Maar waren hier volgens mij laatst ook meiden die een ander model draagzak kochten die ook betaalbaar was toch?
Hier wordt het eigenlijk nooit gedaan. Wij zijn ook met T haar kinderfeestje naar een krijspaleis geweest (haar vader en ik vierde het samen en we wilde het niet bij een van ons thuis doen want ongemakkelijk) dus ik vond dat ze al genoeg hadden gehad
Zeker op MP kijken!
(en eerlijk gezegd zou ik ook even gaan proberen bij een winkel. Wij wilden ook de Tula aanschaffen, maar hebben toen na wat proberen in de winkel en via een draagzakkenbibliotheek hier in de stad toch voor de Ergobaby gekozen omdat we die allebei veel fijner vonden zitten. Ik vond best veel verschil zitten in hoe de banden aanvoelen van de verschillende merken)
Uiteindelijk 2 zakken gekocht via MP. Heel veel mensen die eentje gekocht hebben maar waar het amper gebruikt is. Scheelde in ons geval 2x 60 euro!
Ja ik heb die indd. Ik vind het een topding! Mān vriend gebruikt m ook makkelijk. Moet zeggen dat ik in die eerste maanden zelf liever de doek gebruik, dat sluit net wat lekkerder aan rond de baby. Maar daarna met buik en rugdragen ook, ideaal! Hebben de hele vakantie R gedragen in dat ding en geen buggy oid meegenomen. Wil nu eigenlijk nog een peuter draagzak, zodat we dat nu ook weer makkelijker kunnen doen. Ik vind haar nu, volgende maand 2 (), net wat te groot voor de FTG
Nope doe ik niet. Ik vind het zelf best een risico met plotseling remmen en dan het kinderzitje nog voorop. Nee ben dan bang dat er iets gebeurd
Ik deed het niet. Meestal ging ik lopend (kwartier) en anders met de auto (ook kwartier ivm drukte ).
Nu de jongste voorop, middelste achterop en oudste op haar eigen fiets.
Bakfiets huren? Of kopen tweedehands.
Haha dank je! Gelukkig heeft hij maar vier kinderen uitgenodigd. En we gaan lekker spelletjes doen buiten.
Weet je, ik zie hier id stad (Utrecht) ontzettend veel mensen fietsen met de Maxi cosi achterop in zoān speciale beugel. Ergens lijkt fietsen met een draagzak/doek mij dan veiliger/fijner. Kan je iig het eea evt nog opvangen met je eigen lichaam als je valt. En als je geen keus hebt, heb je gewoon geen keus? Voor de bakfiets zag je het echt heel vaak overigensā¦
De tula free to grow in principe ook tot 20 kg, maar ik vind het rugpand nu te laag zitten als ik de oudste erin draag. Als ze dan een keer naar achter leunt voelt het alsof ze eruit valt. Bij een echte peuterdraagzak zijn die rugpanden wat hoger volgens mij.
Mijne weegt nu denk ik tussen de 12&15 kilo, wordt volgende maand 2. Moet wel zeggen dat ze vrij klein is voor dār leeftijd. Ze loopt ook al een jaartje, dus ja, ze kunnen dan zeker wel een stukje lopen haha!
Ik fiets wel eens met M. in de draagdoek, maar probeer dan wel extra voorzichtig te fietsen en niet echt midden in de stad te moeten zijn (woon net buiten Amsterdam, vind de fietspaden daar in mān eentje al gevaarlijk).
Ik weet dat het wordt afgeraden maar ik heb het de eerste keer gewoon even geprobeerd en dat ging heel erg goed. Als je het heel eng vindt dan stop je toch gewoon meteen?
@Madrid Ik heb ook de Tula FTG. Hier al 13 maanden in gebruik. Zo fijn en makkelijk te verstellen. De eerste maanden zat mijn dochter er uren in en ze heeft heel lang overdag in de draagzak geslapen. Hier het geld zeker waard. Hangt ook wel van je bouw en voorkeur af. Mijn man gebruikt de Manduca (we hebben elk onze eigen draagzak) en hij vindt die fijner. Ik ben vrij klein en kan die alleen met gekruiste banden dragen.
@Mhysa Bij mijn eerste durfde ik echt niet met draagzak te fietsen en veroordeelde ik moeders die het deden eigenlijk een beetje. Bij de tweede heb ik het wel gedaan. Hier in de stad zie je dagelijks ook wel vaders en moeders dit doen. Ik deed het wel alleen als het echt noodzakelijk was. Gelukkig kon mijn dochter vanaf 7 maanden in het voorzitje. Dat heb ik toen wel gevraagd aan de fysio. Ze kon namelijk heel goed zitten en zelf tot zit komen met 6 maanden. Soms fiets ik nog met draagzak als ze in slaap lijkt te gaan vallen. Dat voelt dan weer veiliger.
Ik zou nooit, nooit, nooit met een kindje in een draagdoek/zak fietsen. Als je valt dan land je bovenop je kind! Bovendien ben je met dat gewicht op je buik toch minder wendbaar (bij het kijken over je schouder of het nemen van een bocht). Lees hierboven dat veel mensen het doen en schrik er best wel van eigenlijk.
Goodiebag?! Je hebt toch die kinderen al een hele dag vermaakt en de ouders een vrije middag gegeven? Haha.
Vind het steeds gekker worden hoor met traktaties en feestjes etc.
Hahaha ja zo zat ik ook!
Ik ben aan het kijken naar verschillende co-sleepers. Met welke hebben jullie ervaring? Ik zie online bv de Kinderkraft neste (welke toch een stuk goedkoper is dan die van die Chicco) maar vind daar geen reviews van.
Ik wou hier net komen vragen vanaf wanneer een baby in het voorzitje op de fiets mag. Die van mij is bijna 6 maand maar kan nog niet zelfstandig zitten.
Ben dagelijks toch twee keer 30 minuten kwijt (heen en weer) aan halen en brengen naar kdv met de buggy, zou wel veel sneller gaan met de fietsā¦
Wij hebben er op dit moment eentje gehuurd, maar nog geen baby. Ook nog geen ervaring dus.
Wij moesten specifiek letten op de hoogste doordat we een hoog bed hebben waar ook lades onderzitten (dus een co sleeper met uitstekende poten gaat niet).
Hier ooit een Babynest gehuurd. Vond dit echt geen aanrader⦠Ziet er leuk uit maar qua gebruik heel onhandig.