Hi, ik ben fotograaf en heb dat weekend nog vrij. Ik wil je mn website wel even dmen maar je profiel is gesloten
Oh dat wist ik niet! Ik ga het even aanpassen, even kijken hoe ik dat doe
Je kan dan nog gewoon berichten sturen, moet je even naar je eigen profiel gaan, naar berichten en een nieuwe aanmaken.
Je kunt ook gewoon een bericht sturen door naar je eigen postvak in te gaan, een nieuw bericht aan te maken en dan de gebruiker toe te voegen.
Mijn zus gaat trouwen en heeft gevraagd of ik tijdens de ceremonie een speech wil geven. Ik ben absoluut geen speecher en vind het dood eng om voor groepen te praten en vind ook dat ik het niet goed kan. MAAR, ik wil het wel graag doen. Maar wil dan meteen ook een leuke en orginele speech. Ik heb niet altijd de meest hechte band gehad met mijn zus, dus ben bang dat het snel zo’n oppervlakkig verhaal gaat worden. Heeft iemand tips? Wat zijn speeches die je bijvoorbeeld (op positieve manier ;)) zijn bijgebleven, of een orginele invalshoek? Hoeft geen lang verhaal te worden, max 5 minuten denk ik.
Ondanks dat jullie niet de meest hechte band (gehad) hebben, zijn er misschien wel anekdotes of herinneringen uit jullie jeugd die je kunt aanhalen? Zo heb ik het bij mijn zus gedaan (en nog samen met het broertje van mijn zwager).
Zo’n speech is het moment om uit te spreken wat je waardeert in je zus, haar partner en hun relatie, waar je trots op bent, een leuke herinnering, zeker een grappige of licht-genante anekdote (liefdevol gebracht, niet keihard voor lul zetten natuurlijk). Uiteindelijk is het uitspreken van die liefde voor elkaar en wat je waardeert in elkaar het allermooist en meest waardevol, vaak meer dan een ‘grappige’ act
(tenzij het écht supergrappig is)
Hebben jullie tips om als gast het moment voor/na het wettelijk huwelijk feestelijk te maken? Ik heb al bellenblaas voor de gasten zodat we die kunnen blazen als ze het stadhuis uit lopen. Erna gaan we uit eten, maar ik mag helaas niet de tafel versieren of iets dergelijks. Wel heb ik gevraagd of ze champagne klaar zetten. We zijn met een klein groepje, het bruiloftsfeest wordt op een ander moment gevierd. Ze willen de speeches ook voor dan bewaren, dus een speech of iets dergelijks valt af.
Ben je je er bewust van dat (de meeste) bellenblaas vlekken in kleding maakt die je er nooit meer uitkrijgt?
Ja daar zou ik wel op letten, heb daardoor 1x in een dure jurk een vlek gehad die ik er niet uit kreeg en baalde enorm.
Misschien kan je nog denken aan polaroids oid? Dat je aan het eind van de avond daar een snel plakboekje mee vol kan meegeven?
Ja, goede aanvulling wel, maar ik ben er bekend mee door mijn jonge kinderen en heb onderzoek gedaan.
@Bunnyslippers Heel leuk idee, dank je!
Ik heb een bruidsjurk gekocht bij een best wel dure winkel in Nederland. Helaas werkt de winkel met externe coupeuses. Nadat je de jurk heb gekocht moet je dus zelf een coupeuse inhuren. (De jurk moet altijd vermaakt worden).
Helaas heb ik nu bij de fitting ontdekt dat er een gaatje in de voering van de jurk zit. De coupeuse zegt dit niet te hebben gedaan, de winkel zegt natuurlijk ook dat het hun schuld niet is.
Het gaatje kan helaas niet meer gemaakt worden, maar zit op een best prominente plek (mijn bil) je ziet het wel zitten als je weet waar het zit.
Afgezien dat ik deze hele situatie niet klantvriendelijk vind, en ook niet passend bij zo’n exclusieve zaak, wil ik koste wat kost vermijden dat het gat groter wordt of dat er een nieuw gat ontstaat.
De jurk is niet van mijn zolder afgeweest, heeft altijd in de beschermhoes gezeten op een kledinghanger, heb hem er alleen voor de coupeuse uitgehaald.
Nu vroeg ik me af of het zou kunnen dat er een mot in de beschermhoes is gekomen (en dan ver in de lange jurk aan de binnenkant een hapje uit de jurk neemt), is dit überhaupt mogelijk. Ik heb ook verder nog nooit last gehad van motten. Maarja, ik wil het zekere voor het onzekere nemen. Het materiaal is zijde.
Wat vervelend! Wat geven ze beide voor advies? Kun je er iets aan doen?
Ik zou het niet te lang maken. En verder wat al is gezegd. Een paar anekdotes over jou en je zus. En haar man en je zus. Er is vast wel iets wat je te binnen schiet waar je om moet lachen. Dat zou ik dan vertellen, of een karaktertrek die je in je haar bewonderd of waardeert. Denk dat wanneer je de lat voor jezelf niet te hoog legt er best een leuk en luchtig verhaal op papier komt.
Helaas geven ze geen advies. Heb contact gehad met een andere externe coupeuse, en die zegt ook dat er niets aan gedaan kan worden.
