Tips, ervaringen & aanraders

Ik herken dit extreem van mijn laatste werkgever (ik ben inmiddels 6 jaar zzp-er). Tijdens mijn zwangerschap kreeg ik altijd vervelende reacties van haar als ik me af moest melden. Toen ik bloed verloor rond 32 weken ‘had ze wel een tampon voor me’ terwijl mijn collega in grote paniek mijn man aan het bellen was.

Na de bevalling belde ze me (dag 3 id kraamweek) met het verzoek mijn mail even te openen want ze kwam ergens niet uit…

Ik heb uiteindelijk ontslag genomen want ik trok het allemaal echt niet meer met die vrouw. Wel grappig; ze belt me nog minimaal 3x per jaar omdat ze me dan wilt inhuren :roll_eyes:.

Ik heb geen tips, behalve proberen het van je af te laten glijden. Sommige mensen zijn helaas zo en daar gaan wij niks aan veranderen.

4 likes

Oh dat is een goeie tip, die percentages zijn een stuk aanlokkelijker.

Nog een tip als je geld uit wil geven: de Duitse webshop kyddo.shop is zoooo leuk en hebben nu alles in de sale tussen de 15% en 70% Ik ben al mijn kerstkadootjes hier aan het kopen…

1 like

Jeetje wat irritant. Je hoort helemaal niet schuldige te hoeven voelen omdat je voor je zieke kindje moet zorgen. Hier zijn gewoon wettelijk dingen voor geregeld zoals zorgverlof.

Dat je nog moeite doet om je moeder te regelen en dan alsnog een halve dag te gaan werken, dan mag je werkgever in zijn handen klappen dat je zo een betrokken medewerker bent.

Zoals mijn collega zegt: je werkt om te leven en je leeft niet om te werken.

2 likes

Wat een nare werkgever. Heeft die zelf geen kinderen?
Bij mij is thuiswerken een optie dus ik zou dat doen. Maar dat is niet overal mogelijk.

En je hebt idd recht op zorgverlof ed.

1 like

Er zullen hier vast ook mensen zijn die de Ikea Hemnes 3 ladekast als commode gebruiken. Heeft iemand toevallig ook van die bakjes in de lades?

Ik zag de Skubb bakjes online, maar geen idee of die passen.

En ik heb ineens waanzinnige nesteldrang dus ik moet alles nú regelen en geen tijd om de hele Ikea door te waggelen.

Ja die heb ik! En de bakjes zijn er perfect voor. Ze passen in verschillende opstellingen, je kunt er een soort Tetris mee doen zeg maar en het zo indelen als jij fijn vindt. Ik heb meerdere setjes gekocht en ben er superblij mee, ook nu mijn kindje al wat groter is (15 maanden).
Mijn commode is er veel overzichtelijker door geworden.

Edit: als je de lades indeelt hou je aan de achterkant een paar cm ruimte over, maar dat vind ik niet erg.

1 like

Thanks! Dat scheelt me een halve dag door de Ikea banjeren haha.

1 like

Graag gedaan! Mijn favoriete bakjes zijn de rechthoekige / langwerpige. Broekjes kan je daar heel fijn in doen. De kleine vierkante gebruik ik voor sokjes en kleine dingetjes.
De grote vierkante voor rompers.

1 like

Dan heb ik nog maar even, ze zit nu net in 86/92…
Hoe doe je het nu?

Wie zocht er nou nog een Tula :thinking:… Anyway;

3 likes

:raised_hands: :raised_hands: :raised_hands:

Ons zoontje is ineens bang voor zn bed? :woman_shrugging:
Een tijdje terug waren we begonnen met hem even laten huilen en dan ging hij na 5 minuten ongeveer slapen. Nu begint ie al te huilen als hij zn bed ziet en dan meteen ook heel hysterisch/overstuur. Zo zielig. Hij doet nu al zn dutjes bij mij… Iemand die dit herkent?

Er is hier best vaak bijtspeelgoed gepost, oa in de vorm van een watermeloen. Weet iemand waar dat van is?

Oli en Carol ?

2 likes

Ja! Oli&carol!
(Shit ik had snel aandelen in die toko moeten kopen)

4 likes

Hoe oud is hij?

7 maanden!

Ja denk ook dat dat het is. Ik leg hem elke dag wel eventjes in zn bed maar het is nog steeds drama. 'S nachts slaapt hij ook bij ons. Kijk het nog wel even aan,zal idd wel tijdelijk zijn.

1 like

Oh nou goed toch! Alles zodat ie een beetje slaapt… hopelijk gaat het gauw beter :slight_smile:

1 like