Trouwtopic

Wil je ze persoonlijk overhandigen? Anders zou ik ze op tafel leggen met hun naamkaartjes ( als je dat hebt)

1 like

Ja dat zou natuurlijk ook kunnen. Nee hebben geen naamkaartjes maar zou ik nog kunnen maken.

Ik wilde eerst ook zelf mn haar doen, maar mn moeder wilde samen naar de kapper. Ik heb geen proefkapsel gedaan en een gewone kapper die ook “Styling” doet. Volgens mij kostte dat 60-80. Ik heb enorm veel en dik krul/slag haar, is ook gewassen, gekruld en half gevlochten.
Wel een risico, maar is goed uitgepakt.

1 like

Wij hebben deze gehuurd https://propfun.nl/praktische-informatie/, de bruiloft is over 3 weken, dan laat ik weten hoe het is bevallen.
Wat ik in ieder geval fijn aan dit bedrijf vind, is dat er zowel printjes worden gemaakt (onbeperkt) als gemaild.

1 like

De trouwkaartjes zijn inmiddels 2 weken geleden verstuurd via PostNL, echter hebben meerderen mensen de uitnodiging niet ontvangen… Ik ga een klacht indienen gezien het om redelijk wat geld gaat. Daarnaast moet ik iedereen persoonlijk vragen of ze de kaart hebben of niet.

1 like

Wij hebben 2 kaartjes richting Rosmalen op de post gedaan en die zijn niet aangekomen. PostNL zegt doodleuk ja mevrouw dat kan altijd gebeuren. En dan zijn dit maar 2 kaartjes, ik zou het zeker proberen.

(Heb je ze wel genoeg gefrankeerd? Want ik kwam net op het randje dus heb voor de zekerheid overal 2 stuks op geplakt.)

Herkenbaar probleem. Wij hebben alle gasten ook moesten vragen of ze de kaart wel hebben ontvangen, omdat bij veel mensen de RSVP uitbleef, bleken ook een aantal mensen de kaart niet gekregen te hebben. Bij 1 adres, dook de kaart opeens na 3 weken wel op… Heel erg vervelend, omdat je erop vertrouwt dat Post NL zijn werk gewoon goed doet.

Inmiddels een half jaar verder na de verloving en we hebben nog niks gepland :thinking:. Hoe lang op voorhand hadden jullie de trouwdatum gereserveerd bij de gemeente, en was jullie nummer 1 keuze toen nog beschikbaar? Hoeveel datums hadden jullie shortlisted?

Wij zijn op dit moment bezig met de bouw van ons huis en kunnen nu (nog) niet inschatten of we tegen die tijd al officieel zullen wonen in de nieuwe gemeente. Dus het is de vraag of we dan een datum reserveren bij de huidige of nieuwe gemeente…:weary:

1 like

Wow, 21 maanden!! Wauw.

Wij wonen in België en daar moet je trouwen in de gemeente waarin je gedomicilieerd bent, dus dat maakt het er niet makkelijker op :face_with_raised_eyebrow:. Bij onze ‘nieuwe’ gemeente kun je een jaar op voorhand een datum reserveren, bij onze huidige is dat niet zo duidelijk… (we wonen in een bekende middelgrote stad). Er komt familie uit het buitenland dus dat maakt het allemaal wat spannender qua geregel. We denken namelijk aan juni of juli, en dat zijn toch een van de populairste maanden om te trouwen? Het moet allemaal goed uitkomen :see_no_evil:

Het plan is om te trouwen op het gemeentehuis met enkel familie en beste vrienden, de “speciale” ceremonie en het feest zullen waarschijnlijk paar maanden later plaatsvinden. Wanneer er weer budget is haha

Wij hadden hem besteld bij www.saykaas.com en waren erg tevreden. Hadden nog speciaal gordijntje voor ons aangeschaft die paste bij ons kleurenthema. Kregen er props bij. En het printje kon je nog personaliseren met tekst en evt printje. Het leuke was, dat wij alle foto’s later digitaal toegestuurd kregen (wisten mensen niet haha). Naarmate de avond vorderde werden de foto’s steeds leuker😂

2 likes

Hoogtepunt van de avond

Ah ja en jullie ook :wink::wink:

2 likes

Welke achternaam gaan jullie gebruiken na het trouwen?

