Trouwtopic

Ojooo ik kom hier ook meelezen/posten want ik ga ook trouwen!! Zo bizar vind ik het nog steeds. We zijn het wel pas volgend jaar van plan, maar orienteren kan geen kwaad toch

11 likes

@seveneleven Gefeliciteerd! Ik ben al dik een half jaar verloofd maar ik vind ‘mijn verloofde’ nog steeds mijn vriend :’)

@GEEZ Wij hebben trouwens besloten om ‘save the date’ kaartjes per mail te versturen. Zo besparen we tenminste ergens iets.

We hebben onze locatie gevonden, jeej! We hebben een grotere feestzaal dan gedacht dus we zijn van plan meer mensen uit te nodigen voor het feest dan voorheen gepland. Hoeveel gasten denken jullie +/- uit te nodigen?

2 likes

Wij hebben save the date kerstkaarten gemaakt (trouwden half jaar later), ivm buitenlandse gasten. @Kamerbreed heeft die ontworpen voor me en was daar heel erg blij mee.

6 likes

Ik heb gisteravond wat in elkaar geknutseld en rond geapp. Klaar! Scheelt geld. Haha

Toen wij onze lokatie gevonden hadden voelde het echt officieel worden haha. Wij hebben overdag 35 mensen en voor het feest nog eens 40 mensen erbij.

@seveneleven gefeliciteerd. Oriënteren kan nooit kwaad haha

17 likes

Wat hebben jullie betaald voor kapsel en make-up?

Ik doe zelf make-up bij mezelf en bij anderen, dus dat was gratis en voor haar was ik volgens mij €40-50 kwijt ofzo… ik ben naar mijn eigen kapper gegaan en gezegd dat ik geen proefkapsel wilde. Kom daar al heel lang dus heb gewoon opsteek kosten betaald ipv bruiskapsel.

1 like

Ik denk dat ik m’n make-up gewoon zelf wil doen. Ben er goed genoeg ik en heb echt wel mooie producten. M’n haar laat ik wel doen, losjes opgestoken met een mooie vlecht erdoor oid. Kijk nog wel even. Duurt toch nog 1,5 jaar :slight_smile:

Mijn vriend heeft ook een grote familie en ik niet. Nu vind ik dat op zich niet zo erg. We hebben nu overdag 17 personen, lekker klein groepje (en dat blijft ook zo). Dat zijn alleen de ouders, oma, broer/zus + aanhang en kids en onze beste vrienden. Daar willen we geen verdere familie bij. We doen de ceremonie ook op locatie, dus dat is mooi besloten. Voor de avond komen er ongeveer 60-70 mensen bij. Vrienden, collega’s, overige familie e.d. Blijft dus nog best klein als ik het hier en daar hoor en dat vind ik heerlijk!

Ik kwam net een onwijs mooie uitnodiging op internet tegen en mijn vriend vond hem ook te gek maar hij is vrij duur (20 kaarten voor iets van €80), dus we gaan kijken of we zoiets zelf kunnen maken :smirk:

Wij willen ook trouwen, maar het plannen loopt alles behalve soepel.

Een bekende maakt de kaart, maar dan moet de kaart gedrukt worden. Veel doen dan grote oplages en wij hebben ( met ons erbij) een gezelschap van 20 man. Locatie is daardoor ook een ramp want veel is gericht op grote feesten. Wij willen juist meer een diner en dus ook een kleine ruimte.

Ringen en kleding is geregeld. Zoek nog iemand voor haar en de taart. Maar dat doen we pas als we een locatie vinden en de datum vast kunnen zetten.

Bij verschillende copyshops is het vaak wel mogelijk om in kleine oplages te drukken (hebben wij ook gedaan). Ik weet natuurlijk niet in welke omgeving je zoekt naar locaties, maar denk ook eens aan restaurants e.d. Die hebben ook vaak een privéruimte die je kunt afhuren voor een diner.

Heb je tips voor iets in zuid Holland?

We zijn nu inderdaad al naar restaurants aan het kijken. Hoe hebben jullie de keuze voor het diner gemaakt? Wat voor soort keuken?

Ik ga er even naar kijken. Thanks!

Ik heb ze gewoon bij Greetz laten drukken!
En we hadden als locatie een aparte ruimte in een leuk restaurant bij een bos.

Ik merk dat ik het best lastig vind om te doen wat ik wil vs wat men verwacht. Juist omdat het om mijn naasten gaat, wil ik alles perfect en met iedereen rekening houden. Wat jij noemt kan prima en kost amper moeite (heb al zoveel drukkers gebeld), maar is net zo leuk.

Je moet je realiseren dat je het sowieso nooit iedereen naar de zin gaat maken. Er zullen hoe dan ook mensen teleurgesteld in iets zijn. Is vervelend, maar dat is helaas zo.
Ik denk dat je ook niet naar een perfecte dag moet streven, dan kun je er veel meer van genieten. Juist als je zo’n klein feest hebt, is het zo intiem en moet je je toch vooral zelf goed voelen.

Jammere van Greetz is dat er wel greetz op de kaart staat, maar het is wel makkelijk en goedkoop. Ik had mijn broer wat laten ontwerpen en dat kun je zo uploaden en laten versturen. Wel hadden we voor een zilveren envelop gekozen ipv de gratis groene :wink:

@Ladybug Geen trouwervaringen hier, maar drukzo is inderdaad een goede site met goede service! En levert mooie kwaliteit drukwerk.

@Ladybug ik laat ze afdrukken bij hipdesign. Hele fijne site. Iemand van het forum werk daar, kom even niet op haar naam.

Dat is ook zo. Dat zegt mijn partner me ook constant. Ik weet ook dat ik mezelf ga teleurstellen als ik anderen voor laat gaan. Vind toch de keuzes hierin lastig. Ook omdat onze families verschillen. Moet ik dan een middenweg kiezen of wat ik wil? Daar zit ik dan steeds mee. Ik weet dat ik een kleine bruiloft wil met vooral focus op mijn man. De rest is voor mij bijzaak en ik wil vooral de dag met hem beleven. We hebben ook wel op papier wat we zouden willen, maar dat stemmetje in mijn hoofd laat me niet met rust. Komt denk ik ook omdat onze families alleen nog maar over de bruiloft praten en super hyped zijn. Goed bedoeld, maar maakt mij onzeker.

@Madelief, @Goudlokje en @GEEZ dank jullie wel. Ik zal op beide even kijken.

2 likes

Breek even in in dit topic omdat ik benieuwd ben naar jullie leeftijd op je trouwdag:

  • <18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35>
  • niet getrouwd/geen plannen maar wil wel stemmen

0 stemmers

Ik ben zelf niet getrouwd. Zou het wel graag willen maar niet te oud ofzo? Slaat nergens op, kronkel in mijn hoofd.

Ik ben 30 als ik trouw (dit jaar oktober). Ik ben dan ruim 6 en een half jaar samen en de verloving duurde dan anderhalf jaar. Geen kinderen, we weten ook nog niet of we ze willen.

Wat zou je dan ‘te oud’ vinden? Ik had vroeger altijd het idee dat ik voor mn 30ste getrouwd wilde zijn, maar juist de laatste 3 of 4 jaar boeide me dat echt niet meer. Dat gevoel dat je het beide echt wilt moet er gewoon 100% zijn en daarnaast natuurlijk ook praktische dingen zoals geld (al zijn er natuurlijk ook manieren om het zo goedkoop mogelijk te doen.)