Trouwtopic

Vieren jullie het voorgenomen huwelijk/ondertrouw? Ik vind het best wel jammer dat het tegenwoordig niet meer het wat meer formele ondertrouw is.

Het is ook niet bepaald een feestelijke aangelegenheid bij zo’n tlverlicht stadskantoor met ‘s werelds traagste medewerker terwijl je geen stoel hebt want het is een stabalie😂

Ik zag het meer als mijn ‘vergunning’ halen, maar volgens mij hebben we wel ergens een wijntje erop gedronken.

Maar waarom vind je het jammer? Je kan er altijd zelf wel een wat meer formele gelegenheid van maken als je daar behoefte aan hebt?

2 likes

Wij zijn met z’n tweeën uit eten geweest.

1 like

Hoe deden ze ondertrouw dan vroeger?
Ik vind het leuk dat je in Amerikaanse films echt zo’n verlovingsfeest hebt en een rehersal dinner enzo.

(Maar ja wie betaalt dat? De ouders van de bruid zeker?)

2 likes

Haha wij hadden precies hetzelfde! We dachten dat we nog wel in een apart kamertje terecht zouden komen ofzo, maar we bleven gewoon aan dr balie staan.
We kregen nog wel een hand van de medewerker :grin:

2 likes

@Flamoes @Bunnyslippers

Haha dat is inderdaad alles behalve feestelijk. Ik kan me herinneren dat het bij familie/vrienden toen echt een ‘ding’ was. Volgens mij kwam het toen ook in de krant te staan en kreeg je er een vrije dag voor. Tegenwoordig alleen met het huwelijk zelf. Maar wij gaan inderdaad met familie uiteten om het te vieren.

2 likes

Haha naast ons zat (o nee stond, met zo’n mini tussenschot ertussen) een man op een gegeven moment ook te skreeuwen tegen een andere medewerker omdat hij iets niet voor elkaar kreeg en toen moest de beveiliging erbij gehaald worden.

9 likes

Oh ja mijn collega had er ook wel vrij voor genomen en ging daarna champagne drinken met beiden ouders en haar toen-nog-niet-man.

1 like

Superleuk dat je geslaagd bent! En ook heel fijn dat je door het meebetalen van je moeder, tante en vriendin van je moeder toch je droomjurk hebt kunnen kopen :grin:

1 like

Voor degene die in het klein zijn getrouwd hadden jullie een fotograaf gehuurd?

Wij gaan gewoon met onze gezinnen naar het stadhuis en daarna een klein feestje bij ons thuis, maar ik wil wel mooie foto’s maar als ik de prijzen van 2k zie voor een fotograaf die dan 6 uren aanwezig is o.i.d. vind ik too much.

Misschien kan Djana van daysinjune je helpen voor een mooie prijs! Zij zat ook op EGF en heeft onze bruiloft gedaan, we zijn heel blij met het resultaat en ze is heerlijk relaxed en een hele lieve meid :blush: #nospon

Ik vind het opstellen van de gastenlijst best een uitdaging. Mijn vriend heeft een lijst aangeleverd waar veel familieleden opstaan. Daar heb ik er circa pas 10 van ontmoet de afgelopen 7 jaar. Maarja, het is en blijft zijn familie… Mijn kant is simpel want ik heb een hele kleine familie.

1 like

Oh dit hadden wij ook… mn man heeft grote familie en wilde uit soort van sentiment omdat ie vroeger wel veel contact had dan iedereen uitnodigen. Uiteindelijk een compromis gesloten en geaccepteerd dat het erbij hoort en het ook zijn familie is. Neven en nichten als deel van de compromis niet uitgenodigd, behalve degene waar we wel echt veel contact mee hebben en vaak zien.

Gastenlijst was bij ons best snel klaar, beide een lijst gemaakt en de overeenkomsten opgeschreven en de rest gekeken waarom wel of niet.

Maar even een vraagje, wij trouwen 6 september. Wanneer zal ik de kaartjes versturen?

Als je geen collega’s uitnodigt, trakteren jullie dan voor of na je bruiloft op werk?

Ik heb na mijn bruiloft nog 2 weken vrij, dus is dan na mijn vakantie niet een beetje laat?

Ja denk dat ik ze rond mei ofz op de bus doe, wil ze ergens nu al versturen haha

Oh en nog iets, hebben jullie gebruik gemaakt van een “auto” vriend die komt alleen maar aan met lelijke dikke auto’s. Doe mij maar een kever ofz

Ik zou wel een save the date sturen. Ik ken althans heel veel mensen die nu al hun zomervakantie boeken.

2 likes

Wij schrokken ons kapot van de prijzen, en mijn vriend wou zelf niet rijden dus we hebben een taxibedrijf ingehuurd die een mooie zwarte Tesla hadden. Ze hebben die subtiel met linten versierd en we hadden dus een eigen chauffeuse. Superfijn! Ook geen gedoe met de auto terugbrengen enzo.

2 likes

Jaa inderdaad. Ik stuur een save the date, thnx

1 like