Top 2000

Ik heb mijn lijstje van vorig jaar er bij gepakt en een paar dingen veranderd!

9 likes

Mijn lijstje voor de top 2000 2023

7 likes

8 likes

Oh Barcelona gaat er bij mij ook op! Heerlijk ook dat je Agnes Obel stemt, ik heb haar twee weken terug ook weer herontdekt sinds 2010. Zo mooi!

1 like

Ah yess zo zin in weer! Mag ook weer een ochtend werken achter de schermen!

8 likes

Wat leuk, wat doe je dan achter de schermen?

Redactie, al een paar jaar. En meestal maar 1 of 2 dagen, want iedereen wil die dienst doen.

3 likes

Nee heb vooral mijn eclectische wansmaak aangehouden van mijn spotify-wrapped up lijst.

Wel bewust iets vaker vrouwen en artiesten van kleur gekozen. Ohja en een paar nederlandse artiesten waarvan ik vond dat die er ook in moesten.

2 likes

Niet echt een strategie, meestal kijk naar mn lijstje van vorig jaar, kijk ik wat ik dit jaar veel geluisterd heb etc. Er was een tijd dat ik gedurende het jaar al een lijstje bij hield, maar daar ben ik op een gegeven moment mee gestopt. Alleen nu weet ik dus niet meer waar ik dit jaar aan gedacht heb om op te stemmen. Ik kan er wel echt veel te veel tijd aan besteden, ben nu eerst op papier een lijstje aan het maken en ga dan strepen en bijschrijven en als ik tevreden ben, voer ik hem in.

Ik heb wel een lijstje van nummers waar ik elk jaar op stem en met Springsteen stem ik ook altijd op zijn hoogst genoteerde nummer, in de hoop dat die elk jaar beetje hoger komt. En ik stem al jaaaaaaren op Hotel California, omdat ik Queen op 1 stom vond. Inmiddels prima dat Queen elk jaar op 1 staat, maar Hotel California blijft in mijn lijstje, ook omdat ik het gewoon een goed nummer vind en omdat het zo hoort voor mij, haha.

1 like

6 likes
2 likes

Ik ben heel benieuwd of ze dit jaar wel de 10 minute version van All Too Well gaan draaien, vorig jaar kozen ze voor de regulieređŸ„Č

1 like

Ja echt flauw, als ik die wou dan had ik daar wel op gestemd :joy:

3 likes

Ik ben dit jaar voor een all female(fronted) lijstje gegaan! Ik wilde eigenlijk geen vrije keuze doen maar het was echt een beetje gĂȘnant hoe lastig het daarmee was om tot 35 te komen, zoveel goede dingen die er niet tussen stonden. Dus heb er uiteindelijk toch een paar eigen keuzes ingegooid

9 likes

Hier verbaas ik me ook elk jaar weer over. Ik snap echt wel dat ze alles in zo een lijst kunnen zetten, maar dat sommige bands of nummers er niet in staan, vind ik wel gek.

4 likes

Ja en het geeft ook een heel scheef beeld. Want van sommige artiesten staan er bijvoorbeeld 3 nummers in, maar dan vind ik nummer 4 heel leuk. Maar dan kies ik toch liever voor nummer 1/2/3, want daar zullen dan toch meer mensen voor kiezen, dus meer kans om in de Top2000 te komen.

Ja same! Vraag me ook af hoe bepaald wordt wat er wel en niet inkomt, ook qua nieuwere muziek. En meestal vind ik het niet zo’n probleem omdat ik toch al moeite heb om ‘maar’ 35 nummers te kiezen, maar nu met alleen vrouwen had ik het er best lastig mee terwijl er zo veel goede muziek gemaakt is door vrouwen

1 like

Sowieso is zo weinig procent maar vrouw in de top 2000 :rage: echt niet oke. Volgens mij maar rond de 20%.
Volgens mij was er toen ook in dit topic eens een discussie omdat mensen “gewoon niet van vrouwelijke artiesten houden”

3 likes

Ja ik ken ook iemand die zegt: “ik houd gewoon niet van een vrouwelijke stem.”

Echt zorgwekkende uitspraak vind ik dat. Snap wel dat je de ene stem mooier kunt vinden dan de ander, maar alle vrouwelijke stemmen bij voorbaat al uitsluiten vind ik niet oke.

4 likes

\ 70x70 Taylor Swift
Willow

\ 70x70 Righteous Brothers
You’ve Lost That Lovin’ Feelin’

\ 70x70 Nothing But Thieves
Amsterdam

\ 70x70 SinĂ©ad O’connor
Troy

\ 70x70 Agnes Obel
Fuel to fire

\ 70x70 Foo Fighters