Dat is veel geld, maar ik denk wel “normaal”
Meer dan 10 jaar geleden ben ik getrouwd door de babs van MAFS (dit was voor dat programma bestond) en toen waren de kosten inclusief dingen als legeskosten, benoeming ambtenaar etc, ook ruim €1500.
Jeetje, wat een prijzen.
Wij hebben +/- 650 betaald voor een particuliere babs. Ze is twee keer op bezoek geweest om ons te leren kennen en we moesten een uitgebreide vragenlijst invullen. Ik vond het persoonlijk niet nodig om ook anderen te vragen om informatie. Op deze manier was het echt ons verhaal.
Oef, wat een geld. Wij hebben iemand van de gemeente gekozen, maar er was een flinke lijst mensen waar we uit konden kiezen en hebben eerst een gesprek gehad voordat we een keuze maakten. Uiteindelijk was het iemand die het perfect heeft gedaan. Alle belangrijke mensen werden betrokken en hij heeft het precies gedaan zoals we wilden. En het kostte ons geen cent extra.
Heb mijn trouwjurk gevonden, ben er helemaal blij mee
Leuk! Heb je veel jurken gepast?
Weet niet wat veel is hahaha voor mijn gevoel viel uiteindelijk mee, omdat mijn jurk de 2e was die ik aan had. Toen nog wel een paar andere jurken gepast, maar die vielen voor mij in het niet bij degene die het is geworden
Ah leuk, dat zei de verkoopster toen ook tegen mij: andere jurken passen zorgt ook voor bevestiging van je eerste keuze!
Hebben jullie trouwschoenen gewoon online besteld? Of fysiek gekocht in de winkel.
Ben nu op zoek en wil het liefste in een winkel kopen omdat ik graag wil passen, maar er lijkt bijna geen winkel te zijn die ze verkoopt en waar een beetje keuze is.
Online bij Asos, daar hadden ze heel veel keuze.
Passen vind ik wel echt aan te raden. Ik heb ze in een winkel gekocht waar ik ook goed advies kreeg. Ze zaten heerlijk.
De winkel was in België. Dus afhankelijk van waar je woont wellicht wat ver weg
Aaah, wat leuk! Kerst is daar vast een mooi moment voor. Geniet ervan en veel plezier alvast.
Iemand nog tips voor trouw websites/apps of alternatieven? Ik ben bekend met Bruiloft in je Broekzak en gaantrouwen.nl, maar ik vind het eigenlijk een jammere kostenpost om daar 150 euro aan uit te geven. En als gast vond ik het niet per se super handig of waardevol, zeker niet als ik een app moest downloaden.
Echter hebben we net iets te veel praktische informatie gok ik voor enkel een uitnodiging, dus zoek ik wel iets waar ik extra informatie zou kunnen delen. Twijfel of ik niet gewoon nog een documentje maak en qr codes deel daarvoor en de rsvp en cadeaulijst.
Ahh ik hoop het voor je! Ik was ook echt járen aan het wachten en was elke keer zo balen als het weer niet gebeurde.
Wij hebben withjoy gebruikt, was gratis, zag er leuk uit en werkte echt prima! Had dat ook weer van iemand anders haha. Site zelf is in het engels maar wij hadden alles gewoon in het Nederlands voor de gasten.
Wij hadden een simpele site gemaakt met Jimdo. Voor programma, hotel tips, FAQ en link gemaakt naar rsvp formulier via Googleforms. En een QR code op de uitnodiging gezet zodat je direct op de site kwam.
Wel goed excuus om komende tijd extra mooie manicure te doen.
Ohh wat leuk, gefeliciteerd!!
Gefeliciteerd!!
Als het zelf nog niet in je opgekomen was, heb je je antwoord al lijkt me. Ik ben met mijn moeder, schoonmoeder en mijn (schoon)zussen gegaan, maar niet met allemaal omdat ik met de een nou eenmaal meer heb dan met de ander.
Gewoon de mensen meenemen die je er zelf bij wilt, en niet door anderen extra genodigden aan laten praten.
Ik was er bij een vriendin bij, met een paar andere goede vriendinnen van haar. Haar toekomstige schoonmoeder woont ver weg (en geloof ook niet dat de band zo close is) en haar eigen moeder is blind