Too Good To Go / Overblijvers

Ik wil dit ook doen maar ik durf niet omdat ik me dan op één of andere manier gierig voel of zo? Echt stom!

Leuk topic!! Ik heb het ook 2x gedaan nu:

Eerste keer bij een delicatesse winkel kreeg ik een pasta, gewoon prima voor 1 persoon als avondeten/ of lunch voor 2 personen

En gister heb ik bij een Grieks winkeltje gehaald. Ik kreeg 4 ‘pakketjes’ mee met Griekse taarten (ben er nog niet helemaal achter wat het is), allemaal zoet. Vind het wel jammer dat het niet 2x zoet en 2x hartig is.

3 likes

Nee joh je moet je niet gierig voelen. Die ondernemer kiest er zelf voor om mee te doen! En het is voor hem toch een stukje extra omzet en zichtbaarheid. Ik heb dus al 2x iets gehaald waar ik normaal nooit kom maar die 2e ga ik zeker een keer terug.

2 likes

Nemen jullie dan bakjes of iets mee? Hier bij ons in de buurt staat eigenlijk overal bij dat je zelf opbergdoosjes of -tasjes moet meebrengen maar wat neem je dan precies mee? Scheelt ook wel per gerecht natuurlijk.

Denk dat het helemaal niet nodig is om je zo te voelen, ze zijn juist blij met je!

2 likes

Bij mij stond er de eerste keer ‘neem je eigen tas mee’, toen kreeg ik dus dat aluminium bakje met pasta mee. De tweede keer stond er niks bij maar had ik voor de zekerheid wel een tas mee en kreeg ik er daar ook 1.

Bakjes is lastig want idd, hoe weet je wat je krijgt. Ik dacht bij die delicatesse zaak olijfjes, kaasjes etc te krijgen en toen kreeg ik een pasta. Voor de zekerheid zou ik dan iets groots meenemen, weet je iig zeker dat het past haha

2 likes

Ik heb het een poosje regelmatig gedaan maar nu weer wat minder. Ik merk ook dat het bij mijbest wel verslavend werkt, maar het valt ook vaak wat tegen. Behalve bij de bakker, maar nu heb ik dus nog vier broden in de vriezer dus dat hoeft even niet haha. Wel vind ik in Utrecht de deli aan de kant van Vredenburg heel fijn, laatst voor vier euro een maaltijdsalade, broodje en croissantje gehaald, helemaal top. Maar daarna bij o cafe geloof ik voor vijf euro een zak verlepte rucola, twee flesjes fanta-achtig sap, een croissantje en van die kleine Tony’s chocolaatjes die je weleens bij de koffie krijgt. Viel me enorm tegen.

Helaas hebben ze te weinig keuze in mijn stad, want ik wil ook graag wat halen.

Haha, ik had gisteren een kaasdoos mee.

Ik wil maandag nog een poging wagen bij de bakker, moet er toch langs om naar de supermarkt te gaan :slight_smile: Verder doen er niet zo veel mee hier.

Mijn moeder wilde deel van wat ik gister gehaald heb, net weggooien. :woman_shrugging: Dat is niet het concept en bovendien heeft zij het ook niet betaald.

Ik wil dit ook proberen maar er is al weinig aanbod en altijd als ik kijk is er niets over…

Ik vind het stom dat je niet met iDeal kan betalen. Zou het graag in mijn stad proberen maar vind PayPal niet chill.

2 likes

Heb het in Amsterdam al vaak gedaan bij de 3 Graefjes (in het begin was dat echt bizar veel, laatste keer 1 worteltaart, 1 appel/kaneel muffin, 1 lemon loaf en 1 regenboog cupcake), Vlaamsch Broodhuys (meestal wel 2/3 broden en nog wat extra’s zoals croissantje of kaneelbroodje) en Broood (ook losse broden eb wat extra’s) en Cupcake company (waren iets van 3/4 grote en 6 mini cupcakes). Merk dat er nu echt een run op zit en alles super snel weg zit, in het begin kon je vaak half uur voor sluit nog wel.

Dit kreeg ik vandaag bij de bakker :grin: 10 bolletjes en veel brood.

19 likes

Woah! Bij mij in de buurt zijn er helemaal geen bakkers die meedoen.

Bij mij ook alleen deze en die is vlakbij mijn huis :slight_smile: Was voor 3.95, dus ik vind het echt netjes en ga het zeker vaker doen daar (maar nu is de vriezer vol :joy:). Bij het koffietentje waar ik van de week was niet trouwens.

Ja dat is geen geld voor zo veel brood!

Ik ben wel benieuwd naar een paar deelnemers hier in de buurt, maar alles is steeds zo snel uitverkocht.

Hier bij de bakker gaat het niet zo snel, maar dat koffietentje dus wel en daar krijg je echt een stuk minder.

1 like

Oooh looking good! Die bakker zit ook bij mij in de buurt. Binnenkort maar ns proberen :blush:

1 like

Ik heb eergisteren voor het eerst gebruik gemaakt van de app en ik mocht bij de bakker gewoon zelf kiezen wat ik wilde :scream: super chill. Had 4 vet lekkere donuts, chocolate chip cookie, pasteitje, satebroodje en een pizzabroodje voor 4 euro. Mocht ook brood kiezen maar dat had ik al in huis en de vriezer is al vol :sweat_smile:

14 likes

Dat is wel echt nice!

1 like