Tour de France

Brr die afdalingen he, dood eng. Omg en die hagel als je die tunnel uit komt. Je gaat echt gigantisch op je gezicht als je daar met dit tempo uit komt.

Hoo de etappe wordt stilgelegd?

hagel en sneeuw wat bizar joh

Ja idd, niet te doen die weg joh. Is dat alleen in het dal of op de laatste klim ook?

Edit: en sommigen gaan gewoon door? Wat een gekken

Ja die zien vanzelf als ze daar beneden zijn waarom dit de beslissing is hoop ik. Maar wat ik mij nu afvraag is of het nu klaar is. Of dat ze na die sneeuw weer verder koersen? Al lijkt mij dat bijna niet te bewerkstelligen. Want alle groepen kunnen toch weer bij elkaar komen anders.

Ja ik snap wel dat ze boos zijn, maar stel ze hadden gewoon door mogen rijden, dan had er maar 1 hoeven vallen of alles en iedereen staat op zn kop.

Ik hoop ergens dat ze de slotklim nog wel rijden, maar dat is bijna niet te doen lijkt me? Zelfs als je ze met tussentijden van de top weer laat vertrekken krijg je hele gekke koers want je mist die hele aanloop

Dat is ook en ik snap ook wel dat ze dit doen. Stel er breekt iemand z’n nek dan is iedereen in rep en roer en ligt het aan de organisatie. Maar ik vind het wel gek dat die tijden van die berg dan gelden. Want bijvoorbeeld een Allaphilipe had nog veel tijd goed kunnen maken in de afdaling. Maar goed zou niet weten hoe ze t anders moeten doen haha.

1 like

Ja Maarten Ducrot blijft soms een beetje in het verleden hangen. Hij moet altijd eerst even een uur klagen voordat ie (soms) een beetje bijdraait. Vind Joris vd Berg een fijne commentator maar die doet vooral online geloof ik

Wel echt insane dit. Vraag me af hoe dit nu voor Kruijswijk z’n kansen is. Hij had Laurens De Plus nog bij zich dus wie weet had hij op de tweede klim nog wel een aanval willen plaatsen. Alaphillipe is in ieder geval het grootste slachtoffer.

Ik denk eigenlijk dat het voor alleen Bernal/ team Inios positief is. Zij hebben nu ook niet meer de twee strijd Bernal/Thomas. Kruijswijk had inderdaad nog De Plus en kent dit gebied heel goed. Alaphillipe is een hele goede daler.

Hoe terecht de beslissing ook is, wat een enorme anticlimax zeg :slightly_frowning_face:

Ik denk dat de enige winnaar van vandaag Bernal is. Ik denk dat Kruijswijk en Thomas nog wel dichterbij hem waren gekomen, maar ik geloof niet dat Alaphilippe veel tijd terug had kunnen pakken (mss in de afdeling maar die was hij op de klim zo weer kwijt geweest) of de gele trui had kunnen houden.

En die arme man in de sneeuwschuiver ook. Ik zie een soort Franse Bob de Bouwer voor me die tegen beter weten in heel paniekerig in die sneeuwschuiver probeert de weg schoon te maken terwijl er steeds maar water en zooi bij komt :sweat_smile:

2 likes

Jumbo-Visma moet echt harder gaan fietsen, want anders gaan ze het niet redden ben ik bang.

Haha ik heb hetzelfde inderdaad. Ik schreeuw ook de hele tijd in mijn hoofd dat ze door moeten fietsen en de boel moeten laten kraken haha. Maar Alaphillipe is gekraakt zo te zien, dus dat is goed!

1 like

:tada::tada:

1 like

Zou er morgen nog wat gedaan worden mbt het klassement? Als in aanvallen van de klassementsmannen?

De plus doet wel echt goud werk op dit moment zeg, echt super knap.

Nee inderdaad, maar dacht wellicht omdat er nu de laatste dagen nog veel strijd is mbt het klassement, dat het nu misschien anders zou zijn.

Dat vind ik ook zo irritant. Zou toch mooi zijn man, als de laatste dag nog dingen kunnen veranderen in het eindklassement.

Ik vind het echt een beetje een anticlimax zo zonder aanvallen op het klassement vandaag.