Tips, ervaringen & aanraders

Ik zag laatst in een advertentie staan “BPA GRATIS”, lekkere vertaling van BPA-free bij kinderspeelgoed :joy:

9 likes

Zie je wel dat groene rondje aan de zijkant van de newborn opzet? Dan weet je of je hem er goed op hebt staan.

De groene rondjes kan ik inderdaad zien. Het ligt waarschijnlijk eraan dat het het nieuwe model is. Is ook niet meer zo’n half ei maar meer een recht zitje.
Ik ga er maar vanuit dat ie goed zit.

Ik heb vandaag een Baby Bjorn wipstoel gekocht bij de Prenatal met 20 % korting ivm de mazzeldagen. Stond al een tijdje op ons lijstje, maar vrij prijzig voor een wipstoel.
Een vriendin is er heel enthousiast over en sleept het overal mee naar toe.
Hoop dat onze baby er ook zo gelukkig mee gaat worden haha.

Bevalt hier ook super goed!
Ik heb ook de speelboog die je eraan kunt klikken, super handig, ze is er hier heel erg fan van

2 likes

Die hebben wij gekregen van mijn moeder, ik hoop dat ze hier ook veel gebruikt gaan worden. Ze zijn iig lekker licht en handzaam

1 like

Oh ja die hebben zij ook. Heb hem eerst zonder. Mocht onze kleine heel enthousiast zijn, dan kopen we die later vast ook nog wel haha

Ik was met de zoekfunctie terug aan het zoeken en zag dat iemand had geschreven dat hij geen babybadje had. Hoe wassen jullie de baby zonder babybadje? Wij hebben een normale badkuip en ik ben aan het denken wat handig is zonder babybadje :slight_smile: kan je daar net zo goed bij? Die dingen zijn zo groot en staan zo in de weg haha.

Oke, nu ga ik even een super domme vraag stellen :smiley: maar wat is dan “wassen we haar gewoon”, niet in het badje maar ergens anders? Ja je hoort het, ik heb nog een paar maanden te gaan haha.

1 like

Ik heb (heeeeel onnodig) een waskom gekocht. Is een bak met 2 aparte bakken waar je water in kunt doen.

“Gewoon wassen” is voor mij: gezichtje, handjes en de voor/achterbips.

En tijdens de hele lazy days was ik alleen haar gezicht :sweat_smile:

2 likes

Wij douchen dus nooit met de kleine. Onhandig, want kan zelf niet echt douchen, en loop daarna te koukleumen haha. En vind het ook best wel eng omdat ze heel beweeglijk is. Wij gebruiken het badje wel vaak, ik badder haar om de dag. In het begin gebruikte ik de Timmytub ook weleens

Oh top, dankjulliewel! Heel fijn op een paar moeders op afroep te hebben voor hulp :smiley:

Ik ben ook op zoek naar een mooie aankleedkussenhoes en nu ontdek ik dus dat mijn standaard hema-hoes de vrij ongebruikelijke maat 45x76 cm heeft. Nu twijfel ik of al die mooie dure hoezen maat 50x70 daar wel mooi omheen passen, weet iemand dat? Voor ik 25€ uitgeef voor een Jollein hoes ofzo haha.

Bedankt voor het ondersteunen van mijn nesteldrang-koop-avond!

Wij doen J nu nog in de wasbak wassen en anders mee onder de douche :see_no_evil:

Wij hebben het Stokke badje. Die kun je ook dichtklappen. De eerste maanden gebruikte ik ook zo’n doomoo bad matras en gingen we samen badderen. Nu zet ik vaak het stokke badje in de douchecabine met dochter er in en ga ik daarnaast zelf uitgebreid douchen. Dochter kan zelf goed zitten. Terwijl zij nog in het badje zit droog ik me af enzo en daarna haal ik haar er uit. Zoon zit dan vaak in het grote bad of die gaat ook in de douche. In die eerste maanden zette ik de wipstoel neer en dan de baby er in met grote hydrofiele doek. Dan mezelf aankleden en dan de baby.

Ik was hem in de wasbak in de keuken :see_no_evil:badje wil hij echt niet in, gaat dan echt krijsen.

1 like

Dit hebben wij ook heel lang gedaan. Soms ook in de wasbak van de douche. Wij hebben zelf geen bad en alleen met S onder de douch vond ik ook wel beetje eng. We hebben later een peuterbad van OK gekocht en daar past hij nu met 2,5 nog steeds in. Ideaal.

Ik had dat ook. Die van Jolein zaten er verschrikkelijk omheen, dus heb een ander aankleedkussen gekocht haha.

1 like

Wij hebben t badje ook niet lang gebruikt. Stond ook zo in de weg. Als je een groot bad hebt is zo’n badinzet met zuignappen wel heel fijn. Heb je voor een tientje. Daar liggen ze dan in zodat je niet de hele tijd krom hoeft te staan door het vasthouden. Je kunt natuurlijk niet even weglopen maar je hebt wel je handen vrij om even goed te schrobben met een washand haha.

Ik heb net de webshop gemaild en ze gaat de hoezen voor me op maat maken :heart_eyes: zo leuk en lief!!

Over aankleedkussenhoezen gesproken, ik heb er altijd nog een opgevouwen hydrofiel op liggen. Want 10 v/d 10x heb ik de billen toch niet goed afgeveegd waardoor er anders een spoortje geel op de hoes belandt. Of ze piest erover. Vind het makkelijker om de hydrofiel te vervangen dan de hele hoes (ja sorry, zo lui ben ik).

Heb dus ook geen fancy hoezen, maar gewoon de “leuke” van de hema.

3 likes