Ik heb eigenlijk een dilemma en weet niet zo goed waar ik anders advies moet vragen.
Lang verhaal
Mijn nicht, tevens een van mn beste vriendinnen, trouwt over 2 weken. Ik heb voor hun de save the date en trouwkaartjes ontworpen en laten drukken, haar vrijgezellenfeest georganiseerd, de interface van de photobooth die op de bruiloft zal staan ontworpen en ik maak haar bruidsboeket en de bruidegoms corsage. Dat doe ik allemaal met liefde en ik vind het heel fijn dat ik zoveel heb mogen bijdragen aan hun grote dag.
Nu hebben ze op hun uitnodiging vermeldt dat ze graag een envelopje als huwelijkscadeau willen. Maar ik vind dat echt een rot cadeau. Ik sta best dichtbij dus wordt waarschijnlijk geacht een aardig bedrag te geven. Maar financieel hebben we niet zoveel ruimte nu en ook nog een kindje op komst.
Voor het ontwerpwerk voor hun bruiloft heb ik nooit iets van vergoeding gevraagd, ik heb alleen de drukkosten terug gekregen. En nu wilde ik misschien haar bruidsboeket en de corsage aan hun cadeau doen in plaats van een envelopje. Dat scheelt financieel namelijk best wat, plus dat ik het veel leuker vindt om iets te geven waar ik tijd en energie in heb gestoken, ipv een 100tje pinnen en een envelopje dichtlikken. Maar ik wil ook niet gierig over komen of dat ze het idee heeft dat ik hun geen cadeau heb gegeven omdat er geen envelopje van mij bij zat.
Wat zouden jullie doen? Of vinden als het jullie bruiloft was?