Tips, ervaringen & aanraders

Dankzij jou/het forum ben ik ook helemaal fan van ossegalzeep. Tot nu toe alle rompers weer schoon gekregen. Had het ook gepromoot bij mijn schoonzusje.

Laatst kreeg ik een berichtje van de oma van mijn vriend. Ze had een vlek in haar lievelingsrok en al van alles geprobeerd. Dankzij mij ossegalzeep gekocht en de vlek is eruit. Ze was helemaal blij :smile:

Je moet het trouwens niet op aardbei (rood fruit) vlekken smeren, dan krijg je blauwe vlekken.

3 likes

Wat fijn zeg, van die rok!
Ik vind het echt een wondermiddel. Meermaals dacht ik ā€˜okĆ© maar deze poepvlekken gaan echt niet uit dit rompertjeā€™ en dan lukte het gewoon wel. Eerst goed uitspoelen, daarna heel goed inzepen, en laten intrekken. Daarna meewassen met de juiste kleur en meestal zijn de vlekken dan weg. Zo nee, dan herhaal ik de behandeling. Maar het komt hier bijna niet meer voor gelukkig dat ze helemaal onder zit, hooguit een randje aan de romper of zo.
Goed om te weten van de aardbei. J is nog niet gek op aardbei maar ik wil het binnenkort wel opnieuw proberen aan te bieden.

Ik had tot nu toe ook altijd alle vlekken eruit met ossengalzeep, maar nu heb ik een wit broekje waarin ze gepoept heeft, nouuuu heb m al 3x ingesmeerd en met biotex enz maar nog steeds vlekken erin. Hij hangt nu in de zon, dat wilt ook nog wel eens wonderen doen ā€¦ maar anders ga ik m helaas weggooien :sob:

Iedereen bedankt voor de buggy vakantie tips. Heb gisteravond geboekt. Als het zover is maar kijken hoe we de rest oplossen haha. :see_no_evil:
Oktober duurt nog even :sweat_smile:

Bij aardbei moet je gelijk kokend water over de vlek gieten. Mijn meisje is gek op aardbei en alle vlekken, ook uit witte kleertjes heb ik zo weggekregen.

@SimpleThings mijn dochter ging van de een op de andere dag flesweigeren. Hier is het niet meer gelukt. De 360 graden beker van Nuby ging hier goed. Duurde wel twee weken voordat ze hem door had. En we hebben ook kort cupfeeding gedaan. Nu drinkt ze met 1 jaar wel uit de fles. Zolang er maar geen melk in zit. Water en thee is prima. Het is live of niet

2 likes

Zou ik wel doen ja.

1 like

Ik wil een babyfoon gaan aanschaffen, waarschijnlijk eentje met camera, en ben benieuwd welke jullie hebben en of jullie daar tevreden over zijn. Zoveel keus in zoveel prijsklassen :exploding_head:

1 like

Wij hebben een Motorola camera. En die werkt samen met een app. Dus dan heb je niet zoā€™n apart beeldschermpje erbij oid. Is volgens mij niet eens speciaal een babyfoon, maar werkt er wel prima voor. Andere mensen zullen m hebben om hun hond/huis in de gaten te houden oid haha.
Je kan erdoor praten, melodietjes afspelen, draaien via de app. Werkt op WiFi, maar heeft soms kuren.

1 like

Wij hebben deze zonder camera.
https://www.bol.com/nl/p/alecto-dbx-85-eco-dect-digitale-eco-dect-babyfoon-100-storingsvrije-verbinding-eco-modus-blauw/9005000011825873/

Bevalt tot nu toe heel goed.
Echter wordt J nu wel heel erg beweeglijk en wordt ze regelmatig op haar buik met haar hoofd naar het voeteneind wakker (hoe dan??!!).
Om die reden wil ik binnenkort een babyfoon met camera, maar ik wil iets dat 100% dicht zit en waar enge mannetjes niet op kunnen inloggen omdat het op internet is aangesloten.

