Ah zo lief haha♥️
Ik herken dit wel van mijn zoontje. Waar F heel creatief is in haar spel is O meer van het ‘simpel’ spelen. Gooien met een bal is voor hem ook al genoeg inderdaad. Hij is nu 2 jaar.
Wat hij wel heel leuk vind is bouwen met blokken en het dan omgooien, of als ik met stoepkrijt een weg heb getekend om daarover heen te crossen met zn autootjes.
Duplo vind hij ook heel leuk, maar hij bouwt daar vooral mee terwijl F echt een huis maakt en daar met poppetjes in speelt.
Ik zag laatst op IG iemand die de kinderen een oude doos had gegeven en ze daarop liet ontdekken wat bijv bestek doet. Een vork maakt kleine gaatjes, een (bot!) mes kan zagen, een lepel maakt deuken. Daarna gingen ze door de gaten rijgen met touw en zo zijn die kinderen heel lang zoet geweest. Zoiets zou voor O ook echt leuk spelen en ontdekken zijn, maar F is er waarschijnlijk na 5 minuten op uit gekeken.
Hoe simpeler het speelgoed hoe leuker O het vind. Misschien werkt dat voor jouw zoontje ook zo? Voor knutselen heeft O helaas echt geen geduld, dat vind ik wel erg jammer. Met F kan ik gerust een uur aan tafel zitten en samen schilderen of tekenen, maar O vind er geen klap aan🙈