventjes water koken. Zal wel alleen zo voelen omdat de flessenwarmer de tijd aftelde
(Als iemand interesse heeft in de flessenwarmer: ik stuur em met alle liefde voor alleen de verzendkosten op! Is de Alecto bw-700)
Het kost een paar centen (op MP trouwens ook goeie deals te vinden), maar ik zweer bij de Babybrezza. Is een soort koffieautomaat voor melk. Je doet er water en een voorraad melkpoeder in, geeft aan hoeveel ml je wil, flesje eronder en het komt er gemengd en op lichaamstemperatuur uit. Dmv instellingen geschikt voor alle merken melkpoeder. Heeft hier een boel irritaties en gevloek gescheeld, maar wij hadden natuurlijk 2 flesjes te maken dus dan is het het sneller waard.
Dit had ik echt bij mijn eerste willen hebben! Soort espressomachine . Had echt veel gedoe gescheeld hier.
Dit is pas een echte babyccino haha
Wow super cool
Wij hebben denk ik 8 flessen in omloop, paar d’r brown, paar van de action en een paar van Disney volgens mij. Ze pakt ze allemaal zonder probleem… Ik maak de flessen gewoon 's ochtends voor de hele dag klaar en dan warm ik ze op in de magnetron. 's nachts dan ff eruit om ze in de magnetron te gooien, maar je kan ook warm water pakken en dan gewoon idd poeder uit zo’n bus erbij en klaar. Lekker je eigen weg in vinden en vooral doen waar jij je goed bij voelt!
Wij deden ook altijd een thermoskan met gekookt water, begon met 50cc heet en 130cc koud en dan de schepjes erbij, en hoe later het werd hoe meer het hete water afkoelde en hoe minder koud je erbij doet. Ik deed altijd even een pink in de fles om de temperatuur te checken. Als je geen temperatuurverschil voelt zit je goed
Ik heb een Philley geprobeerd maar vond dat een enorme smeerboel. Dan liever de gewone poedertoren van bijvoorbeeld Hema.
Ziet er handig uit! Heb je die van Tommietippy? Of ander merk?
Edit: zie nu dat babybrezza een merk is en tommytippie ook 1 heeft
Ja je moet wel ff goed kijken want die prep-nog-wat van Tommee Tippee is alleen een waterfilter en -opwarmer. Wij hadden die cadeau gedaan aan mijn schoonzus in de veronderstelling dat het zoiets als BabyBrezza was, maar niet dus
Ik zag het al. Zijn ook veel uitverkocht.
Liet het mijn man zien, maar die vindt het niks. Begon over hygiene in dat ding zelf. Hij is een neuroot met zulke dingen voor de baby.
Wij hebben dit badje, en ik vroeg me af of de inzet van de Hema hier ook in past, iemand toevallig geprobeerd?
Iemand tips voor vermaak als ze eenmaal in de autostoel zitten? Ze gooit continu alles op de grond en wordt chagrijnig als ik dr niet direct weer iets geef
IPad aan de hoofdsteun?
Ik bind van alles vast aan die gordeltjes. Kan 'ie smijten wat 'ie wilt, komt het vanzelf weer terug.
Geef je de melk dan koud? Of zet je een thermosflesje neer?
Ik heb nu een dienblad met twee flesjes water, de hoeveelheid melkpoeder afgemeten en een thermosfles klaarstaan
Wij gaan 's nachts naar beneden. Koud water een minuutje in de magnetron en poeder vanuit een torentje (Hema) erbij.
We hebben nu 1 fles. We hadden een set van Avent gekocht maar dat ging niet goed. Toen om te proberen een fles van dr. Brown gekocht en die bevalt veel beter.
Zodra ze naar de opvang gaat haal ik er wel één bij, ons kennende laten we de fles straks daar slingeren en zitten we dan thuis zonder
Wij hadden een flessenwarmer staan en zette daar ‘s avonds de fles al in. Als het dan tijd was voor de fles, gooide we de poeder er bij in (uit een doseer bakje van Hema) en dan zette we weer een nieuwe fles in de warmer voor de volgende voeding. In het begin hadden we dan ook 2 flessen.
Onze baby wordt bijna geboren en vrienden van ons hadden het erover om een gezamelijk cadeau te geven als de baby er is, zodat ze beter één groot cadeau kunnen geven in plaats van iedereen aparte kleine cadeautjes. Alleen nu zit ik een beetje met een luxeprobleem haha, want ik weet niet zo goed wat ik kan vragen? Veel hebben we al gekregen of zelf gekocht.
Iemand dus nog tips/aanraders wat je echt moet hebben voor als de baby er is? Zelf hebben we al de ‘‘standaard’’ dingen in huis, zoals een kinderwagen, box, wipper etc.