Trouwtopic

Vind de opties die je noemt al heel tof! Wat mij nog te binnen schiet: verschillende flessen wijn voor bijzondere momenten (1e kerst als getrouwd koppel, 1 jaar getrouwd ect). Of een fles die specifiek lekkerder is na 5 jaar bv.
Of als ze ook niet per se iets voor zichzelf willen een donatie aan een goed doel?

2 likes

Zo, best lastig als mensen geen geld willen en ook geen spullen haha maar ik vind je idee voor een museumkaart heel leuk! Ook al twijfel je of het wat voor ze is, als je samen zo’n kaart krijgt, is dar echt leuk en kun en ze sowieso een jaar aankijken of het iets voor ze is. Ik geloof ook echt dat er voor iedereen wel een aantal musea is dat ze leuk vinden. Misschien kan je een kaartje met alvast tips voor musea die je hen aanraadt/bij hen vindt passen bij doen voor inspiratie en dat dat het concreter maakt?

5 likes

Pfoe! Wij hebben een gepersonaliseerde snijplank en twee gepersonaliseerde mokken gekregen. Zijn er heel blij mee maar kan me voorstellen dat dat heel vaak gegeven wordt.

Verder zoals mensen zeggen een dagje weg. Wat ook tof is is een fles wijn (oid) kopen in het jaar van dat ze gaan trouwen. En daarbij gegraveerde glazen bijvoorbeeld.
Ik weet dat je bij Hertog Jan ook een gepersonaliseerd biertje kan kopen en dat je daarbij binnen 5 jaar een rondleiding in de brouwerij kan doen. Moeten ze wel van bier houden haha.

Verder een kook/bak cursus? Keramiek cursus? Lastig!

1 like

Bios abonnement misschien leuk?

2 likes

Thanks allemaal voor de leuke ideeen! Het is uiteindelijk een bon geworden voor kunstuitleen (kan je kunst huren en je spaart dan ook tegoed zodat je het kan aanschaffen als het je bevalt). Toch iets fysieks haha maar weet zeker dat ze dit wel leuk gaan vinden voor in huis! En heb er een mini schilderijtje bijgemaakt van hun met iets erbij dat hun samen typeert (ik kan niet schilderen dus het is erg lelijk en grappig geworden haha) en dan erbij geschreven op de kaart dat als ze dit schilderijtje toch niet mooi genoeg vinden voor in huis ze het cadeau kunnen gebruiken voor iets dat wel past haha

36 likes

Wat een mega leuk idee!

3 likes

Heel leuk idee! Ik geef vaak een cadeaubon voor het lokale theater - krijg dan daarna vaak een selfie zodra ze er zitten, ook heel leuk!

Wij zijn afgelopen vrijdag getrouwd en sindsdien zijn we echt verdrietig haha. Niet omdag het niet leuk was, het was fantastisch. Maar omdat het al voorbij is, en het nooit meer terug komt :see_no_evil: Het was echt zo’n mooie dag, echt enorm genoten. We kregen al een sneak peek van de fotograaf en die 25 foto’s waren al zo steengoed! Kijk echt uit naar de rest.

38 likes

Wat fijn dat jullie zo’n mooie dag achter de rug hebben :smiling_face_with_three_hearts:

Zou je mij misschien de info van je fotograaf in een DM kunnen sturen? Tenzij je heel ver van Zuid-Holland weg woont.

Ik ben zo overweldigd over de hoeveelheid fotografen en weet soms niet waar te beginnen. Ik val wel vaker stil als er tè veel opties zijn.

Dit is gelijk ook een vraagje aan iedereen met goede aanraders voor fotografen in regio Zuid Holland. Mag hier of via een DM.

We houden van niet-geposeerde foto’s, ‘lichte’ foto’s en bij voorkeur iemand die goed met jonge kinderen (incl een soms wat nukkige kleuter) om kan gaan :smile:

Gefeliciteerd!! Hoe is het met alle familie perikelen gegaan?

Woon een stukje weg van zuid-holland, maar heb onze fotograaf destijds gevonden door door de tags van onze bruiloftslocatie te zoeken op instagram en daar de stijl uit te filteren die ons aansprak. Daar kwamen toen een stuk of 3 fotografen uit die we bij meerdere locaties mooie fotos vonden maken.
Daar hebben we vervolgens verder gefilterd op werkwijze, meer foto’s en welke stijl site/persoon ons aansprak.

Dus geen concrete tip, maar helpt misschien een beetje als je door de bomen het bos niet meer ziet

2 likes

Ze woont in Groningen, dus dat is behoorlijk uit de richting maar wel echt geschikt als ik je verhaal zo lees! Maar die zijn er vast meer!

