Trouwtopic

Ik denk dat de foto’s die ik minder vond geen ‘diepte’ in zich hadden. En doordat de achtergrond niet vager was, zag je deze erg goed. Wat ook in het gemiddelde huis betekent dat het er gewoon een beetje rommelig uit ziet. Beter kan ik het niet uitleggen vrees ik :sweat_smile:.

@Verka, ja ik denk wel dat ik goed zou kunnen aangeven wat we wel/niet mooi vinden en graag willen.

@Malija - Wanneer merkte je dat je dacht: Hmm misschien toch niet? Want ik neem aan dat je op basis van de website etc. in eerste instantie wel enthousiast was?

Heel stom, maar omdat ze dus gisteren even bij ons langs is geweest voor een persoonlijk gesprek voelt het alsof je al een commitment hebt gedaan hebt. Wat natuurlijk niet het geval is.

Die foto’s waren voornamelijk op een waddeneiland gemaakt en dat geeft toch gelijk een bepaalde vibe op foto’s. En wij trouwden niet op een waddeneiland :sweat_smile: Nu ik terugkijk in haar portfolio had ik haar ook niet gekozen, haar foto’s zijn best stijfjes en weinig spontaniteit. En het verschil met toen en nu is ook dat instagram nagenoeg geen ding was en je fotografen nog uitzocht op basis van website (dan zie je vaak alleen maar de allermooiste plaatjes) en verhalen van anderen.

1 like

Ik zou dan toch vragen om meer foto’s of toch een ander kiezen.
Welke regio zoek je?
Wij vonden onze fotograaf echt top, vrienden hadden hem ook en die man heeft echt top foto’s gemaakt.

1 like

Als je bij het zien van de reportage van 1 dag (dus niet highlights van 10 bruiloften) een mehh gevoel had zou ik verder zoeken en iig 1 andere kennismaking plannen. Misschien kom je alsnog bij fotograaf 1 uit, misschien spreekt de ander je veel meer aan. Het is voor jou fijn als je het helemaal los kan laten op de dag zelf, en voor een fotograaf fijn om het volledige vertrouwen te hebben. Een beetje vergelijkingsmateriaal is gewoon fijn :slight_smile:

Dingen als dat iemand ervaring heeft op de locatie zou ik helemaal los laten. Dat is echt niet belangrijk. Als fotograaf kom ik elke bruiloft op nieuwe plekken en ben juist getraind om snel te zien waar het mooie licht is en wat de mooie plekken zijn etc.

6 likes

Ik ken idd ook een fotograaf die veel op dezelfde locatie is, en aaaal die foto’s zijn hetzelfde. Elke bruiloft is het copy paste. Zo lelijk :see_no_evil:

1 like

Alle trouwfoto’s van mijn schoonzus zijn mislukt omdat de fotograaf niet doorhad dat er regendruppels op zijn lens zaten. Wat een amateur en zo zielig voor haar/ hun.

1 like

We zijn erg blij met onze fotograaf, hij voldoet aan de punten die jij noemde. Komt uit Zuid-Holland. Mocht je zijn gegevens nodig hebben, stuur maar een berichtje!

1 like

Wij trouwen over 3 weken, zo spannend! Ik ben bezig met een lijstje te maken voor het “noodpakket”. Voorlopig heb ik: mueslireep, krijtjes (voor vlekken), smintjes, blotting paper, blarenpleisters, tekentang, paracetamol, tampons, deo, naaisetje, vochtige doekjes.
Nog aanraders?

En nog tips voor typische dingen die iedereen vergeet te regelen?

1 like

Wat leuk!! Geniet van de laatste voorbereidingen!!

Afhankelijk van je jurk fashiontape.
Eventueel een beetje wimperlijm om een kettinkje vast te zetten.
Als je nepwimpers gaat dragen een losse mascara, voor het geval er eentje loslaat en je mascara moet aanbrengen ter vervanging.
Mini parfum
Gewone pleisters

En weet niet wat het weer over 3 weken doet, maar als het dan nog warm is misschien een waaiertje?

Verder qua aanraders om nog te regelen:
Misschien met jullie ceremoniemeesters de dag nog een keer doornemen van moment van wakker worden tot einde feest. Als je het samen moment tot moment doorspreekt kom je vanzelf achter zaken die nog geregeld moeten worden (bijv. Moet je iets regelen voor parkeren voor leveranciers, hoe kom je van punt A naar punt B, en hoe doen jullie gasten dat, heb je de groepsfoto samenstellingen duidelijk en hoe zorg je ervoor dat iedereen op het juiste moment voor de fotos komt)
Vergeet ook vooral voor het einde van het feest niet goed door te nemen (wie neemt de cadeaus mee, hoe komen jullie thuis/op locatie van overnachting etc.)

1 like