Traumatische momenten uit kinderfilms/ series

haha ja! ik vind het ook zo intrigerend. wie bedenkt dit en wie doet dit.

1 like

Ik vond dat stukje in Sjakie en de chocoladefabriek dat Augustus in de chocoladerivier door die buis gezogen werd altijd doooooodeng omg
In de versie uit 1971

4 likes

We moesten op de basisschool een filmpje over tandenpoetsen kijken. De jongen in het filmpje poetste niet goed en toen kreeg je te zien wat er gebeurde als je niet goed poetste. Ik weet nog dat die jongen langs reusachtige tanden liep en er werd wat over tandplak verteld. Die jongen deed zijn handen op die tanden en haalde met zo’n vies geluid zijn handen naar beneden. Rrr krijg nog rillingen als ik er aan denk

2 likes

Oh nog eentje. Ik had een videoband van het land van Ooit en ik vond Stor de Bostor echt een angstaanjagende freak. Leek ook net een sekte ofzo in zijn bos met al die mensen met zwarte vegen in het gezicht en zonnebankbrilletjes :joy: vooral toen prinses Rondalia binnen kwam en ze allemaal in koor gingen roepen “daar is ze dan”

Toen we in het land van Ooit waren gingen we ook naar zijn show. Durfde amper te kijken. Met Rak de Reiger hetzelfde. Al was dat ook echt een ransaap want die spuugde in het publiek.

3 likes

Ik heb trauma’s aan karbonkel natuurlijk, maar ook aan bepaalde afleveringen van Barbapapa en Barbar (dat was met die olifantjes). Ik weet de inhoud niet meer, maar nog wel dat ik er nachtmerries over had.

Daarnaast heb ik nog een trauma overgehouden aan boeken, omdat ik vroeger als kleine nerd heel veel las. Ik had (en heb nog steeds) interesses die donkerder en zwaarder waren dan ik aankon. Ik heb toen ik een jaar of 8 was een keer achtste groepers huilen niet gelezen en ben daar zwaaaar van slag van geweest.
Zelfde met een meester in groep 6 die ons een werkstuk liet maken over WO2. Ik zie nog steeds af en toe de foto’s met gestapelde lijken voor me die ik toen heb moeten zien. Brr.

Wij keken in groep 7 een toneelstuk op videoband over Anne Frank. De muziek en de chaos bij de inval herinnerde ik mij nog jaren. Zo intens.

Ja! :scream: Ik ben er nooit in geweest obviously maar ik vond dat een doodeng idee. Onder water en je kan niet weg.

2 likes

Rak de Reiger. Dat is nou echt een jeugdtrauma ja, engerd.

2 likes

Ik was echt een vaag kind, maar weet nog dat ik zo blij was toen zij dood ging. Vond haar namelijk echt vreselijk :joy:

1 like

Ik was echt bang voor Kloontje toen we met school in het land van ooit waren.

3 likes

Ik vond dat verhaal van het meisje met de zwavelstokjes altijd zo afschuwelijk. Altijd huilen als ik dat voorbij zag komen in mijn sprookjesboeken haha

7 likes

Dit is niet uit een kinderfilm, maar ik ben zo schijtbang geweest door Jeepers Creepers. Vooral de creeper zelf, maar er was ook een stukje waarbij die jongen in die pijp naar beneden gleed en dat daar dan allemaal lijken aan elkaar genaaid tegen de muren zaten. Ik vind de Jeepers Creepers films nu heel leuk.

3 likes

Deze dingen uit Sesamstraat…

6 likes

Ja, ik weet nog dat ik me realiseerde dat dat meisje doodging en daarom haar oma weer zag :sob:

2 likes

Heel veel dingen zijn al benoemd zoals dierenbos is boos (muizen gespiest aan dorens van een rozenstruik ofzo? :open_mouth::flushed:) maar wat ik nog wou noemen was dir ongelofelijk enge heks van Sneeuwwitje :flushed::flushed:

7 likes

Geen kinderfilm maar ik wilde toen ik een jaar of 8 was een “grote mensen” film kijken toen ik met mijn moeder bij oma sliep. Ik bleef huilen want ik was toch al groot! Het was een videoband, dus het had allemaal reclames etc, ik was nog aan het zeuren toen plots deze ad voorbij kwam : https://youtu.be/YWmbUMStlGI

Ik heb gegilt, en zeker tot mn 13e angst gehad dat ze de trap op zou komen bij mijn oma thuis. Krijg nog steeds rillingen haha.

De gemene reuzen uit de GVR zijn al een paar keer voorbijgekomen, maar ik vond die hele GVR zelf ook doodeng.
Niemand snapte dat ooit, want hij was toch vriendelijk en alles was leuk, hihaho, maar ik was echt hysterisch bang dat ik ‘s nachts uit bed geplukt zou worden door die lange mafkees.
Durfde toen ook een hele tijd niet met mijn raam open, of zelfs maar op een kier, te slapen. Warme zomernachten😂

3 likes

De Pokémon aflevering waarin Pikachu afscheid nam van Ash. Op het einde kwam dan een heel zielig en aandoenlijk liedje over vriendschap en oh huilen

12 likes

Ook geen kinderfilm, the exocist. Uiteraard mocht ik die niet kijken en deed dat wel stiekem, net bij dat stuk dat ze zegt: your …morther. Ik was zo overstuur dat ik me met de bijbel in de kast heb verstopt omdat ik er van overtuigd was dat ik nu naar de hel ging…

3 likes

Waarom nemen ze afscheid?! Ik heb iets gemist denk ik…