Traumatische momenten uit kinderfilms/ series

Ja echt naar! Vind het nog steeds een kutfilmpje, haha

1 like

De plaaggeest. Krijg er nog steeds de rillingen van. En die lach, brr!

1 like

Ja dit zat echt in een serie! Ik weet alleen echt niet meer welke. Weet dat er ook nog gesproken werd over een (dacht) jongetje dat in een zwembad was en viel. Hij haalde zn kin open en ging toen het zwembad in en toen kleurde t hele water rood door zijn bloed. En daarna vertelde t meisje dat verhaal van die wasmachine/droger.

1 like

De boze heks! Brrrrrr, van die titelsong alleen al krijg ik nu nog enge vibes :joy:

En uiteraard Karbonkel, vooral in zijn visvorm (In de laatste minuut van dit filmpje verandert ie in de vis)

Oh en de beer en de leeuw die soms aan het einde van een Teletubbie aflevering kwamen

9 likes

Ik was vroeger eens aan het zappen en toen kwam ik op een zender waar een film/serie bezig was waarbij een jongetje vast zit in een brandend huis. Ik heb ook echt geen idee meer wat voor film/serie was omdat ik mij alleen dat kan herinneren.
Ik ben daar zo bang door geworden dat ik niet meer alleen durfde te slapen. Na een paar weken kreeg mijn moeder mij weer in mijn eigen bed door in elke kamer een brandmelder te hangen, in mijn slaapkamer zelfs 2. Ik had mijn bed ook altijd vol met knuffels en legde ze op volgorde neer welke als eerste mocht verbranden :joy:

Dit heeft echt jaaaren geduurd en het eerste wat ik deed toen ik op mijzelf ging wonen was brandmelders kopen haha

7 likes

Om dat een na laatste moest ik echt heel hard lachen :joy:

3 likes

Dat ik GTST altijd mocht kijken maar toen Helen werd aangevallen met een schaar, mijn ouders dat niet zagen aankomen en ik het dus toch zag.

2 likes

Jaa klopt inderdaad. Dit was wel in de serie/film Madelief volgens mij

Oh die vis karbonkel ja! Ik vond karbonkel zo al doodeng, eigenlijk nu nog steeds :joy:
Maar vroeger was ik altijd doodsbang dat die karbonkel vis uit de wc zou komen wanneer ik de wc doorspoelde! Dus ik duwde dan op de doorspoelknop en dan sprintte ik echt de wc uit voor hij me kon pakken :joy:

1 like

Oh leuk topic! Ga zo even lezen. Plaats eerst even mijn angst. Ik was als kind/beginnende tiener altijd bang dat Gimme Some More van Busta Rhymes op TMF/MTV kwam (ik was toen een jaar of 11). Vond dat een hele enge clip en moest soms huilen als ik die clip zag haha. Dit is 'm:

Edit: sorry dit is natuurlijk geen kinderfilm/-serie

3 likes

Deze wilde ik exact posten! Echt de horror, ik heb nooit die aflevering afgekeken want durfde niet meer.

1 like

Dit stuk van Pipo de Clown met die enge trollen, echt zoo eng vond ik die trollen en dat enge muziekje. Als ik het nu terug kijk stelt echt niks voor :ā€™)

Edit: in de youtube comments lees ik dat ik dus niet de enige was.

1 like

De reuzen uit de GVR (de oude film)

Wat waren die eng zeg. Droomde nog regelmatig dat ze dan snachts door de straten liepen en met hun nagel door de ramen je pakten.

Dit stuk uit Jurassic park

8 likes

Dierenbos is boos! Ik vond dit altijd superzielig voor de dieren en kon niet begrijpen dat mensen zo wreed kunnen zijn.

18 likes

De disneyfilm Frank en Frey en dan het moment dat Frey wordt achtergelaten in het bos kon ik nooit kijken zonder te huilen

10 likes

Oeh kent iemand deze ook nog?
Link naar filmpje
De verhalen van The Storyteller. Deze vond ik vroeger echt het einde! Nog steeds. Maar ik was altijd bang voor de trollen uit deze aflevering. Maar vanwege de leeuw was het mijn favoriet.

Heb hem ooit gedownload, wel de engelse versie. Die kun je trouwens ook gewoon online kijken als je googlet op de film en watch online (wil altijd nog eens de Nlse dvd kopen, dus dat zou je ook kunnen doen)

1 like

Is dit ook met de scene waar de egels de weg oversteken en dan ā€˜niet oprollenā€™ zeggen en dat het een egel toch doet? (En wordt overreden :sob:) Trauma!

En inderdaad Platvoet en zā€™n vriendjes, als Platfoet in de voetafdruk van zijn moeder gaat liggen. (Mijn broertje appte laatst dat hij nog steeds moet huilen bij die scene.)

2 likes

Ja klopt! Ik moest echt huilen toen. :disappointed_relieved: denk dat ze met deze serie echt een stukje bewustwording van de natuur wilden bijbrengen.

1 like

Die rotvader in Bambi met zā€™n: je moeder is dood. Pleurishert.

5 likes