Tips, ervaringen & aanraders

zwanger-en-kinderen

Leuk topic! Ik ben voor de meest goedkope optie gegaan: overbroekjes met prefold luiers erin. Qua overbroekjes heb ik vanalles, maar de broekjes van Thirsties het fijnste. Als luier gebruik ik heel vaak gewoon hydrofielen, maar ik heb ook van die dikke prefolds van Blümchen, die zijn voor fijn voor de nacht. Geloof dat het me in totaal zo’n 300 euro heeft gekost en het gaat al twee kinderen mee, dus dat is uiteindelijk heel erg goedkoop!

Qua bende: valt reuze mee, vind het niet erger dan met gewone luiers. Alleen van die diarree-luiers zijn vies, maar die gaan bijna direct de wasmachine in. Ik heb een tijd van die inlegvellen gebruikt maar dat vond ik niks: natte poep gaat er dwars doorheen en echte keutels die kun je vrij makkelijk van een luier afschudden boven de wc, dus ik zag er de toegevoegde waarde niet echt van in.

Als we een weekendje weg zijn ofzo gebruik ik trouwens meestal wel wegwerpluiers, tenzij er de gelegenheid is om te wassen. Er gaan soms behoorlijk wat luiers doorheen op een dag, dat meenemen voor meerdere dagen is geen doen.

Ook nog even hier! Ik heb goeie verhalen gehoord over nappys en kaatje katoen. Wat minder goede ervaring gehoord van de billenboetiek maar hun website ziet er ook goed uit (en die hebben consult in een winkel in Utrecht). De andere twee hebben mensen door heel Nederland.

Verder wil ik graag in een keer een pakket kopen dat je klaar bent, en bij voorkeur ook van niet in China oid gemaakte luiers.
De eerste paar weken wil ik wel gewoon wegwerp luiers gebruiken, want dat lijkt me al pittig genoeg. En idd ook wat @Archimedes zegt, voor een weekend weg oid ook, gewoon voor het gemak.

Ik heb nog twee vragen vóór al deze antwoorden, die ook heel handig zijn, maar ik ben nog heel erg aan het twijfelen :smiley:

1. Waarom hebben jullie voor wasbaar gekozen boven weggooi, behalve het milieu?
  2. Vind je het niet vies, dat al die poepluiers in de wasmachine gaan, waar je dan ook al je gewone kleding wast? :smiley: sorry dit is misschien een heel domme vraag.

Ik ben dus wel geïnteresseerd, maar nog niet overtuigd.

1.Het is goedkoper uiteindelijk.

1. En de meeste poep komt op het inlegvel dus dat spoel je zo door de wc. En als het diarree is of zachter en naast het inlegvel, dan week je de ergste viezigheid eraf in een emmer en dan met biotex plus wasmiddel in de wasmachine op hoge temperatuur. Ik heb dan echt een was met alleen wasbare luiers en soms combinatie met handdoeken. De was komt er gewoon schoon uit.

Ook als je wegwerp hebt, en ze lekken ernaast of je hebt een spuitluier. Dan heb je ook een romper vol poep. Dus veel verschil is dat niet vind ik.

1. Goedkoper en de chemicaliën
  2. Idd inlegvel. En je spoelt eerst de luiers op een kort programma met biotex. Daarna was je de luiers met evt andere was op 60 graden programma.
    Maar ik ben nog niet begonnen dus misschien vind ik het wel heel smerig.

Oke bedankt! Ik schrok ergens van het bedrag 600€, maar daar kom je vast ook aan met gewone luiers.

Als je kijkt naar de prijs van pampers maandboxen (even als richtlijn he), die ligt meestal rond de 40/50 euro bij bol. Reken maar uit, zeker met meerdere kinderen zit je daar zo aan.

Ik heb het topic over wasbare luiers hierheen verplaatst, dan houden we de tips & tricks overzichtelijk ipv aparte topics over alles!

Die 600 euro was van mij, en voor ons was milieu echt de hoofdreden. We hadden de luxe dat we niet zo op de kosten hoefden te letten. Maar het kan echt goedkoper dan dat! Via AliExpress kan je geloof ik ook van alles inkopen, en überhaupt zijn er tig opties. Ook tweedehands zou je kunnen overwegen.

Ik heb zowel voor als achter een zitje van bobike. Handig dat de gordeltjes “rechtop” blijven staan, maar is geen must ofzo haha. Heb voor deze gekozen, omdat ze wit waren :sweat_smile:

Ik heb wasbare luiers via Ali indd, werken prima. Wel met de bamboo inleggers

Ik denk erover wasbare zwemluiers te kopen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Wij hebben er 1 voor O en ik vind het ideaal. In Italië heeft hij dat ding ook elke dag aangehad op het strand, dat waste we dan uit en de volgende dag kon hij ‘m weer aan. Bleef ook geen kilo zand in hangen zoals ik met wegwerp wel heb

Hoe lang passen ze dan in zo’n wasbare zwemluier?
Want dit lijkt me ook wel interessant, maar zoveel zwemmen we nu ook niet. Dus als hij het maar 1 of 2x aankan lijkt het me niet echt de moeite.

Ik heb ‘m voor O gekocht toen hij nog geen 1 was, maar F zou er nu (3,5) nog makkelijk inpassen!

Oh Ideaal! Dan ga ik ook voor zo’n ding kijken.
Al heb ik wel een doos vol zwemluiers die ik van overal en nergens gekregen heb.

Bij Babyplein zijn de Waterwipes in de aanbieding met 40% korting.

Hebben jullie (een video met) tips voor bekkenbodemoefeningen die je het best in de zwangerschap al kunt doen? :slight_smile:

Een kilo zand en een liter water ja :sweat_smile: Het kan ook liggen aan de wegwerp zwemluiers die ik heb hoor. Maar daar hangt me toch een bult water in als ze uit het zwembad komt.

Geen video’s oid hier. Sowieso goed om meerdere keren per dag te oefenen met aan- en ontspannen van je bekkenbodem, dat kan gewoon zittend op je stoel en niemand ziet ook dat je dat doet.

Maar heb je last van je bekken? Of is het meer uit voorzorg? Bij pijn (jaha daar ben ik weer) zou ik zeker even een afspraak maken met een bekkenbodemfysio namelijk.

Ik heb nu vooral spierversterkende oefeningen mee gekregen van mijn fysio voor het gebied rondom je bekken en buikspieren die je niet actief meer gebruikt. Dus voor je billen, schuine buikspieren en klein stukje onderrug.