Trouwtopic

weg

Ik vind het een leuke aanleiding voor een feestje en ik zou zeker komen om het met jullie te vieren! Juist fijn dat alles goed geregeld is in het geval dat er iets met een van jullie zou gebeuren, toch? En als jullie later alsnog willen trouwen of een gp aangaan dan kan dat natuurlijk nog steeds.

1 like

Leuk juist! Het leven is toch om te vieren?
Weet nog dat wij een huis kochten en een samenlevingscontract afsloten en we een kaartje kregen met ‘gefeliciteerd met jullie verbintenis’ oid en dat ik dat super leuk vond. Juist omdat ik er niet bij stil stond dat dit óók een verbintenis samen is.
(En al zou je willen vieren dat de parkiet jarig is, een feestje is altijd leuk!)

3 likes

weg

Ik ben van plan de pinata zelf te maken. Twijfel tussen gewoon karton (van een doos) of dat ik een deel met dunner karton/lagen crêpe papier doe. Want wil hem ook niet heel lang laten slaan omdat het zo dik is.

Ook moet ik nog een manier bedenken om omhoog te houden. Onze locatie is er oud pand en daar mag ik het niet ophangen aan iets. Logisch.

Doe er trouwens mini chocolade repen in zoals mars en Snickers. Onze locatie wil binnen geen confetti.

Onze dj was ook echt een leuke vent. Hebben een hele vragenlijst gekregen die we moeten invullen, en ze hebben een video-zuil waar iedereen berichtjes kan opnemen en die worden dan allemaal op dvd/USB gezet.

1 like

Ja, daar zat ik inderdaad al aan te denken. Maar ik moet dus ook ongezien al die dingen meenemen naar daar.

Nee hoor, kan gewoon casual. Veel plezier!

Gister nog een keer bij de locatie geweest en het voelt nu echt “echt” haha. Alleen heeft de gene wat mijn Make up zou doen een dubbele afspraak opstaan dus moet opzoek naar iemand anders. Grrrrr

1 like

Ja, heb om die reden al iemand erbij betrokken. Maar moet eerst ook stiekem die pinata thuis maken. Dus alles moet stiekem eigenlijk.

Nee joh, is helemaal niet raar. Ga je het wel van tevoren testen met foto’s in fel daglicht? Dan weet je dat je makeup niet helemaal wegvalt en er geen gekke knik ergens in je haar zit.

En ben heel benieuwd wat een weddingplanner ongeveer kost? We hebben nu alles zelf gedaan en heb er vooral in de laatste paar weken vaak gedacht om de boel maar door iemand anders te laten regelen, er moet zoooveel afgestemd worden.

Jullie bruiloft klinkt heel intiem en leuk!

1 like

Ik heb ook mijn eigen make-up gedaan en vond dat heel fijn. Had hetzelfde wat jij zegt, vind het ook nooit mooi als een ander het doet.

1 like

Dat lijkt het me zeker waard! Was er zelf wat huiverig voor, omdat ik bang was uiteindelijk toch alles zelf te doen.

1 like

Iemand tips als je voor het eerst trouwlocaties gaat bezoeken?

Ik zou een vragenlijstje voorbereiden zodat je dezelfde punten kunt vergelijken bij verschillende locaties.
Bekijk ook de toiletten ivm je jurk
Is er gratis / voldoende parkeerplek aanwezig?
Wat voor ceremonie opstelling kunnen zij bieden, wat voor stoelen zijn er, wat voor aankleding is er eventueel al aanwezig op de locatie?

1 like

@SpeedOfSound Ik heb ook gewoon mijn eigen make-up gedaan. Wilde ook mijn eigen haar doen maar uiteindelijk toch een kapper gekozen omdat ik tóch een sluier wilde die lang en zwaar was en ik dit niet zelf kon fixen met mijn haar haha.

Wij hadden ook een contactpersoon voor alle leveranciers etc. en dat was echt HEERLIJK. Wij betaalde ook alles aan haar en zij betaalde dan de locatie, leveranciers etc. was echt super overzichtelijk en chill!

@Groendrummertje
Toiletten HEEL belangrijk! Haha. Ik heb daar zelf toen niet naar gekeken en het was best een gedoe (als in, iedereen moest het toilet uit omdat ik met de deur open moest plassen en twee mensen nodig had om de jurk vast te houden op een gekke manier omdat het hokje zo klein en raar was haha.

Vraag daarnaast wat er allemaal in de locatiekosten zitten. Sommige locaties komen al standaard met aankleding etc. terwijl je daar bij andere voor moet betalen. Ook is soms beveiliging verplicht en is barpersoneel en het opruimen van de locatie niet altijd inclusief. Ik vond zelf dat je wat dat betreft echt HEEL erg op de “kleine lettertjes” moet letten. De “goedkoopste” locatie was uiteindelijk even duur als onze voorkeurslocatie omdat er gewoon heel veel niet bijzat terwijl de andere prijs eigenlijk inclusief alles was.

2 likes

Kan je eigen catering gebruiken?
Is decoratie inbegrepen?
Moet je hun DJ gebruiken?
Is het makkelijk bereikbaar?
Kan je hun barpersoneel gebruiken? Wat met vuile glazen?
Als de locatie wat verder van je huis is, dan zou ik ook vragen of er dicht bij een hotel is of zelfs in de locatie?

1 like

Naast alle praktische dingen moest de locatie vooral ‘goed voelen’. Vond het ook belangrijk dat de locatiemanager/eigenaar betrouwbaar en professioneel overkwam, dat er een klik was, je hebt er toch veel mee te maken uiteindelijk (tenzij je een wedding planner inhuurt). Bedenk goed hoeveel mensen je ongeveer wilt uitnodigen van tevoren, en ga dan na of de ruimte niet te klein/te groot is. En daarna veel uitvragen zoals hierboven genoemd is.

Wij gaan klein trouwen, echte feest komt later.
Maar heb echt moeite om een fotograaf te vinden die niet meteen 1000+ euro vraagt.
Het is nu alleen maar trouwen en wat eten. En hoef dus alleen foto’s van trouwen en daarna wat in een park.

Iemand tips om fotograven te vinden?

Dit is ook onze issue. Daarbij willen wij sfeerfoto’s. Dus of net niet foto’s voor 850 of mooie foto’s maar 2000 euro betalen. We twijfelen nu nog daarover.

1 like