Tips, ervaringen & aanraders

Wij hebben heftig geoefend overdag met zelf speen kunnen pakken en in mond stoppen.
Met 5mnd kon hij dat. En toen ging je 3-4u achter een slapen. Met 9mnd zag meneer ineens het licht (??) en slaapt SOMS wel 9u achtereen! (8-5)

1 like

Ja sinds dien hoef ik nooit meer die speen terug te stoppen! Bibs speen was sws het enige wat hier werkte.
En ik weet dat het niet mag officieel (gehehe, nee er komt geen brandewijn verhaal), maar wij hadden een kort speenkoord wat we aan de slaapzak vast maakte. Ik heb het op ;81910 manieren geprobeerd maar het was echt geen optie om je daar in op te knopen…
Dus daardoor was de speen ook nooit kwijt.

Je kan ook 4-5 speentjes in t bedje leggen :slight_smile:

Spuugdoekjes zijn kleine ā€œdikkereā€ doekjes tov hydrofiele doeken. Dit zijn echt dunne katoenen doeken.

Onze zoon kan soms ineens veel spugen. Een spuugdoekje neemt melk dan beter op zonder gelijk helemaal nat te zijn. Hydrofiele doek is dat dan wel sneller (vinden wij) en ik vind het zelf best ā€œgrootā€ bij het gezichtje van de baby met afvegen etc.

Maar ieder z’n ding. Je merkt vanzelf wat wel en niet werkt.

30 pakken gekocht en ook nog eens geen verzendkosten. Dank voor de mooie tip! :smiley:

1 like

Ja ze kunnen zich er in ā€œophangenā€ is het idee… maar goed, dan is misschien als je zo’n lang speenkoort hebt met 8 kralen en je naam?

Wij hadden een korte stoffen, en daar kreeg ik het onmogelijk mee voor elkaaršŸ˜‚

Edit: nu staat het dr net alsof ik geprobeerd heb om m’n kind op te hangen :crazy_face:, maar goed haha

5 likes

Hier helpt het wel. Heb t idee dat ie zn gas beter kwijt kan haha. Maar is dus heel verschillend per baby!

Ik vond sab simplex beter werken.

1 like

Voor mijn gevoel werkt het wel… het is hier stukken minder geworden. Sab simplex ook binnen, maar nog niet gebruikt.
De osteopaat raadde een probiotica middel aan.
Alleen laat ze nu zoveel scheten :joy::see_no_evil: of is dat normaal op die leeftijd?

Morgen weer naar de osteopaat voor overstekken en voorkeurshouding.
Vorige keer was ik niet onder de indruk, ze hield haar hand alleen op haar buik. Mag hopen dat ze morgen echt iets gaat doen, want het kost me best wat geld.
Wat zou ik moeten verwachten morgen?

Jaa die scheten herken ik wel en zo hard.
Ik en me vriend zaten elkaar echt aan te kijken. Komt dit geluid uit dat schattige popje daar?

Heb vorige maand een trainingspakje gekocht van Nike in een gladde stof. Mijn dochter heeft hem nu 3/4 keer aangehad en ik was hem alleen binnenste buiten op 30 graden en niet in de droger. Maar nu zag ik dat het broekje bij de billen al helemaal pillig was. Herkent iemand dit?

1 like

Mijn ervaring met een osteopaat was dat ze in het hele lijfje gingen voelen waar de spanning zat. En dit ging ze dan zachtjes weg ā€œmasserenā€. Bij ons kindje zat dit vooral in zijn rug en hoofdje. Daar focust ze zich op maar ze voelde wel altijd overal aan zijn lijfje.

1 like

Jep dat is helaas het stofje. Doe je niet zoveel tegen :pensive:

Het enige wat hier werkte was 3 maanden worden :sob:

Osteopaat, infacol, masseren, pittenzakje op de buik werkten hier allemaal niet. Heel lief zijn en de baby vasthouden/troosten. Oh en goed laten boeren na het drinken!

3 likes

Zonde zeg!

zijn er nog mooie baby black friday aanbiedingen ergens?

PrƩnatal heeft eea! Bol.com had ook, maar was 1 speciale dag volgens mij. Babypark kreeg ik ook nieuwsbrief van over Black Friday!

Ik had 2 jasjes nodig voor J en had er bij Zara al 2 in mijn digitale mandje gelegd. Die bleken gisteravond 50% afgeprijsd, en dat geldt voor meer kleding. Ik heb het echter bij 2 jasjes gehouden aangezien J verder meer dan genoeg kleding heeft.
Of bedoel je grote uitgaven als kinderwagens, kinderstoelen etc?

1 like

Oh ja Zara inderdaad! Ook HEMA heeft aanbiedingen als het over babykleding gaat. Rest weet ik zo even niet :sweat_smile:

Kidsdeco heeft 20% alles.

1 like

Klopt, Hema ook, en H&M.
Ik begin wel echt een moeke te worden zeg, dit zijn mijn Black Friday-aankopen:

Billendoekjes bij Etos (6 pakken voor 4 euro, heb er 30 besteld want geen verzendkosten)
Paar jurkjes en maillots bij H&M voor J
2 jasjes bij Zara voor J

:see_no_evil:

De aanbieding bij Hema vond ik tegenvallen. 20% bij 3 of meer kledingstukken voor kinderen. Leuk als je rompers nodig hebt, maar dan nog vind ik 20% wat karig, dat had wel meer gemogen. En als je bijvoorbeeld 1 jurk of jas wil kopen heb je helemaal geen korting… Hema heb ik dus links laten liggen. Verder hebben we ook eigenlijk helemaal niks nodig, J heeft (als bovenstaande kledingstukken bezorgd zijn) voorlopig meer dan genoeg. Speelgoed heeft ze genoeg, en met grotere aankopen als autostoeltjes etc kunnen wij ook nog een tijd vooruit gelukkig.

2 likes

Niet online maar in de winkel is veel 50% korting en daar nog de BF 20% boven op. Dat is wel lekker maar dan moet je wel naar een fysieke winkel.