Trouwtopic

Wij hebben geen ceremonie gehad, maar tijdens verwelkoming, het dessert en feest dj’s.

Iemand ook tips wat betreft bruidsjurken/winkels? Wij gaan volgend jaar zomer trouwen, het wordt een strandbruiloft in Azië. Suuuperveel zin in.

1 like

Klinkt heerlijk!
Winkel ligt er helemaal aan wat je wilt uitgeven en wat je smaak is.

Ik heb zelf mijn vintage jurk gekocht bij Laura Dols in Amsterdam. Was €240,- kwijt, haha! Met een andere vriendin ben ik naar Assepoester geweest in Arnhem. Ook echt een aanrader! Heel betaalbare jurken in veel stijlen. En je word er super chill behandeld, allemaal met wat minder poeha en getrut. Zij was €1500 kwijt voor een hele mooie kanten bohemian jurk.

En weer een andere vriendin is bij de Bruidshoek in Leiden geweest. Grote, chique zaak met heel veel stijlen en waar we champagne etc kregen. Haar moeder betaalde haar jurk. Kostte €3.000,-

Bedankt voor de tips! Daar kan ik wel wat mee! Ik ben niet zo chique haha, ik denk dat die eerste twee zaken meer bij me passen.

1 like

Ik heb twee bruiloften op het strand in Azië gehad, en het was zo bloedverziekend heet dat ik denk dat de trouwjurken die hier verkocht worden over het algemeen echt niet geschikt zijn. Misschien goed om in de gaten te houden :slight_smile:

1 like

Ja goed punt! Maar ik kan niet veel anders denk ik :sweat_smile: Zal in ieder geval op de stof letten.

2 likes

Tip voor toekomstige bruidjes: wanneer je dringend naar de wc kan gaan en je hebt echt een grote jurk die te zwaar is om alles omhoog te houden… Gewoon achterstevoren op de wc gaan zitten.

Is een gek zicht, niet super comfortabel, maar ging vrij smooth eigenlijk. Ik heb zo enkel hulp nodig gehad om mijn jurk terug recht te trekken vanwege de verschillende lagen. :blush:

2 likes

Tijdens de ceremonie hebben twee zangeressen nummers gezongen (€100,00). Was echt mooi! En tijdens het feest hadden wij een band met een beetje soul/pop vibe!

Jaa hier moet weer nieuw leven in. Wij gaan 6 september 2019 trouwen. Heb er nu al zin in.
10 nov ga ik voor een trouwjurk, ben echt benieuwd.

6 likes

Wie neem je mee om de trouwjurk uit te zoeken?

Dat was nog even een dingetje. Ik krijg de trouwjurk van mijn tante en ze dacht dus dat ik alleen maar haar zou gaan. Maar om een lang verhaal kort te maken, vriendinnen en mn tante dan haha

Oh, pakte ze het goed op? Zou zelf niet snel ‘maar’ 1 persoon meenemen. Vind het ook wel een leuk uitje even :slight_smile:

Ja merkte wel dat ze misschien een beetje teleurgesteld was, maar eerlijk is eerlijk hierbij heb ik gewoon mijn vriendinnen nodig.

Iemand ervaring met een trouwsite of zo’n app waar iedereen zijn/haar foto’s in kan gooien?

Ja er moet wel nog het een en ander vermaakt worden (bandjes iets kleiner, en korter) maar dat kan ik doen bij de coupeuse hier in de buurt.

De jurk die ik nu heb was precies in mijn maat, dus het moest hem wel zijn haha.

2 likes

Zo leuk! @Luipaarden @geez wat voor type jurken zijn het (als jullie dat willen vertellen)? Ik wil zelf graag een strakkere jurk van grof kant met (korte of lange) mouwen, ben inmiddels al bij twee zaken geweest. Andere modellen wel gepast, maar past gewoon niet zo bij me. Ik ga waarschijnlijk binnenkort bij Assepoester kijken. Wij gaan in Augustus trouwen in het buitenland. In dat land (en mijn vriends cultuur) doen ze ook aan bruidsmeisjes etc, dus ik moet ook jurken voor mijn bruidsmeisjes gaan uitzoeken! Wel erg leuk haha.

1 like

Leuk, dan heb je echt je droomjurk dus!

Bij welke zaken hebben/gaan jullie jurken passen? Ben tot nu toe alleen naar wildatheartbridal geweest, prachtige jurken maar prijzig…

Ik had totaal geen idee, wist wel wat ik niet wilde (bandjes, glitter en een sluier) en wat heb ik nu :joy: voor de rest komen mn tieten goed uit haha, en is hij lang. Als het ooit zover is post ik wel een foto.

Ben in Eindhoven geweest bij Ann & John, die hebben 3 winkels. Outlet, normale zaak en plus maat. Ik ben bij de outlet geweest. Daar heb je jurken vanaf 200 tot 900.

2 likes

Zou je de contactgegevens van de DJ door kunnen geven? Ik woon in Limburg en op zoek naar opties! Kan gewoon als PM?

Ik ben ook ten huwelijk gevraagd afgelopen augustus! Dat was in de eerste maand van onze reis van 5 maanden. We komen in december naar huis (we hebben heimwee :sweat_smile: ).

Zelf heb ik me nooit voorgesteld hoe ik zou willen trouwen - behalve dat ik de ceremonie, eten en feesten op dezelfde locatie wil. Verder vind ik het een beetje jammer dat we nu ‘lang’ moeten wachten omdat we veel van ons geld hebben uitgegeven aan onze reis (en ik geen baan heb straks…). Voorlopig staat 2020 in de planning!

3 likes

Proficiat! Mijn zus gaat volgend jaar trouwen en zou alles laten doorgaan in De Kluis in Hoeselt. Ik ken het niet, maar naar het schijnt kan je daar ook dus ook feesten en al. En pb is onderweg :wink:

1 like