Traumatische momenten uit kinderfilms/ series

Omg dit was ik helemaal vergeten :crying_cat_face:

Ik heb dus een trauma van een of andere Duits kinderprogramma van vroeger waar een volledig zwart(?) geschminkte man zijn tong uitsteekt waar dan allemaal smarties op liggen en hij zegt dan: zaptarap (?!) ofzo.

Mijn moeder weet dit ook nog, dat ik dus heel hard begon te huilen als dat op kwam.

2 likes

Jaa ik vond ook alle disney films leuk, behalve Dumbo en Pinokkio: als die kinderen ezels zijn en zo worden mishandeld

The fuckk, en wat is die enge zwarte entiteit/bewaker?:scream:

7 likes

Dankzij Bambi ben ik bang voor vuur. Het helpt ook niet echt dat dat mijn eerste ā€˜echte’ bioscoopfilm was op driejarige leeftijd.

101 dalmatiĆ«rs vind ik wel erg leuk. Vooral omdat we nadat we uit de bioscoop gingen, alle auto’s op de parkeerplaats van de bioscoop beplakt waren met dalmatiĆ«r vlekken. Mijn ouders auto destijds was wit, dus we hadden een heuse dalmatiĆ«r auto.

11 likes

Verhaal met een staartje/American Tail is ook nog wel een goed kandidaat. En Land Before Time, en All Dogs Go to Heaven

1 like

[Clara rejects the Nutcracker/The Mouse King attacks - The Nutcracker Prince (1990) - YouTube]

De notenkraker, die rat was doodeng

Ik had hier echt nooit een beer in herkend?? Wat is dit :smiling_face_with_tear:

5 likes

Dat liedje van Verhalen van de boze heks. Vond dat echt zo eng vroeger. Dat oei oei oei ik ben toch zo verschrikkelijk kwaad. Krijg er nog de rillingen van :joy: Sowieso ook al dat zwart

26 likes

Deze scene en dan specifiek die stem op 2:02. ā€œ'k weet me geen raad!ā€ NEE IK OOK NIET :sob:

edit oh dit is pas gepost maar ik laat het staan om de enge specifieke stem

4 likes

dit is echt een opsomming van mijn jeugd. Ik denk dat met nog 4 banden, dit onze hele collectie was :joy:

1 like

Deze scene uit Doornroosje… die groene bol icm het geluid en muziek. Nachtmerries, echt.

10 likes

Ik heb het even gevraagd aan mijn moeder hoe en wat. Welke bioscoop het was weet ze niet meer, maar het was een marketingstunt destijds. Als je een witte auto had mocht je gratis naar de film en werd je auto beplakt met dalmatiƫr vlekken. Helaas moest je wel weer betalen om die vlekken af te krijgen.

Blijkbaar was de auto redelijk populair bij mijn basisschoolgenootjes. Wat nogal wiedes is, want ik zou nog steeds enthousiast worden van een dalmatiƫrauto.

Precies! Zo eng. Was laatst naar het ballet van the sleeping beauty en bij dat stukje kreeg ik meteen weer zo’n unheimisch gevoel.

1 like

Volgens mij heb ik deze ook eens hier gepost, haha. Helaas krijg ik nog steeds kippenvel hiervan :smiling_face_with_tear:
Ik lees nu ook in de comments dat met die hoge tonen in de muziek (in het begin, wanneer dat vuur uitgaat zeg maar) eigenlijk haar naam roepen? Dat kan ik nu ook niet meer niet-horen en maakt het eigenlijk nog erger hahaha.

Excuus als ik deze al gepost heb. Was echt doodsbang. Ergens bij 8 minuten. Vond krabnagel ook veel enger dan karbonkel. Die stem en die bal aan zn enkel alles :cry: vind dat sowieso wel een vrij heftige tekenfilmserie voor kinderen.

7 likes

oh dit doet mij denken aan die aflevering dat alfred in de gevangenis zit, en dan komt die kater ook langs. dood eng!

1 like

Sowieso trauma’s aan Alfred J. Kwak overgehouden

4 likes

Die Kippenvel serie. Volgens mij kwam dat altijd tijdens/na Telekids op zaterdag. En ik durfde eigenlijk echt niet te kijken, maar deed het dan toch soms en altijd spijt van. Hoe fucking eng is die themesong al en die hond met die ogen en die wormen :persevere:

En die aflevering met een levende pop, nachtmerries :weary:

10 likes

Haha ik vond dit vroeger helemaal geweldig (en ook wel spannend), maar ik ging het dus laatst met een vriendin opnieuw kijken en wat is dit ongelooflijk slecht zeg? Qua acteren en natuurlijk ook qua special effects. Echt lachwekkend bijna :sweat_smile:

5 likes

Waar is mama, waar is papa?:worried:

2 likes

Ik moet serieus nog altijd huilen als ik de muziek uit de eerste aflevering hoor, echt een soort pavlov effect dat uit mijn ogen stroomt.

2 likes