Trouwtopic

Het ligt een beetje aan de leeftijd van de kids en wat er op de locatie te doen is. Een nanny of oppas(team) is echt superfijn als je wilt dat je echt je handen vrij hebt. Die kunnen lekker met ze spelen of knutselen en ze voorzien van eten en drinken terwijl de volwassen alle aandacht hebben voor jullie feest.

Als je wilt dat ze iets te doen hebben maar dat de ouders verder wel met hun kind bezig zijn is een tasje met iets te doen en snacken wel prettig.

1 like

Dankjullie! We vinden het leuk om ook met de kinderen bezig te zijn, een nanny is niet nodig.

Ik ga een tasje voor ze samenstellen met wat te knutselen, een bellenblaas, etc.

Kinderen op je bruiloft. Tis een ding. Wij hebben het ook gedaan en het was echt een fantastische toevoeging!

Wij hadden een picknick tafel vol met knutsel dingen, bellenblaas en een paar autootjes. We trouwden op een weiland dus de kinderen konden ook heerlijk achter elkaar aanrennen. Kinderen vermaken elkaar ook over het algemeen best goed, dus dat is ook heel fijn! Ik heb mij er van ten voren onterecht best druk over gemaakt of ze het wel leuk vonden. De kinderen die er waren vragen nu twee jaar later nog steeds of we binnenkort weer gaan trouwen omdat ze het zo leuk hadden :joy:

3 likes

Bellenblaas kan wel vervelende vlekken op kleding geven, misschien niet zo handig op een bruiloft?

4 likes

Misschien dat zelf veilige bellenblaas maken een optie is? Gewoon met wat dreft en water?

1 like

Idd, echt geen bellenblaas in die tasjes doen. Ook superkut als je dat als ouder op je mooie kleding krijgt. Of op je trouwjurk :grimacing:

2 likes

Er bestaat toch ook bellenblaas speciaal voor bruiloften die geen vlekken maakt?

Misschien een stomme vraag. Hebben jullie ook een uitnodiging gestuurd naar de mensen/bedrijven waar jullie diensten van hebben afgenomen (fotograaf, videograaf, haar & make-up artist e.d.).
Zie dat nu bij onze fotograaf voorbijkomen, maar heb daar zelf totaal niet bij stilgestaan.
Is dat iets super gebruikelijks in de bruiloftsetiquette en heb ik onder een steen geleefd?

1 like

Onze fotograaf hebben we een kaart gegeven, maar ze vroeg daar zelf ook om. We hebben (op een groot cateringbedrijf na) geen diensten afgenomen en dus ook geen kaarten gestuurd/gegeven

Wij hebben alleen onze dansleraar wel echt uitgenodigd, de fotograaf had ook om een kaartje gevraagd voor de foto’s al bij het eerste gesprek en die hebben we natuurlijk ook gegeven. Leuk om een foto van de kaart met de ringen en bloemen oid te hebben natuurlijk, maar dat was op de dag zelf ook zo geregeld. En de ambtenaar hebben we er eentje gegeven met een geschreven bedankje, dat vond ze heel leuk. Verder ook niet hoor, maar misschien heb ik ook onder een steen geleefd.

Wil je die mensen dan uitnodigen voor de bruiloft zelf? Want anders zou ik niet weten wat ze moeten met een kaart. Je hebt een datum afgesproken dat je de diensten afneemt en daar betaal je voor. Het is iets zakelijks. Een bedankkaart kan je na afloop sturen maar zelfs dat hoeft niet perse.

5 likes

Dat vraag ik mij dus ook af inderdaad.
Gaan sowieso wel een kaart achterhouden voor een flatlay voor de foto’s. Maar dan houdt ik het verder gewoon bij bedank kaartjes achteraf
Thanks! Ook @DikkeKip en @Aardbeitje. Weet ik in ieder geval dat ik niet onder een steen leef

3 likes

Nee alleen de Babs. Die verzameld ze van al haar bruidsparen.

1 like

@Verka Ik ben trouwfotograaf en als ik voor mezelf spreek: superleuk om te krijgen! Maar zeker geen must dus voel je niet verplicht :blush: ‘wij’ als leveranciers zullen er inderdaad ook wel zijn zonder uitnodiging, haha.

2 likes

Heb je al ringen aangeschaft? Anders kan ik je aanbevelen naar de juwelier te gaan waar ik deze week geweest ben! Daar kijk je niet naar de modellen die ze in de winkel hebben, maar ga je het zelf samenstellen (dikte van de ring, wat je op je ring wil etc) en dan vergelijken ze ruim 10 juweliers voor de goedkoopste prijs. Zo vertelde hij bijvoorbeeld dat standaard ringen vaak dikker zijn, maar daardoor minder comfortabel en duurder, en dat je via deze methode dan makkelijk 500 euro bespaart omdat je ipv een 1.8mm dikke ring, een 1.6mm dikke ring neemt wat een hoop materiaal scheelt. Wij liepen uiteindelijk voor 1300 euro met 2 platina ringen (zonder diamanten) de deur uit, terwijl de eerste ontwerpen etc 1900-2000 waren (bij een ander merk).

Zij kunnen het echt veel beter uitleggen maar ik denk dat je hier echt een ring krijgt die je wil ipv gebaseerd op standaard modellen en echt het gevoel gehad dat je waar voor je geld kreeg. Je moet wel even een uurtje uittrekken om dit proces door te gaan.

2 likes

We hebben inmiddels al ringen aangeschaft! We hadden de websites bekeken die werden getipt, maar zijn uiteindelijk toch uitgekomen bij een kleinere Goudsmit.

Maar dat van jou klinkt echt heel goed en ook fijn dat je persoonlijk uitleg hebt gekregen. Hopelijk zijn nieuwe bruiden hier nog mee geholpen!

1 like