Trouwtopic

Gefeliciteerd!

Ik heb geen helemaal lange jurk. Tot halverwege de kuit ongeveer.

Vandaag uiteindelijk niets meer gedaan, want ik werd verrast met mijn vrijgezellenfeest.
Precies zoals ik het wilde, niet teveel gedoe, gewoon gezellig.

8 likes

Ik heb geen idee hoe mensen dit doen verder, maar ik heb over 2 weken een bruiloft en bij de uitnodiging zat een brief met uitleg en een link naar een website waar cadeauwensen op stonden. Daar kon je ook zien of een cadeau al was aangeschaft of niet. Je kon kiezen tussen echt fysieke cadeaus of een financiële bijdrage aan een groter cadeau (in dit geval was dat een duikcursus en een huwelijksreis). Ik vind dat best wel handig, dus denk dat ik dat ook ga doen voor onze bruiloft!


Ik wil trouwens een afspraak gaan maken om in september trouwjurken te gaan passen (ahhhh!), maar ik weet niet zo goed hoe ik leuke winkels vind die A. passen bij mijn stijl en B. betaalbare jurken heeft? Weet er iemand fijne bruidswinkels regio Meppel/Zwolle?

3 likes

Ik heb:

  • Geen routebeschrijving want iedereen kan tegenwoordig zelf opzoeken hoe hij moet rijden, wel een adres natuurlijk
  • Cadeautip hadden we wel, maar in het kader van ‘iets voor in de spaarpot’
  • Dresscode stond ook niet op de kaart (hebben we ook niet) maar wel de kleur van mijn jurk (iets van 'dames, laat jullie x jurken in de kast!)

En als ze er niet uitkomen, kunnen ze het vragen. Maar we hebben ook niet zoveel gasten, dat scheelt

Vriend heeft een pak, maar ik ben zó benieuwd. Vooral omdat ik 9 van de 10 pakken echt lelijk vind.

Ook ik heb schoenen gekocht bij de vanharen :sunglasses::joy:

schoenen

Even denken verder morgen even contact opnemen met de locatie/fotograaf.
Hoe zit het met jullie vrijgezellenfeest? Weten jullie al wanneer en beetje hoe of wat? Ergens ben ik echt te controle freak qua het vrijgezellenfeest met de rest totaal niet maar daarmee wel, ben ergens bang dat het saai gaat worden.

6 likes

Jaa dat laatste heb ik ook. Heb nu gehoord dat 1 vriendin niet meegaat en heel eerlijk boeit het me ook niet veel. Ik ben ook de feestbeest van de groep en het kan niet gek genoeg voor mij dus ben echt benieuwd wat ze met me van plan zijn.

Vanavond is mijn schoonzus langs geweest voor proefkapsel en make-up.
3 kapsels geprobeerd en heel blij met de uiteindelijke keuze.

In het dagelijkse leven draag ik geen make-up, alleen oogpotlood (onder). Wel van alles geprobeerd maar uiteindelijk wordt het alleen oogpotlood (boven en onder), mascara en waar nodig wat concealer.

Ze heeft ook nog even meegedacht over de decoratie op de locatie.

Ben helemaal blij :grin:

2 likes

Ik heb vandaag m’n trouwjurk opgehaald en naar m’n ouders gebracht :slight_smile: Wilde hem aan m’n vader laten zien maar die wilde dat het voor hem een verrassing bleef tot de dag zelf, vet lief. Daarna naar m’n broertje gereden om hem als getuige te vragen met een gegraveerde leren armband. Hij was helemaal enthousiast, zó leuk :smiley: Ben echt heel blij met zijn reactie. Heb m’n schoenen onder de jurk aangehad en dat stond echt te gek. Schoenen heb ik wel weer meegenomen zodat ik ze met alles kan matchen de komende maanden (boeket, versiering, enz). Echt een leuk plandagje zo!

6 likes

Sorry voor mijn late reactie! Het was echt prachtig. Ook wel hectisch, zo met 2 families die andere voorkeuren en wensen hebben maar mijn man en ik beseften wel hoe uniek het was om met hen allen daar te zijn.
De ceremonie is helemaal goed verlopen, we hebben deze ook laten filmen dus daar ben ik wel heel blij om. Op het moment zelf verloopt alles toch zo snel!
Ook het foto’s nemen ging goed, we hebben al een preview gekregen en die was :heart_eyes::heart_eyes:

Nog een foto

@Grey waar ergens op de Filipijnen ga jij trouwen? Gaan jullie er daarna een jaar reizen of ergens op 1 plek wonen?

48 likes

Oh wat een mooie foto’s! Prachtige natuur ook zeg. En deze jurk ziet er ook prachtig uit! Lijkt me ook wel heftig met zoveel familie op reis, maar erg bijzonder. Wat fijn dat het zo geslaagd was :blush: Een video is ook echt leuk, mijn aanzoek is ook gefilmd en in elkaar gezet tot een hele mooie video, ben daar ook enorm blij mee.

We gaan trouwen op Siquijor, we blijven daarna in Negros Oriental, daar komt mijn vriend vandaan :blush:

1 like

Wij gaan komende vrijdag trouwen en ik ben schijtnerveus.

