Tips, ervaringen & aanraders

Ja ik afgelopen week! En sowieso meer meiden hier. Ik moest ‘m zelf betalen, kostte €40,- (vaccinatie zelf, het zetten heeft een vriendin gedaan).

1 like

Ik wist het van tevoren niet zeker. Kon het niet heel goed vinden op de site. Maar ik had zoiets van: ik betaal het zelf wel en als het vergoed wordt is het helemaal mooi meegenomen.
Heb na de vaccinatie die factuur ingediend en had binnen een paar dagen bericht dat het vergoed werd.

1 like

Tussen 28 en 32 weken is beste periode (bron RIVM)

Edit; lukt dit niet dan mag het nog tot 38 weken.

https://www.rivm.nl/kinkhoest/kinkhoestvaccinatie-voor-zwangere-vrouwen#bestemoment

1 like

Dit heb ik ook gedaan inderdaad. Kon het ook nergens vinden, op goed geluk factuur ingediend en kreeg het gewoon terug.
Bij mij kosten het € 40 euro trouwens.
Ik geloof dat het nogal kan schelen of je het door de huisarts of GGD laar zetten. Dus qua kosten kun je daar eventueel nog in verdiepen :slight_smile:

1 like

Ja bij onze huisarts was het 32 euro!

Hier 29 euro!
Werd niet vergoed door zilverkruis aanvullend 2 ster.
Helaas …

Heb je daar misschien een foto van? Klinkt superleuk!

Oh jammer want ik heb precies die verzekering en wilde ook proberen ‘m in te dienen!

Huh? Ik heb dezelfde verzekering en het werd wel vergoed?

Edit: was 38 euro trouwens.

Ik ga er voor het gemak van uit dat de tweeling maat 44 heeft als ze geboren worden en ik heb al best wat kleding in die maat.

Maar voor de periode daarna vind ik het best lastig, omdat veel dan 50/56 is en dat is echt een stuk groter. Maat 50 van Hema is ook echt huge helaas. Iemand tips voor merken die een ‘losse’ maat 50 hebben en niet onwijs groot vallen?

Tumble 'n Dry en BESS vallen klein! 50 is in mijn ervaring ietsje groter dan 44 bij die merken

1 like

Primark valt klein! Hier zit kind van 58,5 cm nog wel in een zeeman broekje met voetjes eraan in maat 50, maar past niet meer in primark 56, heeft van andere merken nog wel 56 of dus 50 van de zeeman met voetjes. Goed verhaal dit…

1 like

Weet je wel een beetje wat je wil? Printje, gebreid, overslag etc?
Ik zag wel leuke gebreide van katoengaren bij de Prenatal, in verschillende effen kleuren en met houten knoopjes.

Ik heb de mijne laten maken bij Niet in de Haak (omdat ik ook iets anders wilde dan de beperkte dingen in maat 44 van Noppies enzo), daar kun je zelf een stofje uitzoeken en dan maakt zij een pakje of combi van broekje met shirtje.

1 like

Oh dat is gemeen zeg ! Hier afgekeurd !!

Niet eerlijk inderdaad!

Die mobiel die er zo mee vloekt is allang weg, oude foto en hij zit er hier niet zo mooi omheen, maar voor het idee

5 likes

Bedankt, heel leuk! Welke maat is deze?

Zara valt wel een klein vind ik, maar volgens mij begint het meeste wel pas bij maat 62. Prénatal huismerk vind ik vooral de broekjes klein vallen. Noppies valt ook klein.

@Bergamot Ik heb geen tips voor een pakje. Ik was er in het halverwege de zwangerschap heel druk mee. Ik kon niets vinden wat ik echt speciaal vond. Uiteindelijk dacht ik wat maakt het ook uit?Gewoon wat meegenomen in verschillende maten wat ik leuk vond en al gekocht had.

2 likes

Volgens mij heeft c&a ook kleine maatjes, kwam er laatst een klein rompertje van tegen maar het labeltje was eruit dus weet even niet welke maat.

1 like

De grootste geloof ik!

1 like