Top 2000

Ik kijk die “voorbeschouwing” op npo3 en besef me nu pas hoeveel liedjes van Ilse de Lange ik eigenlijk ken hahaha

Ik wil het wel maar ben wel moe haha

1 like

Vind het echt leuk gedaan en wat een leuke presentatrice, ik ken haar helemaal niet

1 like

Zo, die God only knows komt ff keihard binnen

1 like

Ik heb het gered!!! Klein traantje gelaten haha vind het zo spectaculair altijd

5 likes

Hele mooie opening! Maar nu ga ik wel lekker naar bed haha

1 like

Ik vond vooral het begin heel mooi, leave us kids alone had me like :sob:

Waarom kan ik nooit niet janken bij die opening? Eerste beeld, eerste klank, 7 minuten lang gejankt.

Zijn er al nummers langsgekomen waar jullie op hebben gestemd? Voor mij dit uur voor het eerst :grin: (Wham! - Everything she wants). Later vandaag nog Queen - Heaven for everyone

1 like

Ja Counting Crows - Accidently in Love (1986), vrees dat die er volgend jaar uit is. En Plain White T’s - Hey There Delilah (1971). Tussen 12 en 13 komen er twee waar ik op gestemd heb, Taylor Swift - Cruel Summer (1846) en Shania Twain - Man! I feel like a woman (1948). Daarna tot 10 uur vanavond geen liedjes waar ik op gestemd heb haha.

Ik heb dit jaar op 4 liedjes gestemd die er niet in zijn gekomen:

The Clash - Should I Stay Or Should I Go?
Ed Sheeran - Give Me Love
Atomic Kitten - Whole Again
Shania Twain - You’re Still The One

Vooral die 1e en 3e was ik eigenlijk wel verbaasd over dat die de lijst niet hebben gehaald.

1 like

Haha ik had dit ook met The Clash! Dacht echt huh, hoe kan die er nou niet instaan…

Edit: oh ik zie nu pas dat jij op een ander nummer van The Clash had gestemd, they have been robbed!

3 likes

Goede muzieksmaak heb je :star_struck: en dat zijn idd niet de minsten die het niet hebben gehaald.

Bij mij zijn dat ook nog best een aantal:
Katie Melua - Wonderful life (die had ik er ook niet per se in verwacht)
ABBA - Head over heels
ABBA - Why did it have to be me
Keane - Is it any wonder
Starship - Nothing’s gonna stop us now (heel jammer)
John Mayer - Love on the weekend
Debarge - Rhythm of the night
Michael Jackson - Rock with you
Ed Sheeran - Don’t

2 likes

Abba heeft gelukkig 25 liedjes die het wel gehaald hebben, echt heel veel! Ik heb dit jaar op I Have A Dream gestemd, ik wissel het elk jaar een beetje af haha.

2 likes

Was vooral verbaasd dat hootie & the blowfish het niet gehaald hebben. De rest had ik kunnen weten haha

2 likes

Bij mij haast mn halve lijst haha

1 like

Ik was al heel blij dat Man! I feel like a woman van Shania er eindelijk in staat maar You’re still the one hoort er idd ook gewoon in.

3 likes

Ja toch!

Mijn eerste nummer komt morgen (Heart of Glass) en de rest zit allemaal in de top 500 en komt pas de 30e

1 like

Ik doe vanavond mee aan een Top 2000 quiz van vrienden en zij zijn echt diehard fans. Nu word ik toch een beetje zenuwachtig, hoe kan ik me nog voorbereiden? Wil vooral leuke feitjes over nummers weten, dat vind ik echt leuk. Verder ben ik geen muziekleek, dus herken heel wat nummers wel. Is er iets van een triviasite?

1 like

Misschien hier even doorheen bladeren? NPO Radio 2 Top 2000 in statistieken

En ik zou van een paar veel voorkomende artiesten even lekker door wikipedia scrollen als je dat leuk vindt!

1 like