Tips, ervaringen & aanraders

Hier ook fan van Hema. Heb ook slaapzakken van Prenatal, maar merk idd verschil in kwaliteit.

1 like

Super bedankt voor deze tip! Wij zochten er nog eentje en ik heb hem meteen besteld. Oker vind ik zo leuk, en dan heeft hij nog stippen ook! :heart_eyes:

1 like

Ohhhhh!!

8 likes

Haha deze had ik al verwacht :speak_no_evil:

2 likes

Nog niet gekocht, ik kan het vast 2 dagen uitstellen… of 1… :’)

1 like

Is deze ook van de Hema? :heart_eyes:


Ik zag deze bij de C en A!

15 likes

Van dit stofje hebben ze een heel pakje op next.

1 like

Hebben jullie iets leuks aan de muur in de kinderkamer? Ik kom er niet uit! Zou graag echt iets groots aan de muur willen, dus ben op zoek naar een grote muursticker of schilderij. Heb al 1000 dingen gezien… Daar het ook onze slaapkamer is, wil ik niet dat het te blij is…

Zat al bij oudemeesters te kijken, waar je oude Hollandsche schilderijen heeeel groot kan afdrukken. Maar ik heb ook twee heel grote letterbakken. Dat leek me ook leuk: die ophangen en dan vullen met bijv. pastel geverfde houten speelgoedblokken.

Jullie nog inspiratie? :smiley:

Als ik ooit een kindje krijg, wil ik heel graag dit maken:
141,971 votes and 1,672 comments so far on Reddit

Vind het echt prachtig! Of vind je dit te heftig?

11 likes

Nee, daar heb ik ook aan zitten denken! Vooral die blauwe achtergrond vind ik prachtig. Zal nog eens naar behangetjes kijken, die had ik tot nu toe over geslagen omdat ik dat teveel gedoe vond haha

Wij hebben een vrij druk behang (volgens mij staat het ook ergens hier of een ander topic). Zwart/wit met palmbomen. En op 1 van de muren komt dan zo’n soort hanger, meegenomen door mijn zus uit Bali. Niet echt standaard ‘baby’ achtig dus, maar daar hebben we ook wel bewust voor gekozen.

1 like

Oja, jouw stijl vond ik ook heel leuk :slight_smile: ik wil wel een paar kleine babydingetjes, maar van mij hoeft het ook niet per se met wolkenstickers enzo. Dit vind ik ook heel leuk! Heb al een mooie wandhanger, maar die is knalrood dus ik denk dan meteen dat ze dan niet meer kunnen slapen haha? Of is dat vet overdreven?

Is er iemand thuisbevallen?

Zo ja, wat vond je onmisbaar? Heb je twee emmers gehad? Heb je tips qua praktische dingen?

Ja! Ehh volgens mij had ik wel 2 emmers klaargezet voor ze maar geen idee of ze die beide gebruikt hadden. Had een bevalbad gehuurd en dat was echt mijn grootste redding. Verder heb ik eigenlijk niks speciaals nodig gehad. Eten in huis hebben zodat je na afloop weer wat kunt bijkomen en schone handdoeken, dan kom je al een eind :wink:

1 like

Ik wil graag thuis bevallen. Waar zijn 2 emmers voor nodig?
Ik twijfel nog over een bad.

Volgens mij gooien ze er een vuilniszak in en kunnen ze zo het als prullenbak gebruiken. Maar dat is een gok hoor, staat me echt niks van bij. Ik riep wel zodra ze binnenkwamen tegen m’n man “de emmers staan buiten” en hij had in z’n nestdrang ze schoongemaakt omdat we er toevallig 2 in het schuurtje vonden.

Sowieso gebruiken ze er eentje voor de placenta. Doen ze eerst een vuilniszak in die emmer. Tenzij je je placenta wilt houden… In die andere deden ze vuile verbanden en doeken enzo. Die zak heeft kraamverzorgster in de kliko gedaan. Waar die zak met de placenta is gebleven?! Ik heb geen idee

1 like

Oh ja en zorg wel voor een goede lamp! Ons slaapkamerlicht bleek voor het hechten niet fel genoeg. Moest er een bureaulamp bijgezet worden (was midden in de nacht). Verder mijn tips; donkere handdoeken en donker beddengoed. Alles wordt wel weer schoon maar vond de aanblik iets vriendelijker hehehe

2 emmers gebruiken ze idd voor vuile was en afval. Maar als je die niet hebt, is het ook niet erg hoor. Vk is meestal wel creatief.
Zorgen voor goeie verlichting. Wel handig als er gehecht moet worden.
Genoeg hydrofiele doeken voor als de baby er is. Washandjes voor op je hoofd (als je dat fijn vindt) en voor op je perineum tijdens de laatste minuten van persfase.
Mochten familie of vriendinnen nog celstof onderleggers over hebben, vraag dan of je die mag hebben.
Las hierboven de goede tip van donkere beddengoed en donkere handdoeken. Misschien zelfs gewoon oude baddoeken/strandlakens.
Oh en aub vluchttas inpakken :sweat_smile: Ben vast wat dingen vergeten maar kom nu even alleen op dit

Oja vaseline zodat dit de eerste dagen op de billetjes gesmeerd kan worden en ik vind het ook fijn om op de thermometer te doen…glijdt er bij moeder en kind net iets soepeler in :see_no_evil: