Tips, ervaringen & aanraders

Hebben jullie aanraders voor bekers? J is nu bijna 7 maanden en geef af en toen wel wat water in een gewone beker. Ik weet dat dit al eens besproken is, maar ik kan het niet terugvinden

Ik had van nuk een 360 graden beker. Maar ze drinkt al een hele tijd uit losse bekertjes nu!

1 like

Heeft hier iemand moltons en/of hoeslakens van HEMA voor in het ledikant? Er staat dat ze niet in de droger kunnen, maar vroeg me af of één van jullie dat geprobeerd heeft.

Ja doe ik wel, merk geen verschil :see_no_evil:

1 like

20% korting bij puckababy. Voor de liefhebbers.

6 likes

Hebben jullie tips om het gebruik van het speentje te stoppen? Mijn zoontje is nu 2 ( bijna 2,5) jaar en hij gebruikt de speen sinds de 16e maand alleen om in slaap te vallen. Daarna spuugt hij het eruit. Soms zoekt hij het in zn slaap weer op. Ik vind het lastig om het speentje cold turkey af te bouwen. Ik heb geprobeerd om niet het speentje te geven maar dan blijft hij erom vragen of steekt hij zn duimpje in zn mond. Dat laatste vind ik erger en geef dan maar toe. Als ik naar zn spraak kijk, dan praat hij net zo goed als een 5 jarige en maak ik mij daar eerlijk gezegd geen zorgen over. Wat is jullie advies hierin? Geduld hebben totdat hij zelf niet meer wilt? Of toch cold turkey stoppen? Wij zijn overigens al gestopt met nieuwe speentjes te kopen. Daarin al besloten dat deze de laatste zijn.

Mijn dochter is nu 9,5 maand en ligt ook vanaf de eerste dag bij me in bed. Ik vind het veel te gezellig en fijn (en stiekem ook lekker makkelijk).

1 like

Oprechte vragen over het in 1 bed slapen met je kind: Hoe slaap je dan precies?

Mijn man en ik slapen onder een dekbed, mijn man trekt die tot over zijn oren en ik iets lager, en beiden zijn we zijslapers. Ik neem aan dat een kindje er tussen in ligt, maar hoe houdt je kindje zich dan warm? Wordt die dan wel goed bedekt? En hoe zorg je er voor dat je baby er niet te diep onder komt, of dat je zelf op je baby gaat liggen?

Ik slaap zelf heel licht en kan er al niet tegen als er een labeltje in mijn pyjamabroek scheef zit bijvoorbeeld, dus ik kan me niet voorstellen dat ik zou kunnen slapen met een kindje naast me.

Als je googlet op veilig samen slapen vind je veel info! Ze raden aan om de baby niet tussen jullie in te leggen, maar naast jou. Zijligging wordt geloof ik ook aangeraden als slaaphouding voor jou.

Hier slaapt ze niet elke nacht bij ons in bed, maar wel regelmatig, vooral als ze wat onrustig is en veel wakker is s nachts. Ze heeft een slaapzakje aan en wij slapen gewoon onder de dekens. Ik let wel goed op dat de dekens niet over haar komen. Ik leg ook altijd het voedingskussen een beetje om haar heen voor het geval ik toch haar kant op rol. Ik vind het samen slapen heel fijn en ook makkelijk met voeden s nachts.

3 likes

Ja samen slapen. Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik dat deed.

Automatisch slapen mijn man en ik allebei lichter en is hij of ik nog nooit op de baby gerold.

We slapen het gehele jaar onder een lichte zomerdeken en de baby in een slaapzak. Als ze wat ouder zijn 6 maanden dan niet meer in een slaapzak als ze bij ons liggen. Maar eigenlijk sliepen de laatste twee kinderen voornamelijk in hun eigen bed. Incidenteel dat ze echt dagen achter elkaar bij ons in bed lagen.

Ik heb het niet via de samen veilig slapen manier gedaan. Wist daar niks van af.

2 likes

Wij leggen haar soms aan een kant zijkant van ons en soms tussen ons in. Ligt er vaak aan met welke borst ik als laatste voedt, of bij wie ze ligt om getroost te worden/ te knuffelen. Ze is nog heel jong en slaapt zonder slaapzak onder ons dekbed, waarbij ik haar hoger leg en zelf naar beneden schuif om ook onder het dekbed te kunnen liggen. Soms leg ik haar juist heel hoog en ligt ze onder een eigen dekentje, met alleen haar voeten nog extra onder ons dekbed. Ik slaap ook heel licht, maar kan wonderbaarlijk genoeg wel slapen met haar op of naast me.

2 likes

M beet op het laatst heel hard op z’n speentje, waardoor die aan een kant ging scheuren. Hij was toen bijna 3 (op 2 mnd na). Ik liet het hem zien en zei dat de speen nu kapot was en toen gooiden we het samen in de prullenbak. Wist hij veel dat we op elk moment van de dag 5-6 spenen hadden rondslingeren, heb ze toen allemaal weggegooid. En als hij er toch nog om vroeg, herinnerde ik hem eraan dat het kapot was en wij het hadden weggegooid.

Hij raakte er heel snel aan gewend. Geen drama of strijd verder. Speen is kapot, weg en nu zonder slapen.

Net als bij jou gebruikte hij het alleen voor het slapen. Dat is denk ik wel makkelijker af te leeen dan wanneer ze de hele dag met de speen rondlopen.

1 like

Wij hebben deze:

https://www.bol.com/nl/p/miracle-360-trainer-cup-oefenbeker-blauw/9200000039806634/

Ik vind hem superfijn, want als je hem op de kop houdt, valt er geen water uit. Het duurde bij onze zoon wel even voordat hij begreep hoe het werkt.

1 like

Ik ben op zoek naar een wipstoeltje. Hebben jullie nog aanraders? Is het handig om zo’n automatisch bewegende aan te schaffen of gewoon eentje die je zelf heen en weer wiegt?

En is een babynestje handig?

Ik denk ook dat het iets is wat je op je gevoel doet. Net als dat samen slapen, sommigen het niks vinden. Zo zijn er mensen die goeie ervaring met babynestje en anderen raden het af. Net als met dat babykuipje van de stokke.

Ik denk dat je gewoon dingen op gevoel moet doen. :sweat_smile:

2 likes

Babynestje - ja, vooral in het begin heeel veel gebruikt
Wipstoel - Babybjorn, heel fijn! Automatische vind ik zelf niet zo nodig.

1 like

Eentje die niet veel weegt en makkelijk te tillen is. Hier was het wipstoeltje echt een uitkomst omdat baby amper sliep. Wipstoeltje ging dan mee en stond voor de douche zodat ik op de dagen dat ik alleen was toch kon douchen en haar in het zicht had. Zelfde voor aankleden/strijken enzo.

1 like

We hebben voor alledrie de Nuna Leaf gebruikt. Ik vind het een topding maar je moet er wel de ruimte voor hebben. Is namelijk niet inklapbaar enzo.

Ja ik vind Hema ook fijn! En die van bambino (Kruidvat) vind ik ook lekker. Voelen allebei lekker dik en zacht!

1 like

Ja, ik vind die van de hema wel fijn! Maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal

1 like