Tips, ervaringen & aanraders

Hier nog geen zithoekje oid, maar ik heb het speelgoed van K nu in 2 van deze manden in de woonkamer;

https://www.dille-kamille.nl/oogstmand-zeegras-naturel-30-x-45-cm-00011911.html

Met al zijn speelgoed en dekentjes er in. Pak er elke dag 2 of 3 dingen uit om die dag mee te spelen.

2 likes

Wij hebben een grote kast (formaat boekenkast zeg maar) met deuren + een speelgoedkist van Ikea. De regel; als het niet meer in de kast past, gaat het naar je kamer of naar de kringloop. Ik ben wel heel hard hierin want anders wordt mijn woonkamer een soort Ballorig. En na 20.00 uur wil ik geen plastic shit meer zien (dan doe ik, bevallig liggend op de bank met een glas wijn, graag alsof ik geen kinderen heb :tipping_hand_woman:t3:). Altijd zo’n desillusie als er ergens weer zo’n graf toettoetauto’s begint te gillen ‘hoi ik ben Claire cabrio’. Dag sexy mood.

15 likes

Dit had mijn zoontje als baby ook, die vond het uberhaupt verschrikkelijk om naakt te zijn. Nu is hij 20 maanden en begint hij weer moeilijk te doen als we shirts moeten uittrekken of wisselen. Zal wel een fase zijn!

Wij hadden eerst ook alles uit t zicht. Nu staat er tijdelijk zo’n zoef zoef dieren baan. We hebben zelf niet veel spullen dus we hadden plek over in ons tv meubel (Ikea besta met 4 deurtjes) en een grotere kast in de woonkamer. Daar zit al het kleine spul in.

1 like

Koos Kiepwagen is ook zo’n enorme eikel

5 likes

Wij hebben ook een mooie kast al zeg ik het zelf, en daarin staat een bak met van alles en nog wat aan kleiner spul (auto’s, hamertje tik, kubus etc) bovenin twee planken met daarop gezelschapsspellen, puzzels, tekenen en knutselspul). Een kist is handig voor het grotere speelgoed, maar op een gegeven moment was ik het zo zag om elke keer die kist op te ruimen, want ze wouden elke keer alles wat onderop lag.

Tekenen doen we altijd aan tafel. Want geen plek om alle kinderen een eigen bureau achtig iets in de woonkamer te maken. Maar op pinterest zie je wel altijd superleuke ideeën van toy storage / child’s desk oid.

1 like

Hahaha ik heb toet toet weggeven, want J (toen 9 maanden oud) moest altijd huilen als die trein begon te praten of zingen.

3 likes

Ja eens, die kist moet je echt maar gebruiken voor 1 soort (in ons geval toettoet). En hoe ouder ze worden hoe meer planken voor spelletjes je nodig hebt :joy:

1 like

Ik zing regelmatig nog het liedje van Ans ambulance.

1 like

Never forget de keer 3 jaar geleden dat er vlak voor een zeker hoogtepunt bij mijn man ineens keihard een zingende Ans uit de kist klonk :joy::sob::joy::sob::joy::sob:. Als ik er aan denk jank ik weer van het lachen.

16 likes

Ja ik dacht ook een fase maar die duurt nu al bijna acht maanden vanaf geboorte haha. Maar zal vast een keer over gaan.

Ik heb opeens nog twee andere vragen:

1. Doen jullie je kind ook wel eens alleen een maillot aan in plaats van een broek? Had er een paar gekocht maar ik weet niet of ik er dan nog een broekje overheen moet doen, lijkt me zo warm. Heb geen jurkjes ofzo.

2. Ik ga binnenkort over op kunstvoeding, maar is opvolgmelk echt nodig? Daar zit altijd suiker in toch?

Ik doe weleens een maillot onder een dunne legging. En heb verder die maillot-broekjes van Mile die vind ik heel fijn! Maar die heeft ze nu niet echt meer aan omdat ze veel loopt, ze zijn te glad

4 likes

Ja ik wil een abonnement op de spelotheek zodat het hier geen uitdragerij met zooi wordt. Maar goed, we ontkomen niet aan een bepaalde basishoeveelheid

Ja, doe ik wel eens onder een legging of broek. Was bijvoorbeeld vandaag vrij koud en ben de hele dag naar Blijdorp geweest, dan doe ik dat zeker. Maar wel eigenlijk alleen als we voor langere tijd naar buiten ga op koudere dagen.

Doe het nooit als broek alleen eigenlijk, wel onder jurkjes.

1 like

Hipp opvolgmelk 2 heeft geen toegevoegde suikers(alleen suiker uit lactose maar dit zit ook in borstvoeding). Ten opzichte van 1 wordt er geloof ik meer ijzer toegevoegd maar ik heb tot zijn eerste jaar 1 gegeven en hij leeft nog steeds😉 Daarna over gegaan op koemelk

1 like

Haha, die hebben wij ook. En we hebben ook Ans Ambulance :yum:

Misschien heeft ze last van een vastzittende nekwervel. Schijnt wel vaker voor te komen na een bevalling.
Kom ik weer aan met mn manueel therapeut, maar je zou zoiets eens kunnen proberen. Of een ostheopaat of kinder fysio…

Met N. zijn we ook bij een manueel therapeut geweest maar dan voor overstrekken en voorkeur houding. Zij vertelde dat baby’s vaak na een bevalling last kunnen hebben van vastzittende wervels in nek of rug, omdat een bevalling ook voor een baby lichamelijk heftig is.

1 like

Je zit nu in het mommybloggerstopic hè :smile: Niet in de kindertopics. Ik zal ‘m even verplaatsen.

Ik vind dit een leuke site voor poppenkleertjes:

https://www.echtilona.nl/c-4699323/poppenkleding-accessoires/

Dan kan je ook zelf het stofje kiezen.

2 likes

Mijn zoontje van 1 haat tandenpoetsen. Eerst vond hij het nog wel oké, maar nu laat hij het bijna niet meer toe. Iemand tips of ervaringen hier mee? Als ik de tandenborstel aan hem zelf geef doet hij hem wel in z’n mond en sabbelt hij er op, maar zo wordt er natuurlijk niet goed gepoetst :sweat_smile: