We trouwen over 3 weken. Hoewel alles (op wat kleine details na) geregeld is, slaap ik de laatste tijd zo slecht gemiddeld 4 uurtjes en de uren die ik slaap zijn gevuld met “bruiloft nachtmerries”. Is dit herkenbaar voor anderen en hoe gaan jullie hiermee om/zijn hiermee omgegaan?
Het komt ook allemaal wel goed!
Ik probeer altijd te bedenken dat niemand meer weet hoe het servies of de servetten op een bruiloft eruit zagen, maar nog goed wete hoe de sfeer is.
Ik trouw over een kleine 4 weken en vanavond gaan wij beginnen met een paar danslessen. Heel veel zin in, want ik houd van dansen, maar mijn vriend niet. En nu heeft hij dit helemaal geregeld voor ons.
Wie doet haar haar ook zelf? Heb de prijzen gezien en heb lastig haar. Ben bang dat ze dan nog meer vragen daarvoor. Dus overweeg nu zelf haar te doen met risico dat het mega lelijk is.
Dat zijn ook de prijzen die ik gevonden heb. Maar ik ga normaal al niet eens naar de kapper. Dus ineens €200 euro voor een kapsel is in mijn ogen echt veel geld.
Ik heb ook lastig haar. Dun, slap, houdt niets vast. Maar heb mijn haar toch bij een kapper laten doen omdat ik gewoon 1 dag mooi haar wilde. En dat is gelukt. Met een heleboel lak en speldjes en weet ik wat allemaal heb ik een dag heel mooi opgestoken haar gehad. Voor mij was dat het geld wel waard.
Die 200e is meestal voor twee kapsels. Je kunt ook een risico nemen en het gewoon alleen op de dag zelf laten doen zonder proefkapsel.
Het kapsel zelf is ook niet super lastig. Degene die mijn make up doet zegt dat te kunnen en mijn zus kan ook helpen. Wilde eerst ook vasthouden en perse een kapper. Maar denk dat ik liever meer mezelf ben dan een perfect kapsel heb.
Aaarhh nog 29 dagen moet straks echt eens even een lijstje gaan maken met wat ik nog moet doen.
Ik heb snel pluishaar. Wat gebruik jij om het de hele dag hetzelfde te laten zijn?
Ja zo een soort stijltje wil ik ook. Heb van mezelf Krul/golf/pluis. Dus moet alleen de vlecht op zijn plek houden. Mijn zus en ik gaan nog even oefenen voor de bruiloft.
Wat gaaf die bloemen trouwens. Doe je echte in je haar?
Ik doe het ook zelf. Make up vindt ik door ander vaak niet mooi. Heb alleen nog mooie kleur lippenstift nodig.
Mijn haar doe ik ook zelf, losse krullen en diadeem/haarband met dan twee plukjes naar achteren vast. En haarlak is je beste vriend.
Je mag het ook helemaal zelf weten, maar ik vind het altijd een beetje onzin ‘meer mezelf blijven’ i.p.v. perfect kapsel. Je hoeft toch ook niet bij een visagist of kapster op iemand anders te lijken? Dat is wat je zelf doorgeeft of bespreekt. Prima als je het zelf wilt doen, maar vind het altijd een beetje een bijna afgunstige sneer naar mensen die wel hebben gekozen voor een visagist of kapster voor hun grote dag.
Ik zou gewoon als je het geld liever niet wilt uitgeven, lekker veel oefenen. Mijn budget tip is dat Claire’s ook veel speciale bruidshaar clipjes en andere haarsieraden heeft (ook voor zo een kapsel met bloemen die eerder was geplaatst). Echt fractie van de prijs in vergelijking met van die bruidssalons, die van mij vroeg echt meer dan 100 euro (!!) voor een niet eens supermooie haarschuif.
Maandag hebben we een gesprek met de zangeres die waarschijnlijk tijdens onze ceremonie gaat zingen. Ik heb al heel veel liedjes geluisterd, maar het wordt wel moeilijk denk ik om drie liedjes te gaan kiezen! Iemand hier die ook een zanger(es) en/of livemuziek heeft gehad tijdens de ceremonie? En welke liedjes hebben jullie gekozen? Deze laatste vraag ook voor degene die gewoon muziek op een cd of band heeft opgezet.
