Trouwtopic

Heerlijk topic om te volgen! Ik wil misschien ooit wel trouwen maar ik moet eerst iemand vinden die dat met mij wilt.

2 likes

Oh echt? Ik was van plan ook naar Assepoester te gaan, op de site staat dat de prijzen tussen de 499-1499 zijn, maar het meeste zit dus tegen de 1500 aan? Hoe waren de prijzen bij de Sluier? Ben ook nog steeds aan het overwegen om gewoon een jurk uit de bridal collectie van Asos oid te doen, en wat te laten vermaken. Maar tot nu toe zie ik daar niks echt moois helaas.

Dat klinkt een stuk beter qua prijs inderdaad! Ik hoop ook zoiets te vinden. De outlet gedeeltes van de winkels waar ik ben geweest waren niet zo uitgebreid helaas.

Wohhhh wat veel als jullie ongeveer 60% van het totaal hebben ‘teruggekregen’ als cadeaus. Dan waren onze vrienden en familie wel gierig haha

Bij ons kwam het ook niet eens in de buurt hoor, maar daar moet je ook niet vanuit gaan. We waren al blij dat we hiermee onze reis kunnen financieren.

Welke kleuren hadden/nemen jullie voor dat decoraties? Of hebben jullie nog tips voor sites/blogs hierover?

1 like

Onze zaal had een muur met een felgroene kleur… Dus ik ben toen voor wit en lichtgroene tinten gegaan. En ik heb vooral op pinterest gekeken.

Ik vind 1 kleur nemen voor decoraties meestal niet zo mooi.
In mijn nieuwe huis worden mijn wanden olijfgroen, er komt een rood perzisch tapijt en de kussentjes waarschijnlijk iets met grijs, okergeel of groentinten weer.
Nu heb ik een smaragdgroene muur, okergele kussens en een wit met blauw tapijt. Maar mijn decoratiekleuren komen niet ergens anders ook weer terug ofzo. Ik houd niet van een hele set accessoires in 1 kleur waarbij je kaarsen dan dezelfde kleur hebben als je kussentjes en je vazen ofzo.

Hahahaha negeer dit. Ik dacht dat ik in het Interieurtopic zat :joy:

14 likes

Vind het zooooo lastig. Wij gaan buiten trouwen (als de weergoden ons dat gunnen), festival thema. Dus zat te denken aan verschillende kleuren. Inderdaad pinterest op, maar daar inderdaad veel 1 kleur en dan roze, wit, mint en dat is sowieso niet de kant die we op willen.

Wat leuk, wij ook! We laten de aankleding verzorgen en hebben binnenkort een gesprek over hoe en wat. Doen jullie op de uitnodiging een dresscode? Ik twijfel daar zo erg over. Ik wil mensen eigenlijk niets verplichten maar het is wel leuk als iedereen een beetje gekleed is op het thema. Maar welke dresscode past daar dan bij…

Oh wauw, is dat niet super duur?
Wij zijn niet van de dresscode. Misschien wel op de een of andere manier het thema wat aankondigen, ook zo sneu als mensen in (dure) black tie outfits komen.

1 like

Ja, dat is het haha. Dat is ook wel een idee, om gewoon het thema te vermelden en dan kunnen mensen zelf kijken wat ze ermee doen.

1 like

Wij hadden de dresscode niet letterlijk benoemd, maar het was een ‘boho’-buitenbruiloft, dat wist iedereen, dus dan weet je het wel ongeveer qua kleding enzo, dachten we.
Nou niet dus. Mijn schoonfamilie was in thema, met linnen, bretels, strikken, luchtige kleding, echt heel leuk. En mijn familie was allemaal strak in het (donkere) pak. :grimacing:
Maar uiteindelijk boeide het me niet wat iedereen aan had, iedereen had op zijn eigen manier moeite gedaan.

2 likes

Up voor dit topic :smiley:

Ik ga morgen (uiteraard met mijn vriend) een trouwlocatie bekijken. Zin in! We zijn er al eerder geweest met andere feesten etc. maar we gaan het nu echt bekijken als trouwlocatie dus dat is toch een beetje anders. We hadden eigenlijk al een locatie op het oog (een kasteel) maar ik ben hier de laatste weken een beetje over aan het twijfelen. Misschien toch te chique/ouderwets voor ons, plus als we daar ook het eten zouden houden zou het te hoog voor ons budget worden denk ik.

1 like

Ik vind een dresscode juist heel erg fijn! Zo irritant als je zelf nav een thema moet gaan raden of je nu underdressed of overdressed bent. Geef juist duidelijkheid! Een dresscode is gewoon een voorschrift, betekent niet dat het streng of duur hoeft te zijn?

Duur als iedereen in lichtblauwe smoking moet komen, maar een algemeen voorschrift als ‘cocktail’ of iets dergelijks moet toch kunnen?

2 likes

Wij doen ook een dresscode. Trouwen in het buitenland, daar is een dresscode ook wat gebruikelijker dan hier. Ik moet nog steeds een jurk! Lastig hoor, ben al bij twee zaken geweest. Ik wil graag naar een outlet, maar die zitten hier niet echt in het noorden geloof ik.

1 like

Ik lees dat je iets in het noorden zoekt. Ik ben zelf goed geslaagd bij de bruidssalon in Stadskanaal. Ben je daar al geweest? Prijzen gaan tot 2000 euro.

1 like

Nog niet geweest, ik wil graag m’n moeder en zus mee, maar voor hen is dat best een stuk rijden. Toch bedankt voor de tip!

Ben weer bij een andere zaak geweest, 3e winkel. Nu wel een mooie jurk aangehad die echt mooi stond, maar ik twijfel toch alsnog! De halslijn is niet iets wat ik echt mooi vind, maar als geheel staat de jurk erg mooi. Hij is in de aanbieding, 700 euro, maar komen nog wel vermaakkosten overheen. Is niet duur voor een bruidsjurk natuurlijk. Aan de andere kant denk ik, ik wacht gewoon op een mooie Asos jurk voor zeg maar 200 en laat die mooi passend vermaken. Of misschien zelf een jurk laten maken bij een coupeuse… iemand hier ervaring mee? Ik heb heel goed in m’n hoofd wat ik wel/niet mooi vind en wil in een jurk, en wat ik wil is volgens mij niet zo moeilijk.

Deze winkel had trouwens de jurken in verschillende maten. Wat een verschil! Bij de andere winkels waren de jurken veel te groot en deden ze van die klemmen op, maar dan zitten alle naden niet mooi en sluit het gewoon niet goed aan, dit stond meteen al zoveel mooier.