Tips, ervaringen & aanraders

Ik vind dit ook heel vervelend overkomen en zou een kraambureau zoeken dat beter matcht. Misschien een ZZP-er?

1 like

Ik ben dus verhuisd en heb geen idee wat voor kraambureaus er in de omgeving zijn. De verloskundige had een paar foldertjes mee gegeven en de meeste zitten gewoon propvol (1 oktober uitgerekend) en tot en met september zien zij als vakantieperiode. Sommige kraambureaus konden al niet de volledige uren aanbieden.

Gefeliciteerd! Wat ik niet echt wist is dat een zwangerschap ook veel ten positieve kan veranderen in je hoofd :slight_smile: en dat het ook heel leuk kan zijn. Ik werd er heel ontspannen van en maakte me bijv. geen zorgen meer over allerlei onbelangrijke dingen terwijl ik dat voorheen wel deed.

En wat de leidster van de zwangerschapscursus zei, heb ik geprobeerd te onthouden. Ik vond het heel mooi (maar ook lastig om echt te doen). Zij zei: het is eigenlijk gek dat we hier zijn voor deze cursus omdat de bevalling maar zo’n kort moment is. Het is logisch dat je het spannend vindt, maar iedereen kan het en je weet op dat moment wat je moet doen. Ná de bevalling, dan begint het eigenlijk pas. Dus laat je niet teveel leiden door angst voor de bevalling. En in het verlengde heb ik ook geleerd dat er ook heel mooie bevallingen kunnen zijn :slight_smile:

En laat je niet gek maken door alle adviezen!

3 likes

Ik zou hier ook niet mee wachten tot de kraamweek als het al zo ver is en je vol emoties zit en het nu aanspreken. Het klinkt inderdaad helemaal niet prettig! Dat is even lastig maar ik denk dat je heel blij bent als je het doet…

1 like

Lossen die hechtingen niet vanzelf op? Bij mij is er geloof ik nooit iets losgeknipt. 6 weken na de bevalling controle door gyn en volg6hem zag alles er goed uit :woman_shrugging:

Ja ze lossen op, maar door knoopjes weg te laten knippen gaat het sneller (knoopjes doen er langer over om op te lossen natuurlijk). Ik heb het nooit laten doen hoor, had er geen last van. Maar de vk biedt het wel vaak aan in je kraamweek.

1 like

Lossen wel op indd (vallen uit), maar omdat die knoopjes vaak redelijk groot zijn kunnen die lang blijven zitten en gaan jeuken of irriteren. Dat was bij de eerste hier zeker weten. Nu zijn die draadjes ook al heel snel weg

1 like

Bedankt voor het antwoord ook @Tessa. Iets om te onthouden bij een eventuele 2e.

Aah bedankt @Anna88 @HotMomma @Tessa @Unquestionable en @anon18050057 voor jullie leuke open reacties en tips :smiley: Ik ga er maar gewoon van genieten en ik probeer het maar een beetje per maand te bekijken wat ik dan weer moet regelen en doen. Loslatennnnn :wink:

1 like

Hier begon de eerste kraamverzorgster in de week van baby 2 (had er 2, eerste 2 dagen 1 die zij gestuurd hadden, laatste dagen m’n favoriet) ook dat ze me rectaal wilde temperaturen. Toen zei ik, nou vorige keer mocht het ook gewoon via m’n oksel, dus dat hou ik nu ook graag aan. Toen was er een vereiste dat het boven een bepaald aantal graden moest zijn en ze het anders rectaal wilde doen. Nou prima, die 2 dagen zat ik gewoon precies rond die graden.

Ik zou het dan dus gewoon aangeven en ik denk dat het ook ligt aan welke vrouw je daadwerkelijk in huis krijgt indd. Zij zijn er vooral voor jou en denk dat ze dan ook veel rekening houden met je wensen, dus goed zelf aangeven!!

1 like

Die ligt inderdaad klaar!

1 like

Goeie tips, ga nu ook oor thermometer halen erbij halen.
Ik dacht dat de aerosleep juist goed was, maar is dus niet zo?

1 like

Dit vertelde ze mij.

Zodra ze bij de eerste de deur uit was, lag ie er gewoon weer op hoor!

1 like

Toen de kraamzorg langs kwam om kennis te maken was dit ook gelijk wat ze afraadde, nooooit een aerosleep kopen want daar mogen zij nieteens mee werken.

1 like

Idd zorgen dat je een oorthermometer in huis hebt en zeggen dat je niet rectaL gemeten wenst te worden. Dit is dan op je eigen risico (mochten ze koorts missen bij je zijn zij niet aansprakelijk). Overigens controleren ze ook iedere dag je gesteldheid daar beneden als je wonden en/of hechtingen hebt… Als je daar bezwaar tegen hebt raad ik je wel aan dit te overleggen met je vk.

Van mij mogen ze best even koekeloeren bij mijn hechting. Dat vind ik geen probleem en is uiteraard noodzakelijk :smiley:

Dat kijkdoos getuur ben je tegen die tijd ook wel gewend :rofl:

5 likes

Ja op een gegeven moment had ik nergens meer gene voor haha.

@Krentenbol; gefeliciteerd! Ik heb heel veel gaandeweg geleerd, maar ik had achteraf wel een puf-cursus willen doen. Ik was van tevoren nergens naar toe geweest, maar zat vlak voordat mijn persweeën begonnen meer te hyperventileren dan te ademen. De verloskundige kwam toen net weer binnen, dus die heeft me uiteindelijk goed geholpen, maar had dat misschien zelf beter kunnen leren van te voren.

1 like

@Mhysa toen de kraamzorg bij me thuis kwam raadde ze de oorthermometer juist af, voor mijzelf en de baby. Omdat het minder nauwkeurig zou zijn als de normale kwik thermometers. Dus ik zou even wachten met het aanschaffen van de oorthermo, is toch weer €60,-.

1 like

Ik mocht na mijn bevalling inderdaad zelf (anaal) m’n temperatuur opmeten!

1 like