1 like

Ik heb alles gewoon genegeerd op gegeven moment en mijn eigen wensen en gevoel gevolgd. Dan maar eventueel gedoe achteraf (wat er nog niet is geweest). Op de dag zelf gebeurden er ook wel weer opmerkelijke zaken m.b.t. mijn familie maar ik had het veel te heet en te leuk om me daar op dat moment mee bezig te houden :see_no_evil::grimacing:

1 like

Wat fijn dat je hebt genoten!

1 like

Top!! Dat is de bedoeling. Zelf lekker genieten en dat gedoe negeren

3 likes

Love de foto’s van @Lakshmana, zij heeft ook onze bruiloft gefotografeerd.

2 likes

Waarschuwing: Lange post omdat midden in de nacht dingen altijd gecompliceerder lijken dan bij daglicht.

Deze avond hadden we een gesprek met een fotografe. Foto’s op de website spraken ons erg aan, ze heeft ervaring met het fotograferen van jonge kinderen en is bekend met de locatie en omgeving.

Het was ook nog eens superleuk gesprek, dus je denkt: Prima! Geregeld én afgevinked.

Alleen is er toch iets wat een klein beetje knaagt. Ze liet een recente reportage zien (met alle foto’s, niet enkel 5 highlights) en onafhankelijk van elkaar vonden mijn partner en ik sommige foto’s een beetje ‘mweh’. Met name die van de ‘voorbereiding’ thuis voelden een beetje ‘plat’ en meer als foto’s genomen door iemand die erbij was ipv een echte fotograaf. Dacht op het moment dat het misschien aan mij lag. Maar toen mijn partner hetzelfde benoemde dacht ik wel ‘oei’.

Na het gesprek heb ik foto’s gekeken op haar website, en daar staan zowel ‘voorbereidings-foto’s’ bij die ik wel heel mooi vind, als (wat dieper verstopt op de website) waarbij ik hetzelfde gevoel had als bij de reportage die ze liet zien.

Overigens had ze ook nog een demo-album en dat zag er heel mooi uit. Maar dan vraag ik me een beetje af: zijn dat (net als op de website) misschien de 5 lucky shots van zo’n dag, en was de rest misschien duidelijk minder? Of is het sowieso anders omdat je naar foto’s van wildvreemden kijkt?

Moet je nu weer je zoektocht opnieuw beginnen? Kunnen we misschien aangeven wat ons meer trekt en ons wat minder aansprak en komt het dan wel goed?

Lang nachtelijk verhaal kort: Ik ben misschien bang dat de foto’s achteraf (deels) tegenvallen en dat ik denk: “Hadden we maar…”

Kan je nog meer albums bij haar opvragen? En wat was het verschil voor jou tussen de foto’s die je wel mooi vond en de foto’s die je dan “plat” vond of “alsof het door iemand die er toevallig bij is gemaakt”? Kan me er nog niet helemaal een inbeelding bij maken. Ik had namelijk bij mijn fotograaf ook bij sommige collages dat sommige foto’s wat minder waren, maar als ik dan goed keek, dan kwam het soms ook wel door wat mensen aan hadden, hoe de omgeving eruit zag etc.

Verder ben ik super blij geweest met mijn fotograaf, maar je zag wel duidelijk dat zijn sterkste punt was om interactie en spontane foto’s te maken. Foto’s van de uitnodiging of zulke elementen kwamen niet mooi uit. Maar dat vond ik niet erg want ik wilde juist die spontane momenten hebben, dat m’n schoenen enzo er niet prachtig op staan vind ik echt helemaal oké.

2 likes

Zou dit misschien ook delen met de fotograaf. Niet letterlijk dat je een aantal foto’s meh vindt, maar dat je een stijlverschil ziet in een aantal foto’s (met voorbeelden) misschien dat zij dan toelichting kan geven waarom het zo is (e.g. stijl van het betreffende koppel, wilde perse foto in setting x, etc.) Dan kan je ook gelijk aangeven dat je dat zelf niet wilt.
Misschien dat het zo dan wat verduidelijking en opheldering en een beter gevoel geeft.

Wij wilde bijvoorbeeld geen zoetsappige, kleffe foto’s. Als dat wel iemands stijl is vindt die onze foto’s waarschijnlijk ook mehh, terwijl onze fotograaf het wel kon, maar wij het gewoon niet wilden.

2 likes

Als je dit nu al hebt, zou ik het zeker niet doen! Ik ben eerder getrouwd geweest en bij die fotograaf had ik hetzelfde. Toch door laten gaan en ik was daarna echt sad. De foto’s sprankelden niet ofzo.
Wat je zou kunnen doen, is een couple shoot. Om even te kijken wat die foto’s met je doen. Is natuurlijk een kleine investering maar een fotograsf kiezen die achteraf echt niet de foto’s af levert die je voor ogen had, kost een stuk meer.