Deze externe coupeuse zegt wel dat het gat veroorzaakt is door een schaar. Dus of bij de designer of bij de coepeuse die mijn jurk heeft vermaakt.
Overigens is het gat alleen te zien als ik de jurk aan heb, als de stof op spanning staat. Toen ik een foto wilde maken van het gat zonder de jurk aan te hebben heb ik wel een kwartier moeten zoeken voordat ik hem heb gevonden. Dit kan dus verklaren dat de winkel het gat niet heeft opgemerkt.
Alsnog ben ik erg teleurgesteld in de winkel waar ik mijn jurk heb gekocht. Ze helpen totaal niet, reageren niet meer op de e-mails die ik stuur. Zelfs al zou het defect niet in hun handen zijn ontstaan, of door hun kwaliteitscontrole heen is gegelipt, kiezen zij er zelf wel voor om geen coupeuse aan huis te hebben… op deze manier heb je dan garantie tot de voordeur.
Snap dat je baalt, maar standpunt van de winkel snap ik wel. Je neemt de jurk mee, er is dan niks aan de hand en nadat deze bij de door jou ingehuurde coupeuse is geweest zie je een beschadiging.
Ik vind het raar dat de coupeuse dit standpunt inneemt want neem aan dat je de jurk zelf nog aan hebt gehad voor deze mee ging uit de winkel én om te bepalen hoe deze ingenomen moet worden. Toen ook de beschadiging niet gezien en dus zou ik vinden dat de coupeuse verantwoordelijk is voor de schade omdat deze er voor haar werk niet in zat. Wat heeft die gezegd of aangeboden?
Helaas zegt de coupeuse dat zij het ook niet heeft gedaan omdat zij niet hierbij in de buurt is geweest. De coupeuse zegt ook dat zij het gat eerder heeft opgemerkt toen we gingen passen.
Ze wijzen dus naar elkaar.
Heel eerlijk maakt het me niet uit wie het heeft gedaan. De winkel kiest voor deze werkwijze. Ik had liever niet met een externe coupeuse gewerkt maar een trouwjurk moet altijd ingenomen worden. De coupeuse wordt trouwens door hun aangeraden.
Uiteindelijk gaat het ook om een stukje klantvriendelijkheid, je koopt een enorm duur product voor de prijs van een tweedehands auto. Het is gewoon ondernemers technisch een hele rare zet. Op deze manier ben ik dus een ontevreden klant, vertel ik het tegen vriendinnen/laat ik een negatieve recensie achter. Het hele feit dat ze garantie geven tot de voordeur, en dat ze heel erg met het vingertje naar mij wijzen zit mij dwars. Ook al had ik de schaar zelf in mijn jurk gezet, een beetje meedenken kan geen kwaad.
De winkel is trouwens:
Wild at heart bridal
Als dit mijn winkel was geweest had ik gezegd: goh heel vervelend, bij zo’n kwaliteitsproduct verwacht je natuurlijk dat er niets mis gaat. Ondanks onze strenge kwaliteitseisen willen we je toch tegemoet komen door XYZ. Ja misschien is het niet onze fout, maar op deze manier heb je wel die extra klantenbinding, kan de klant alsnog een positief woordje over je doen etc etc. Ze geven ook enorm veel marketing budget uit aan Instagram en Google reclames.
Je hebt er nu niets meer aan. Maar ik ben daar ook geweest maar ben direct afgehaakt. De jurken zijn prachtig, maar ze gaven direct aan dat ze met het vermaak-proces niets te maken (willen) hebben. Dat was voor mij al een red flag. Al helemaal met de prijzen die ze hanteren, die ook nog ‘ns zonder kosten voor coupeuse zijn.
Echt enorm balen zeg!!
Zijn er nog opties om direct contact op te nemen met het merk misschien? Of toch een goede andere coupeuse of bruidszaak te vinden die het kunnen oplossen?
Ja exact dit was voor mij ook een red flag, helaas was ik al verliefd geworden op mijn jurk! Ik ben er alsnog heel erg blij mee hoor. Maar exact wat je zegt, door je handen van het vermaak proces af te trekken neem je als winkel ook een risico dat het daar fout kan gaan. Dit soort fouten kan je dan opvangen door toch wat coulanter te zijn richting de klant. Ik ben echt de beroerdste niet maar het toontje wat ze nu richting mij uitslaan is echt dat het mijn schuld is en dat zij zelf geen enkele blaam treft.
Helaas is de bruiloft al heel snel dus twijfel of het nog goed gaat komen als ik hem ergens anders repareer. Ik ga nog wel Edwin oudshoorn contacteren, hier had ik hele goede ervaringen met deze zaak, maar uiteindelijk toch niet voor hun gegaan (helaas nu wel spijt van hahah).
Edit: ik heb inmiddels een mail terug dat ze denken dat ik het zelf heb gedaan met de hak van mijn schoen. Ter illustratie, zie foto waar het gat zit (op mijn bil). Ik zou willen dat ik zo lenig was dat ik daar met mijn hak bij kan haha.
Ohh jeetje het is ook echt een groot gat…
Wat een gezeik ook zeg met die winkel. Snap dat je boos en teleurgesteld bent, het slaat ook nergens op.
Zou er niet een ander stuk stof over heen genaaid kunnen worden?