Tips, ervaringen & aanraders

Ik heb helemaal geen aankleedkussenhoes. Leg er altijd gewoon een hydrofiel op.

Misschien toch maar eens aanschaffen…

1 like

Nou dan kan ik dus dit tippen :smiley:

Heb er nu 2 gekocht, eentje in geel en roze. Ik heb vooralsnog zoveel praktische dingen gekocht, dat ik heel veel zin heb om eindelijk iets te kopen vooral omdat het mooi is hihi. Ga er wel ook een hydrofiel overheen leggen, maar dan ziet het er de rest van de tijd tenminste leuk uit!

1 like

Iemand tips voor niet al te dure leuke gordijnen voor de babykamer? Liefst wel verduisterende en een beetje in een leuke kleur/print.

Ik wilde per se een mooie hoes, maar we zijn al vrij snel overgestapt op een dubbel gevouwen handdoek. We hebben donkere handdoeken, de handdoekenwas staat toch geregeld aan en het kan lekker op 60 graden.

1 like

Ik zou klassiek Ikea zeggen :slight_smile: mooie kleuren en maar 50€ voor twee!

1 like

Wij hebben ze van Kwantum! Ook inderdaad verduisterend. Daar zijn ze vrij goedkoop en veel keuze qua kleur (groen, grijs, okergeel etc, wij hebben een beetje vergrijsde kleur donkerblauw gekozen). Alleen hebben wij een niet-standaard maat dus we waren alsnog best wat geld kwijt. Was €12,- de meter dus als je wel een standaard maat nodig hebt is het super goed te doen!

Foto gordijnen

15 likes

Wat een prachtig wiegje!

1 like

Bedankt @anon18050057 en @360! We waren bij leen bakker en Jysk geweest en dat was het toch niet. Maar ik ben ook te ongeduldig en wilde gewoon meteen leuke kant en klare mee :crazy_face: Had bij Ikea online gekeken, maar het kant en klare online aanbod was ook niet zo geweldig. Misschien toch maar op maat laten maken.

@360 ik heb het geloof ik al eens eerder gezegd maar zo leuk die mobile!

1 like

Wij hebben ook geen bad. Zat zelf al te kijken naar het opvouwbare badje van stokke. Staat die jullie hebben niet in de weg?

Ze hebben in de winkel veel meer dan online! Althans hier. Ging ook laatst kijken, maar vond op de site bijna niks terwijl ze in het echt die hele gordijnenafdeling hebben. Heb je wel het risico dat je ook met 1000 andere dingen thuiskomt :wink:

1 like

Voor twee tientjes kan je op marktplaats een babybadje met standaard kopen.

Ik ben met een spoedkeizersnede bevallen en vond het heel handig omdat ik zelf staand kon doen. Ik vond het fijn om de baby om de dag te wassen en niet alleen op het aankleedkussen met een washandje, vooral omdat hij in het begin nog vaak melk terug gaf en geloof me… dat ruikt zuur!

Mijn ouders zette het babybadje in bad. Een kleine gladde baby in een groot bad doen is in het begin nog niet heel handig.

1 like

@Grey Deze hebben wij ook, maar dan in lichtgrijs. Op zowel onze kamer als de babykamer, erg tevreden over!
Wij betaalden iets van 250 euro voor 3,50x2,20 meter geloof ik. Niet goedkoop maar als je een beetje oplet dat de kleur makkelijk combineert ben je voor jaaaaaaren klaar

1 like

Bedankt! Ga dan toch es op zoek naar iets met een standaardje :slight_smile:

1 like

Op alle uitzetlijsten staat: als je borstvoeding gaat geven heb je dit en dit nodig en als je flesvoeding gaat geven dit en dit. Maar ik lees hier juist vaak dat het helemaal niet zo vanzelfsprekend is dat borstvoeding lukt… Hadden jullie voor het geval dat toch al die flessen in huis? Of kan je (eh je partner) altijd nog even naar de drogist rennen als het nodig is? :slight_smile: ik probeer een beetje kritisch door de lijsten te gaan haha.

Ik had 1 flesje uit zo’n blije doos voor de zekerheid. De rest kan zo gehaald worden door je partner of kraamzorg of bezoek :slight_smile: Moest de 2e volle dag ook wat gaan bijvoeden met een spuitje en dat werd toen allemaal geregeld.

4 likes

Ik wou borstvoeding geven, na 9 dagen ellende overgegaan op kunstvoeding en toen is m’n vriend gewoon even snel naar de drogist om de hoek gegaan. Of je besteld het online, heb je het de volgende dag. Zou niet teveel in huis halen als je van plan bent borstvoeding te geven!

1 like

Ik had een gekregen klein flesje in huis voor het geval het niet lukte. Niet nodig gehad gelukkig. Toen ik de borstvoeding ging afbouwen pas grote flessen gekocht.

Ik had van iemand als tip gekregen om toch een pot flesvoeding in huis te nemen, just in case. Ik was er achter gezien HEEL blij mee. We werden naar huis gestuurd na 7 dagen ziekenhuis + spoedkeizersnede in de avond moest er toch echt wel een flesje gemaakt worden. Op goed gevoel hebben we het maar gemaakt en de volgende dag zagen we onze kraamverzorgster pas voor het eerst. In het ziekenhuis kregen we kant en klare flesjes en hadden dus geen idee hoe dat nou werkt kunstvoeding.

1 like

Ja deze hadden wij ook @anon18050057! Ideaal was dat omdat ze iets moest worden bijgevoed naast de bv

Super, bedankt allemaal! Heb nog geen gratis flesje gescoord :smiley: net wel weer een speen, twee pakken luiers en een heleboel babyolie en shampoo met goede korting.

In het pakket zaten ook gezichtsmaskers voor mij en crème van Weleda :smiling_face_with_three_hearts: kei blij mee!