Trouwtopic

Ik ben recent geslaagd bij de manfield!
Dus vlak ‘normale’ schoenenwinkels inderdaad niet uit, zoals @Pippa ook zegt!
En als je een niet te hoge hak kiest zou je s avonds sneakers met plateau kunnen doen, zodat je geen gedoe hebt met de lengte van jouw jurk

4 likes

Ik was uiteindelijk goed geslaagd bij Asos, daar hadden ze voor niet veel geld wel veel keuze.

1 like

Gisteren naar een trouwlocatie gaan kijken. Super mooie locatie, vriendelijke contactpersoon, het voelde goed. Maar helaas is de offerte 3k hoger dan wat we wilden uitgeven aan locatie, receptie diner en feest :sob:
Ik merk dat ik me nogal makkelijk laat meeslepen in “je trouwt maar één keer”. In onze omgeving zijn er ook veel koppels die >30k hebben uitgegeven :exploding_head:
Voor ons zijn zulke bedragen dus echt niet haalbaar. Ik vind het ook wel belangrijk om vast te houden aan het maximumbedrag dat we onszelf gegeven hebben. Ja, je trouwt maar één keer, maar we kunnen het geld ook gewoon beter gebruiken voor ons huis, sparen voor de kinderen etc.
Hoe deden jullie dit? Hoe neem je jezelf in bescherming zeg maar, zonder dat je alleen maar bezig bent met de financiële kant en daardoor niet kunt genieten van het plannen

1 like

Bel op en vraag naar een gemiddelde prijs. Zeg daar dan ook bij wat je verwachtingen zijn. Mocht het te duur voor je zijn hoef je ook niet te kijken. Vraag ook je toekomstig man om je enthousiasme wat te temperen op locatie zelf, zodat je niet jezelf laat meeslepen.

1 like

Ja heel straight forward misschien maar gewoon overal duidelijk je budget aangeven, eventueel inderdaad van tevoren al. Ik zou het overigens ook wel eerlijk teruggeven aan de locatie obv je verwachtingen en de inschatting van de prijs, misschien dat ze nog kunnen adviseren in wat je anders kunt doen. Weet het bedrag natuurlijk niet wat je in je hoofd hebt, maar als je het uitspreekt kunnen zij wel aangeven wat realistisch is.

Heb ik bij mn jurk overigens ook gedaan, gezegd dat ik geen jurken wilde passen boven bedrag x, zo zou ik ook niet verliefd worden op een jurk van een fortuin.

Ps. Zonder onbeperkt budget ben je eigenlijk gewoon continu keuzes aan het maken obv geld. Klinkt niet zo romantisch of leuk maar is natuurlijk wel zo, je kan het zo gek en zo duur maken als je zelf wil en alles klinkt leuk en fantastisch, dus op een gegeven moment moet je dan wel.

5 likes

Bedenk wat jullie als koppel écht het belangrijkste vinden aan jullie trouwdag.

Is dat de locatie? Dan kan je misschien besparen op het gasten-aantal of je jurk/auto/videograaf/fotograaf/ringen.

4 likes

Idd keuzes maken en vooral dicht bij jezelf blijven! Je kunt ook een prachtige bruiloft hebben voor veeeel minder dan die 30K.
Wij hadden bijvoorbeeld besloten het diner niet op de daglocatie te doen. Dat was >€70 pp, bij de feestlocatie €45 en ook prima gegeten alleen iets minder fancy. Familie heeft het er nu nog over dat het diner zo lekker was. Ik moest wel even mn beeld van die mooie gedekte lange tafels op de daglocatie bijstellen naar een ‘gewoon’ restaurant, maar achteraf heb ik het totaal niet gemist en gaat het vooral om de mensen om je heen.

3 likes

Wat @Ohappyday ook zegt. Onze excel is echt onze houvast bij binnen budget blijven tot nu toe.

Doordat we alle kosten heel helder in beeld hebben weten we ook dat we wat goedkoper uitvalt kunnen gebruiken bij wat duurder uitvalt (janken om de goudprijs voor ringen nu)

En een tip die wij van een ander stel hebben gekregen. Maak allebei een top 3 van wat je belangrijk vindt, dus bijv. Eten, muziek, locatie of fotograaf, videograaf, jurk etc.
Dan weet je gelijk waar je misschien iets meer of iets minder aan wilt besteden relatief.

