Tour de France

Ja dus hij zal moeten haha

Jezus afschuwelijk ben je net gefinisht helemaal naar de klote, krijg je meteen die camera’s in je gezicht.

Spannend!! Ik ben benieuwd wat er gaat veranderen in het klassement

Ja was spannend he, aan het einde. Het valt mij mee wat er uiteindelijk verschoven is.

Wat vinden jullie van de beslissing nav het incident gisteren dat Tony Martin en Luke Rowe uit de tour gezet zijn? En van de dopingcontrole vandaag een uur voor de start?
Wat betreft dat zij uit de tour gezet zijn vind ik een wat heftige straf, maar wellicht dat iedere andere straf hen ook niet raakt. Al moeten ze wel 1 lijn trekken en volgens mij is dit al eerder voorgekomen en toen gestraft.
Die doping controle vind ik goed, maar ook dan wel bij alle top renners. Nu is Pinot bijvoorbeeld niet gecontroleerd en had hij dus geen verstoring voor de start.

Vond de beslissing wel overdreven, helemaal omdat ze dan allebei uit de tour gehaald worden. Je straft er dan niet alleen de renners mee maar ook hun team. En dan kan je dus ook het ene team meer straffen dan het andere omdat Martin belangrijker in de bergen is voor het team dan Rowe. (Die ook nog de aanstichter was.) Dus had er dan 1 uitgehaald, of een zware boete en misschien een clinic ergens geven, dat je zoiets niet behoort te doen.
Dopingcontrole hoort erbij inderdaad, ik dacht eerst dat alleen Jumbo was gecontroleerd maar het bleek bij meer ploegen alleen was het bij Jumbo wel erg kort voor de start. Hadden ze beter kunnen timen naar iets eerder die ochtend. Vind het wel lastig inschatten hoeveel invloed zoiets kan hebben op een hele dag touren.
Ik hoop nog steeds dat Kruiswijk een kans maakt maar na gisteren heb ik er weer wat minder vertrouwen in. Helemaal nu Bennet ook 2x zo hard viel. Maar het blijft spannend!

1 like

Ah dit is zo zielig! Pinot zat huilend op de fiets en is nu afgestapt terwijl hij werd omarmd door zijn teamgenoot. We weten nog niet wat er aan de hand is. Iets met zijn knie waarschijnlijk.

(Ja ik kijk veel, want ik ben vrij en het is te heet om ook maar iets te doen :joy:)

Ah ja, ik vind dit ook heel sneu

1 like

Ja, echt zo sneu :frowning: Ben je er bijna en dan dit.

1 like

Arme Pinot :broken_heart:

@FrozenFlame ja ik las iets over dat hij gisteren met zn knie tegen het stuur van een ander is gebotst en iets over een spierscheuring

1 like

Ohh dat had ik niet gehoord! Dat is wel echt klote gewoon. Ik snap alleen niet dat verband wat ze dan aanbrengen.

Ja echt heel sneu voor Pinot, dit gun je niemand om zo af te moeten stappen als je er zo goed voor staat.

1 like

Misschien ter ondersteuning oid? Maar ik snapte die ook niet helemaal nee. Hij zelf ook niet aangezien hij m er vlak daarna weer afknipte haha

Ja dat zou kunnen hoor, om tegendruk te geven oid. Hahah nee precies dat ding moest er snel weer af. :joy:

1 like

de commentatoren zeiden dat dat ding te strak zat ofzo?

Ja zou kunnen inderdaad. Aangezien het allemaal vanuit die auto moet gebeuren.

Ohh nu gaat het spel pas echt beginnen!

Ohhh kom op kruijswijk! Niet kijken man, gewoon fietsen.

Oh fantastische etappe dit nu!

En Kruijswijk is dus gewoon degene die Alaphilippe definitief heeft gekraakt he :sunglasses:

1 like

Hopelijk kan De Plus nog wat betekenen voor Kruijswijk.

1 like

Ik vind het alleen jammer dat Bernal weg is. Als dan iemand van Ineos moet winnen (liever niet) dan toch liever Thomas. Al wil de ploeg volgens mij ook liever dat Thomas wint dus normaal gesproken zou ik dan team Bernal zijn, maar ik heb niet zoveel met die jongen, beetje nietszeggend ofzo?

Wat vinden jullie?

  • Team Thomas
  • Team Bernal

0 stemmers

(Ja ik heb de optie ‘Team Kruijswijk duhhh :yellow_heart: :black_heart:’ weggelaten want dan kiest iedereen die en dan heb ik nog geen antwoord op mn vraag)

1 like