Tips, ervaringen & aanraders

Haha! Ik heb meerdere dingetjes waarvan ik denk ‘oh leuk om dan als geboortepakje aan te doen’ dus kans dat ik er ook een stuk of 3 inpak mezelf kennende. :roll_eyes:

Maar dit is tot nu toe m’n favoriet (staat ook ergens in laatste aankopen). Is van super zachte stof dus ik denk dat deze ook heel lekker zit voor de baby. En ik heb er dan van hetzelfde merk 2 bijpassende hydrofielen bij. Super belangrijk natuurlijk :sweat_smile:

Linkje

https://www.jutenjuul.nl/shop/babykleding/unisex/newborn-set-dio-onesie-en-muts-boy

4 likes

Hahaha extra credit voor je opmerking over bijpassende hydrofielen. Heerlijk dat we ons daar (nu nog) druk over kunnen maken :joy:

1 like

Wellicht een stomme vraag, maar hoe werkt het met ledikantlakens en ledikant dekens?:sweat_smile: Moet er op het lakentje dus een deken of is dit alleen voor najaar/winter? En is een slaapzakje dan even warm als een deken en laken samen?

1 like

Nee ik heb nu een lakentje en daarover een deken. Ze slaapt in een rompertje (zonder broekje) in een puckababy. Maar het is ook altijd wel fris bij ons op de slaapkamer.

1 like

Ik zie het lakentje meer als bescherming voor de deken zodat ik die niet iedere week hoef te wassen door snotneusjes enzo haha. Het ligt ook een beetje aan het kindje. Wij hebben een koukleum die wakker wordt van de kou als ze te weinig aan heeft. Toen het echt koud was had ze een pyama en slaapzak aan en daaroverheen een lakentje+deken. Zometeen gaat de deken er weer af. Als het nog warmer is krijgt ze een dunne zomer slaapzak aan. Toen het zo idioot warm was van de zomer sliep ze in alleen een romper.

1 like

Noppies valt klein! Q verzoop na zijn geboorte in alle kleding die we hadden in maat 50, maar mijn zusje kwam toen met twee setjes van noppies aan en die waren echt top.

1 like

Hebben jullie aanraders voor een fijn voedingskussen?
En ik wil vast wat luiers kopen maar welke maat? :smile:

Wij hadden een kleine baby, hadden maat 1 luiers, maar die waren aan de grote kant. Van Kruidvat hebben ze maat 0 luiers, die heeft ze even aan gehad. Dus voor baby 2 leg ik 1 klein pakje maat 0 klaar en verder maat 1.

1 like

Het klinkt heel stom maar ik had best wel wat kleine luiers verzameld aan de hand van de zwangerschapsboxen en ik kreeg meerdere luiertaarten (babyshower en kraamvisite)

1 like

Ik had van Huggies een maandbox luiers 1 gewonnen (heel bijzonder, want ik wist niet dat ik ergens aan meedeed).

Maar onze baby was (is) best groot. Geboren met 4250 gram en deze luiers vielen veel te klein. Zwitsal maat 1 was ook niks, ook te klein.
We hebben pampers maat 1 gebruikt en gingen na een week of anderhalf al naar maat 2.

1 like

De allerfijnste vind ik my brestfriend (wat een naam). Ik heb verschillende gehad en deze is voor die eerste maanden echt geweldig.

1 like

Oja ik zou in elk geval niet Doomoo kopen, die hebben wij en is na paar maanden (eerst halve zwangerschap mee geslapen) al halfleeg.

2 likes

Oh wow, deze ga ik ook bestellen. Onze man zakt steeds weg tijdens het voeden.

Ik ben ook al twee aan het uitzoeken, oeps :slight_smile:

1 like

Klopt, Freddie de Vuurvlieg is hier zo’n hit, nog steeds! Het is echt J’s favoriete speelgoed en dus ben ik ook groot fan.

Heel erg bedankt voor de tip, ik heb verschillende besteld voor J maar ook voor kindjes die in de familie- en vriendenkring verwacht worden. Ik ben vooral benieuwd naar de tijger, volgens het plaatje is het de Purring Percival:

Een spinnend stuk speelgoed. Voor een poezenmeisje als J (ze is zeer geïnteresseerd in onze katers en in die van mijn ouders) is dat toch wel een must. :joy:
Ik zou het trouwens wel jammer vinden als Lamaze niet meer in NL te koop is, wat mij betreft is met name Freddie de heilige graal onder het babyspeelgoed.

Waar heb je die purrrrrcival besteld? Ik zie hem niet op de site die hierboven is genoemd namelijk :slight_smile:

Ik zie hem ook niet meer! Ben bang dat hij niet meer op voorraad is. :frowning:

1 like

Jammer! Heb nu twee andere besteld :slight_smile:

Wie heeft een Stokke Tripp Trapp? Welke accessoires/onderdelen hebben jullie er allemaal bij? L is 4 maand dus het newborn deel gaan we niet meer kopen.

1 like

Wij hebben alleen de kinderstoel inzet. Kussen missen we niet echt maar ik zou wel de filmpjes aanraden. Wij vonden dat flauwekul maar hebben nu een heel lelijk tuigje en zag laatst dat die van stokke toch wel erg mooi is.

1 like