14 likes

Oh, dit lijkt me heel bizar inderdaad. Voor
Mij is het nog 4.5 maand en ik denk steeds dat ik nog genoeg tijd heb voor alles. Maar ik ben nu al nerveus voor de maand ervoor ofzo. Ineens is het toch zo ver! Vooralsnog heb ik er heel veel zin in :blush:

Heb je alles zo ver af?

Ben bezig met mijn geloften, maar niet tevreden. Vind het heel lastig.

Net ook tot de conclusie gekomen dat ik de decoratie uit handen moet geven. Kan echt pas de ochtend zelf omdat het buiten is. En dan kan ik er natuurlijk niet bij zijn.

Voor de rest is het redelijk op orde.

1 like

Ah, laatste loodjes. Hopelijk heb je een paar dagen vrij deze week om alles goed af te ronden!

1 like

@Kameleon kan me de zenuwen goed voorstellen! Jammer dat je niet zelf kunt decoreren maar misschien ook wel leuk om zelf op de versierde locatie aan te komen. Heel veel geluk en liefde gewenst vrijdag!

Een tijdje geleden dacht ik nog van nou het zit er voor ons niet in, veel te duur. We hebben het er nu een paar keer over gehad en zijn tot de conclusie gekomen dat het toch wel heel leuk is, maar dan niet traditioneel. Hij wil me heel graag officieel vragen maar ik vind dat een beetje onzin? We weten toch dat we het willen en dan vind ik een aanzoek een beetje overbodig. Ik mocht hem namelijk per se niet vragen omdat hij niet de rest van z’n leven wil horen dat ik hem heb gevraagd. Hoe denken jullie erover? Van hem hoeft het niet per se, hij doet het vooral voor mij. Ik heb een beetje haast omdat we ook een kinderwens hebben en nu leven mijn opa’s en oma’s nog en ik zou het heel jammer vinden als zij m’n bruiloft niet meer mee kunnen maken. Daarom heb ik niet zo’n zin om te wachten tot het voor hem het juiste moment is om een aanzoek te doen (of ben ik te ongeduldig?)

1 like

Ben je nerveus voor het trouwen zelf of alles er omheen?
Misschien helpt het om te denken dat het belangrijkste moment vooral dat jawoord is en dat de rest allemaal wel los zal lopen.

2 likes

Hoeveel dag-en avondgasten hebben/hadden jullie? We willen het niet te groot doen, maar ik vind het echt lastig om een keuze te maken wie er wel en niet mogen komen. Ik heb bijvoorbeeld een oom en tante die ik er graag bij wil hebben, maar dan zou ik de andere ooms en tantes ook uit moeten nodigen? Ik weet dat het ons feest is, dus onze beslissing maar ik ben hier echt slecht in. Heb de eigenschap dat ik altijd aardig wil zijn voor iedereen, en dit voelt alsof ik dat dan niet ben.

Mijn vriend wilde ook perse nog een aanzoek doen, ook al wisten we allang dat we wilden trouwen. En ik vond het ook maar lang duren want wilde graag aan kinderen beginnen :sweat_smile: Uiteindelijk kwamen we er in dezelfde week van het aanzoek achter dat we in verwachting waren, dus trouwen stellen we even uit. Dat zou sowieso nooit een heel traditioneel dagprogramma worden, maar meer stadhuis en een leuke borrel. Terwijl ik wel een heel romantisch aanzoek heb gehad en met een dure verlovingsring rond loop haha. Voelt soms een beetje scheef, maar aan de andere kant, what the hell. Volgens het boekje gingen we het toch al nooit doen :stuck_out_tongue:

1 like

Gefeliciteerd met je zwangerschap ook! Zul je net zien dat het tegelijk komt inderdaad. Kan me goed voorstellen dat je de bruiloft hebt uitgesteld. Fijn om te lezen dat jij een vergelijkbare situatie had, ik voel me toch een beetje een schuldig dat ik zo ongeduldig ben. Een romantisch aanzoek en mooie ring vind ik prima kunnen bij een niet-traditionele bruiloft. Het om het trouwen toch, traditioneel of iets minder traditioneel!

1 like

Vooral alles er omheen.
Ziet alles er goed uit, gaat iedereen zich vermaken, dat soort dingen. Heeft ook compleet geen zin.
En het in het middelpunt van de aandacht staan is ook wel een dingetje.

@SpeedOfSound, overdag hebben wij ongeveer 35 gasten en 's avonds 70.

1 like

Ik kan je vertellen dat iedereen het sowieso naar zijn zin gaat hebben want het zijn vermoedelijk allemaal mensen die om jullie geven en die gewoon blij zijn om met jullie de liefde te mogen delen. Er zal vast iets anders lopen dan gepland, maar dat maakt meestal niet zo veel uit. Heb je iemand die je helpt organiseren of die je op de dag zelf kan vragen om dingen te regelen? Dat vond ik zelf wel heel fijn.

Dat van de aandacht vond ik zelf ook rot en eerlijk gezegd het vermoeiendste van de hele dag. Maar anderzijds voelde ik ook zo veel liefde (van en voor mijn man maar ook van alle gasten) dat dat het wel ruimschoots compenseerde.

2 likes