Ik heb een heel mooi haarsieraad voor gekocht online bij cj choice. Wij trouwden heel simpel, heb mn eigen haar gedaan en dit maakte het helemaal af!
Dan ben ik nu ook benieuwd welke nummers jullie dan hadden
Gewoon dit doen
Dit is totaal niet wat ik bedoelde. Ik heb niet mijn hele kapperszoektocht verhaal getypt en begrijp dat je het zo interpreteert. Wat ik bedoel met perfect en waarom ik €200 zoveel geld vind, is omdat ik meerdere kappers benaderd heb en mijn ideeën en wensen heb uitgelegd. Zij alle zagen mijn al met glad gestreken haar (terwijl ik krullen heb) want dat was mooier/beter/perfecter. Maar dus niet mijn wens. Er werden opgestoken kapsel besproken terwijl ik aangaf het half los te willen. Daar probeerde ze me dan vanaf te praten. Dit is de reden dat ik en geen zin meer heb in kappers zoeken en €200 veel geld vind en zonde. Omdat mijn wensen niet gehoord werden en er andere ideeën werden opgedrongen. Dat bedoel ik met dan liever niet perfect zijn. Is dus geen sneer naar jou.
Wellicht heb ik precies de verkeerde benaderd. Denk dat het ook met mijn haartype te maken heeft. Dat het makkelijker is het steil te maken en vast te haarlakken, maar niet wat ik wens.
Ik heb mijn haar (en make-up) op m’n bruiloft zelf gedaan. Als accessoire had ik een zilveren speld op Marktplaats gekocht. Bij mij was het zo zeer een geldkwestie, maar meer dat ik het niet zo goed kan hebben als mensen aan me zitten. Tel daarbij op dat ik vrij nerveus was die ochtend, dus ik wilde liever gewoon in mijn eentje zijn. Absoluut geen spijt van gehad. Ik denk niet dat je haar lelijk wordt, je kent je eigen haar toch goed? En je kunt zo veel je wilt oefenen van tevoren.
Oké, super late reactie, maar wil hier toch nog even op reageren. Ik weet niet of je al hebt besloten wat je doet, want bent het topic verder nog niet door. Maar for what it’s worth, deel ik je graag mijn verhaal in een dergelijke situatie.
Ik denk dat het geheel van hoe je het brengt afhangt of mensen het een leuk idee vinden. Ik heb dit jaar in een dergelijke situatie gestaan bij een goede vriendin die ging trouwen, het om verschillende redenen super klein wilde houden met in totaal rond de 10 man, ik wel werd uitgenodigd voor een vrijgezellenfeest met meerdere vriendinnen maar niet was uitgenodigd voor de bruiloft. Ik vond het feestje super leuk georganiseerd en het maakte me totaal niet uit dat ik niet op de bruiloft kon komen. En al die meiden stonden er zo in.
Nu denk ik dat er zo positief op werd gereageerd, omdat niemand het een vrijgezellenfeest noemde. Het zusje van de bruid heeft samen met ouders en vriendinnen de dag voor de bruiloft een leuke middag georganiseerd met barbecue, zodat we met z’n allen toch mee konden vieren dat zij een dag later ging trouwen. Het was ook geen standaard vrijgezellenfeest moet ik zeggen. Gewoon gezellig kletsen, cadeautjes met in elkaar geflanst fotoalbum van iedereen (terwijl we elkaar voordien niet echt kenden), mooie speech van moeders en lekker eten en drinken.
Als jij zin hebt in een feest met vriendinnen om te vieren dat je gaat trouwen, geef dan gewoon aan dat het je leuk lijkt om met de hele club wat leuks te doen om het voor hen niet onopgemerkt te laten voorbij gaan. Organiseer desnoods zelf en leuke dag! Niet helemaal vrijgezellenfeest style, maar who cares. Het gaat erom dat jullie een leuke tijd hebben met z’n allen, van wie het initiatief ook uitgaat.
Iemand een leuk idee? Wij hebben als soort “bedankje” gepersonaliseerde polsbandjes voor iedereen. Maar hoe ga ik dit leuk geven? Want normaal doe je de bedankjes aan het einde maar nu wil ik de polsbandjes al geven aan de gasten als ze binnen komen.