Tips, ervaringen & aanraders

Hierop aansluitend heeft iemand het keukentje van little dutch?
Aanrader of niet? Of eerder ikea keukentje?
Ben ook aan het twijfelen over de speelgoed garage :see_no_evil:.
Maar die lijkt me wat klein?

2 likes

J vond bijtringen het fijnst, al snapte ze die ik het begin ook niet en vlogen die door de kamer. De zachte onderdelen van Lamaze (ja daar is ie weer :joy:) vond ze ook fijn om op te bijten, of op een natte hydrofiel.

Hebben wij! Vind het een topding, die van ikea is wat breder. Maar die van LD vond ik mooier :joy:

Garage hebben wij ook, speelt hij met 4 jaar nog steeds veel mee!

1 like

Ik vind hem ook mooier! En nu zelf goedkoper en met toebehoren dus …
En lukken andere autootjes ook bij die garage? Dan heb ik Sint en verjaardag al in de sjakos denk ik :smiley:

K had toen die watermeloen die ik hier laatst tips al heel goed vast en liep er op te kauwen!

Van Oli&Carol

De gewone autootjes van action, hema, die duurdere merken, gaan er prima in!

1 like

Ik weet uit ervaring dat het ikea keukentje heel veel kan hebben. Ben Gastouder en heb dat ding nu 6 jaar en hij is nog in prima staat !

2 likes

Heb die van ikea zelf aangepast (plakplastic op het aanrechtblad en alles wit gemaakt) al een jaar super blij mee (alleen al omdat het het grootste deel van ons speelgoed in de woonkamer er in heeft)

1 like

Ik heb dat keukentje ook! Misschien is m’n kind echt een onbehouwen kleuter, maar soms trekt ze zo hard om die spatels eraf te krijgen dat dat ding vaak bijna omvalt :see_no_evil: verder vind ik het een heel leuk ding!

Hmmm mijn kind is ook wel vrij onbehouwen. Echt een drukke peuter met veel kracht dus daarom was ik aan het twijfelen over die van littlle dutch omdat ik bij de recensies al las dat hij niet super stevig was…
En @Anna88 ik ben niet zo creatief en kom nu al veel tijd te kort. Wel interessant dat er zo veel speelgoed in kan want daar zocht ik ook nog een oplossing voor.
En @Maison bedankt voor de review van een ervaringsdeskundige :wink: op de creche van mijn zoontje staat ook het ikea keukentje

Mijn dochter gaat al vanaf het begin enorm hard krijsen als ze moet worden omgekleed. Luier verschonen en alleen een broekje is geen probleem, maar alle rompers en truitjes die over haar hoofd moeten is gegarandeerd huilen. We proberen haar vaak wel af te leiden maar meestal accepteer ik maar gewoon dat ze even een paar minuutjes krijst en doe ik het zo snel mogelijk. Iemand die het herkend en tips heeft?

Extreem herkenbaar! Mijn middelste had dit! Het is vanzelf over gegaan maar ben wel eens naar de dokter geweest omdat ik echt bang was dat er iets met zijn arm ofzo aan de hand was :woman_shrugging:t3:

1 like

Mijn dochter heeft dat ook! Alles wat over haar hoofd moet en mouwtjes, maar helemaal als ze een jasje aan moet om naar buiten te gaan. (en dat is een paar keer per dag als we met de hond op pad gaan.) Ze verzet zich ook altijd een beetje, die mouwtjes gaan niet zo snel aan. En ook als ik haar in de draagzak stop.
In het begin dacht ik dat ik haar arm brak zo overstuur was ze, en de eerste keren draagzak waren ook een ramp. Ze was zo aan het brullen, dat ik dacht dat ze pijn had. Jasjes doen we beneden in de box, en dan gaat het mobieltje boven haar aan. Dat helpt meestal een beetje,

1 like

Je hebt ook zulke sites met al kant en klaar stickers om het aan te passen. Vind het nu niet storend omdat hij niet zo uitsteekt bij de rest van de spullen. Erop plakken is zo gedaan :slight_smile:

2 likes

@Rockstar wij hebben een ikea keukentje tweedehands. En dat ding doorstaat mijn kinderen Aka sloper 1,2 en 3. Vind het echt een degelijk ding voor de prijs. Heb al wel heel vaak stift strepen eraf gehaald. En hij zit soms vol met stickers. Er staan vaak dingen zoals een auto, poppen of duplo blokken in. Niet echt smakelijk om te eten, maar wel een fijn opberg ding als ze zelf de woonkamer moeten opruimen.

1 like

Maar het is dus wel over gegaan op een gegeven moment?

Ja! Was ineens over :woman_shrugging:t3:

1 like

Er worden ook altijd heel veel tweedehansies van deze keukentjes aangeboden op Marktplaats! Vaak in topconditie :slight_smile:

Hoe hebben jullie het speelgoed van jullie kinderen opgeborgen in de woonkamer? Wij zijn bijna op het punt dat ze niet meer samen in de box kunnen, dus wil een grondbox gaan kopen. Maar de box (en de lade eronder) fungeert ook als heerlijke dumpplek voor speelgoed.
Ik wil graag een hoekje maken met iets van een bankje/tafeltje met bakken er onder of iets met bergruimte onder de zitting ofzo, maar wij zijn zelf totaal niet handig (aka bijna alle Pinterest dingen vallen af) dus iets foolproofs of kant-en-klaars zou ideaal zijn. Iemand inspiratie?

Je hebt bij Ikea zo’n tafeltje met lades er onder in verschillende kleuren. Opberg ruimte en plek voor T en N om te zitten en rustig te kleuren zodat mama koffie kan drinken.

In theorie: wij hebben midden in huis een mega joekel van een kast staan die helemaal vol gepropt zit met speelgoed en alles flikkert eruit als je hem open doet.

1 like