Tips, ervaringen & aanraders

Ik wil graag het liefst parfumvrije producten die geen fortuin kosten :slight_smile:

Waar ik nu woon zit ook alleen een kruidvat, dus het zal sowieso iets worden wat ik online kan bestellen worden dan denk ik.

Ik gebruik eigen merk Etos. Tot 1 jaar heb ik bij de jongste alles van drs Leenarts gebruikt

1 like

Mijn baby girl wordt binnenkort geboren en ik vind het ook belangrijk parfum en rotzooi vrij spul te halen. Dus absoluut geen zwitsal of iets dergelijks (geur alleen al maakt me misselijk :stuck_out_tongue: ) Zelf gebruik ik ook producten waar zo min mogelijk rotzooi inzit.

Vond dit ook heel lastig om te kiezen wat nou echt dan ook goed is en ik heb via de website van dr jetske ultee productadvies voor kindjes gevonden (ben sws fan van jetske). Moet je eens op googlen, krijg je meteen een lijst met producten die “babyproof” zijn en de meesten kosten maar een paar euro!

Had zelf de lijst uitgeprint en meegenomen naar de etos en kruidvat en zo alles gehaald :smile:

3 likes

Wanneer zijn jullie begonnen met badolie en bodycreme enzo? Hier wordt in principe aangeraden alles gewoon met water te doen zonder spul, maar op den duur lijkt dit me ook wel lekker (en heb heel veel Naïf spullen die ik nu zelf aan het opmaken ben haha, super zonde)

1 like

Ik doe het met bijna 2 jaar nog steeds niet :see_no_evil: Alleen wat neutrale shampoo 1x in de week, verder alles met water.

1 like

Hier ook met bijna 2 nauwelijks. Nu wel 2x in de week d’r haar met shampoo van hipp, maar verder staat ze vooral onder de warme douche en ze ruikt lekker haha.
Bij die kleine dus ook nauwelijks. Bodylotion gebruik ik bij de oudste wel vaker. Maar ze heeft ook een bizar droge en gevoelige huid, dus als ik het niet doe krabt ze zichzelf open.

1 like

Ik al wel vanaf de kraamweek. Niet iedere dag hoor. Maar in bad doe ik een klein beetje naif en hij heeft best snel een vettig en muf hoofdje. :sweat_smile: Dus die was ik ook wel met naif baby shampoo.

2 likes

Weet niet of het al gezegd is maar Kruidvat heeft ook eigen merk parfumvrij. Heb ik de eerste maanden gebruikt en is net zo prima als Neutral. En maar €1.89 dacht ik.

1 like

Thanks voor de tip! Ik vind het allemaal maar lastig om tussen zoveel merken te moeten kiezen, als ik bezig ben met de uitzet lijst. Ik heb helaas geen vrienden of familie met kleintjes die ik kan lastig vallen met vragen, dus geweldig weer dat ik hier weer wat fijne tips kan krijgen :smiley:

1 like

Hier ook vanaf de kraamweek. We doen hem eigenlijk nog precies op dezelfde manier in bad zoals de kraamhulp het deed. Ik gebruik ook Naïf wasgel,shampoo en bodylotion. Maar hij gaat niet heel vaak in bad, 2 keer per week. Vind hem zo lekker ruiken altijd na zn badje :heart:

1 like

Joehoe daar kom ik als onvervalst loederding. Ik ga vaak met baby in bad en gooi er dan afwisselend schuimbad etos baby of gewoon douchegel van dove ofzo erin. Bodylotion én haarlotion ook nog eens van etos. Ze heeft er geen last van.

9 likes

Haha hier ook loedermoeder (haat dit woord eigenlijk) als ik dat van jullie allemaal lees. Wij doen haar om de dag in bad met badolie van inolie en ik was haar haartjes altijd met Zwitsal. Daarna doen we olie. In het begin neutral maar nu eigenlijk altijd Zwitsal en heeft ze geen last van.

1 like

Hoi! Ben nu ongeveer 14 weken zwanger (durf nu eindelijk actief te worden in dit topic :p) en er is natuurlijk suuuuuperveel informatie te vinden. Echt overal. Maar ik vroeg me af: Wat had niemand jou verteld, maar had je wel willen weten over de zwangerschap/de bevalling? Ik ben even op zoek naar wat ‘nuchtere’ antwoorden hehe.