4 likes

Wat hebben jullie uitgegeven aan trouwringen voor een recente bruiloft in 2024 of in 2025?? Mijn vriend en ik waren net bij de juwelier en hadden zo’n 1500 euro voor een set in gedachten (vinden we een flink budget). Maar nu kosten de ringen die wij mooi vonden 1300 en 1700 euro (per stuk dus!) en ook het goedkopere segment was meer dan 1000 euro per stuk… We hebben dus nog geen ringen aangeschaft maar ik ben benieuwd wat een beetje realistisch is qua prijzen in 2025. Ook gezien de hoge goudprijs die hierboven al werd genoemd.

€220,- voor 2 zilveren ringen. Ik heb samen met mijn man een workshop gevolgd om zelf onze ringen te maken. Vond dat heel mooi symbolisch. Volgens mij kon je ook kiezen voor goud en een steentje erin. Maar daar ben ik zelf niet zo van. Wij hebben daar ook gratis de datum erin laten zetten.

1 like

Wij hebben ze zelf ‘ontworpen’ via Auronia. Ben er heel tevreden over want wilde een afwijkende breedte. Beide ringen kwamen in totaal op ongeveer 800, 14 karaat goud met gravering. 18 karaat goud is duurder maar ook kwetsbaarder, dus dat zou ik persoonlijk afraden.

Maar is ook weer afhankelijk van of je diamanten wil in je trouwring…

3 likes

Wij hebben in januari 2024 bij trouwringenvoordeel 2 gouden ringen gekocht voor zo’n € 1.000,- in totaal. Mijn ring heeft 7 briljantjes.

2 likes

Wij hadden ook ongeveer 1500 als budget in ons hoofd en zijn uiteindelijk op 2100 uitgekomen.
Hebben relatief simpele ringen zonder steentjes e.d. want vinden we zelf niet mooi.
Het helpt nu niet mee dat de goudprijs op recordhoogte zit.

Wanneer je zelf de ringen laat ontwerpen kan je bij sommige goudsmeden ook eigen goud meenemen en laten omsmelten, dat drukt de prijs een beetje.

1 like

Wij waren begin 2024 zo’n 2100 kwijt aan twee gouden 14 karaat ringen zonder specifieke diamanten bij een goudsmit.
Ondanks dat het veel geld is, denk ik dat jouw offerte wel passend is in de huidige tijd.

2 likes

Zo fijn al jullie reacties!! Echt heel erg bedankt voor alle tips, we gaan ons er zeker in verdiepen. Ben inderdaad bang dat we door de goudprijs nu sowieso diep in de buidel moeten tasten. Maar iéts minder diep zou wel fijn zijn.

Iemand nog tips voor een analoge bruiloft fotograaf?
Mag ook iemand zijn die analoog fotografeert maar nog nooit een bruiloft heeft gedaan.

Vind met google niet heel veel (en vooral heel prijzig :sweat_smile:)

1 like

Anders in Duitsland kijken. Hebben wij gedaan en scheelde aanzienlijk!

2 likes

Wij gaan eind november trouwen! We houden het klein, ongeveer 35/40 gasten waaronder 6 kinderen onder de 6.
We trouwen op locatie, een klein restaurantje. Na de ceremonie nog een borrel. Het is ongeveer van 14-18.
Voor de kinderen wil ik graag iets van vermaak. Ik kom zelf niet verder dan een ballon artiest :joy:.

Wilt iemand met mij meedenken?

1 like

Misschien een nanny? Zie dat wel vaker voorbijkomen op bruiloften en lijkt me mega chil

2 likes

@Sade Ik ben ooit nanny geweest op een bruiloft en dat is idd ideaal. Er was een springkussen en we gingen knutselen met de kinderen. We kwamen wel pas na de cermonie.

Bij mijn eigen bruiloft geen nanny ingehuurd want waren maar kinderen uit 1 gezin. Heb toen op basis van de leeftijd een pakket samengesteld met bv een spelletje en een ‘trouwboekje’ met puzzels en kleurplaten, van iemand op Etsy gekocht. Kinderen hebben zich hele middag en avond vermaakt.

3 likes