1 like

https://www.bol.com/nl/p/luvion-essential-babyfoon-met-camera/9200000027737400/?Referrer=ADVNLGOO002031-G-56118207086-S-474976985021-9200000027737400&gclid=EAIaIQobChMI-K3r4MC34gIV2OF3Ch2pxgijEAQYASABEgJyjvD_BwE

Wij hebben deze, heel tevreden mee. Heb expres 1 genomen die niet met internet werkt. Had toen een artikel gelezen dat die dingen soms gehackt worden en dat leek me toen niets.

4 likes

Wij hebben de alecto dvm 200. Kost ongeveer 150 euro maar gekocht met een aanbieding. We zijn er heel tevreden over al gebruiken we de spreek en liedjes functie eigenlijk nooit dus die hadden er niet op hoeven zitten. Temperatuurweergave vind ik zelf wel fijn.
Over wel/geen camera op de babyfoon: het heeft mij echt veel onrust en heen en weer lopen gescheeld wat natuurlijk ook weer rustiger was voor mn baby haha. Ze is een hele onrustige slaper en soms komt er een gebonk uit die kamer alsof ze is uitgebroken. Maar dan zie ik op de camera dat ze gewoon nog goed ligt en haar speen nog heeft en hoef ik niet op te staan om te kijken.

2 likes

Wij hebben de Luvion Easy en ik ben er heel blij mee. Heeft goed nachtzicht en het is een compact apparaatje (geen wifi). Ik vind het ideaal om niet telkens naar zijn kamertje te hoeven lopen om even te gluren hoe hij ligt.

Volgens mij wasā€™tie rond de 80,-

2 likes

Wij hebben ook een Alecto, maar dan de DVM 143. Ook erg tevreden erover! Heel blij met de camera, erg duidelijk beeld ook. Wij hebben hem ook met een aanbieding gekocht, hij is het geld echt waard vind ik. Ik geloof dat @lovewarrior hem ook heeft.

edit: oeps dit had een reply op @Zitzak moeten zijn, sorry.

1 like

Ik heb ook die alecto, kost wat maar heel fijn!! Gebruik overigens die terugpraat mogelijkheid nooit of die liedjes, maar kwaliteit van beeld is goed.

1 like

Oja ik gebruik die spreekfunctie en liedjesfunctie eigenlijk ook nooit.

Maar vind het wel fijn dat er beeld bij zit.

Je loopt in het begin wel het risico heel de avond naar de babyfoon te kijken want wat slaapt ie schattig he.
Haha, ik zei al: we kunnen er net zo goed naast gaan zitten

Thanks allemaal, dit maakt de zoektocht een stuk overzichtelijker!

Whaha oeps. Gelukkig heeft ie er maar 1 anders zou ik helemaal gek worden :smile:

@Bathwater dank voor de tip! Ga dat ook maar in huis halen.

@Anna88 oh nee wat erg ook net voor het huisbezoek :sweat_smile: Ik doe nu even met een billendoekje onder zn navel wrijven voor ik de luier openmaak,daar gaan ze ook van plassen schijnt. En schone luier alvast onder de vieze doe ik idd ook. Moet zeggen dat het al een stuk beter gaat. Verschonen gaat sowieso steeds sneller omdat je er handiger in wordt en we kennen nu wat trucjes.
Maar wel fijn dat mensen het herkennen en dat ik dus geen abnormale baby heb haha

1 like

Iemand tips voor leuke betaalbare webshops voor een jongenskamer (peuter 2 jaar) ? Ik vind bij H&M het een en ander wel leuk maar daar is vaak iets uitverkocht en Zara Home vind ik toch te meisjesachtig.

Wat zijn de leukste center parcs met kinderen?

En @ABC123 misschien staat op deze site wat leuks? https://www.hiphuisje.nl/webshop/

En deze misschien? https://www.grasonderjevoeten.nl/

Huttenkuttenvreugde

4 likes