9 likes

Ik denk vooral dat het ook heel erg normaal is als je niet alles vanaf een roze wolk ervaart. Zwanger zijn valt niet altijd mee, een bevalling kan mentaal ook nog even zwaar zijn soms en de newborn fase is ook niet altijd een gezellige roze wolk. En dat is allemaal ok, dat mag je best zo volen, dat maakt je niet minder moeder.

& Gefeliciteerd!

3 likes

Proficiat!!

Ik wist niet dat je zoveel zou gaan lekken! Zowel plas (bij niezen bijvoorbeeld komen er vaak wat druppels mee), als vaginale afscheiding die opeens heel dun is geworden die af en toe gewoon langs mn benen naar onder druipt :stuck_out_tongue:

Hierdoor heb ik standaard extra inlegkruisjes mee als ik ergens heenga. Kan niet mert zonder helaas haha.

Ook snurk ik nu opeens??? Kan blijkbaar ook door de zwangerschap opeens gebeuren haha. Niet extreem maar af en toe komt er een snurkje uit haha. En dat terwijl ik normaal een hele stille slaper ben.

Verder niet echt iets hele rare of schokkende dingen die ik niet wist!

2 likes

Mijn kinderen duiken het allerliefste in bad met een van mijn Lush ballen :rofl:

3 likes

Van harte! Er is meer wat ik pas na mijn bevalling leerde dan ik ooit voor mogelijk had gehouden :joy:. Zoals naweeen, in je broek plassen, dat kakken tijdens je bevalling wel het minste is waar je je zorgen om moet maken (you just don’t care), dat hechtingen naarder klinken dan ze zijn, dat je op de meest vreemde plekken spierpijn kan hebben, dat je boobs met 24 weken al kunnen lekken, dat het gewoon waar is dat het het allemaal waard is…

Vooral allemaal lekker over je heen laten komen, dat is mijn advies. Voorbereiden is goed, maar vooral ook accepteren dat je je gewoon niet overal op voor kan bereiden. Kwestie van zelf ervaren.

6 likes

Alles wat al gezegd is, maar als tip; om de knoopjes van je hechtingen eraf te laten knippen door de vk aan t einde van je kraamweek. Heb dat nu bij nr 2 gedaan en is zoveeel chiller dan wachten tot het eraf valt. Kan namelijk 40 dagen duren vertelde ze me. Bij nr 1 niet laten doen en toen had ik na 3 weken er ook nog last van

3 likes

Zoals wellicht inmiddels al bekend is, ben ik zwanger van een tweede. Vorige week had ik de intake voor de kraamzorg (bij de eerste woonden we aan de andere kant van het land, vandaar opnieuw een intake). Bij de eerste had ik het alles over me heen laten komen en achteraf had ik misschien iets meer van me willen laten horen als ik het met bepaalde dingen niet eens was.

Vorige week dus die intake, ik weet niet of het aan mij lag, maar bepaalde dingen die ze me vertelden vond ik opdringerig over komen zoals: “wij temperaturen moeder ook rectaal”, “aerosleep (de topper) moet uit het bedje” en “oh, gaat de baby de eerste week op zijn eigen kamertje liggen, moet je dat wel doen ivm wiegendood?”.

Het klinkt misschien heel preuts, maar ik stond met een bek vol tanden toen ze vertelden dat ze mij straks rectaal gaan temperaturen. Het staat me vanwege meerdere dingen gewoon tegen (bij de eerste werd ik normaal getemperatuurd, weet ik dat een geplande keizersnede krijg en gewoon na die keizersnede helemaal klaar ben met dat gepluk ben aan mijn lijf, TENZIJ het noodzakelijk is) en vind ik het lastig om daar iets van te zeggen. Daarnaast vind ik het heel onprettig voelen dat iemand in ons huis komt en vertelt hoe het allemaal moet (begrijp ik me niet verkeerd, ik ben onwijs dankbaar dat dit bestaat en we hier gebruik van kunnen maken) zoals toppertje uit het bedje want dat bepalen wij toch nog altijd (?!) en het kindje moet gewoon bij jullie op de kamer liggen (maar bij de eerste ging het ook prima). Ik vind het gewoon heel benauwend aanvoelen dat iemand met allerlei regeltjes en adviezen komt waarvan het voelt alsof ik het maar moet aannemen. Het kan ook aan mij liggen hoor.

Herkent iemand dit van jullie en zo ja, wat hebben jullie ermee gedaan? Ik ben denk ik wel van plan om het voorzichtig te zeggen in de kraamweek (of mijn man).

Ik hoop dat het ik het zo goed heb verwoord en niemand tegen de schenen aan schop.