• Eigen naam
  • Partner naam
  • Eigen-partner
  • Partner-eigen
  • Weet ik nog niet

0 stemmers

Ik zelf twijfel nog. Als ik partnernaam aanneem hebben we allebei dezelfde initialen, behalve ik heb nog een tweede voornaam.
Ook lijkt het me raar om ineens een hele andere achternaam te hebben, maar dan hebben ik, man en kind wel dezelfde naam, en dat is ook wel leuk.

Ik hoorde dat alleen je meisjesnaam altijd op je paspoort blijft staan, de nieuwe achternaam is alleen hoe de overheid je aanspreekt. Wat bedoelen ze nou daarmee? Alleen als je post krijgt ofzo?

1 like

Dus voor “de wet” (voor de wet getrouwd) heet je dan je partners naam maar officieel op je paspoort staat nog je eigen naam dus die kan je dan ook weleens gebruiken bedoel je?

Vind het wel raar eigenlijk, dat je naam officieel niet verandert. Als je je dan ergens moet identificeren waar ze je kennen onder je wettelijke naam is dat toch verwarrend?

Stel je moet even langs belastingdienst /gemeente kantoor en daar kennen ze je onder je partners naam, en jij laat je pp zien met meisjesnaam. Ik snap er niks van.

Nu snap ik t ook niet meer. Er staat dus onderin: je wettige naam verandert niet.
Alleen hoe je aangesproken wordt. Ehhh?

Ok dan zou er bij mij staan, of ik nou mn eigen naam wel of niet hou:
Crokybolognese Eigen naam ev Partners naam

Ohja. Ik vind ook dit over het boeken van een vliegticket:

afbeelding

Dus je blijft eigenlijk altijd je eigen naam houden en die moet je ook vaak nog gebruiken.

Je partners naam gebruiken wordt dan dus een keuze wanneer jij het wilt.

Ja precies! Je houdt in Nederland áltijd je meisjesnaam, tenzij je een officiële naamswijziging doet (wat honderden euro’s kost).

Maar je staat in NL best vrij om welke naam je wil te gebruiken, ik heb een vriendin die van haar vader geen toestemming krijgt om officieel haar achternaam te veranderen (dat is blijkbaar nodig?) maar al jaren onder een nieuwe naam te boek staat (Facebook, op haar werk, abonnementen - allemaal geen probleem, alleen haar vliegreizen moet ze nog in haar oude naam boeken). En ik had een basisschoolvriendinnetje dat ik altijd kende als naam A. (een vd twee in de klas), waarvan bij een reünie bleek dat A. de naam van haar (alleenstaande) moeder was en dat B. haar wettelijke achternaam was, die ze als volwassene voor het gemak weer is gaan voeren.

Als je getrouwd bent kun je naast alle casual correspondentie ook voor de overheid de naam van je partner voeren (of een combinatie eigen en partners naam - wat je kiest). Dan ben je dus overal Mrs X behalve op je paspoort, daar wordt alleen “echtgenote van” toegevoegd als je dat wil.

1 like

Ik heb eigen naam - partner en mijn man eigen naam - partner. Dus onze namen zijn niet gelijk haha. Wel heb ik met hem een deal dat eventuele kinderen mijn naam krijgen als ik dat wil.

Gisteravond gesprek met onze ambtenaar gehad. Wat een fijn mens. Was een mooi gesprek. Heb echt het gevoel dat ze iets moois van de ceremonie gaat maken. Nog maar 2 weken te gaan! Volgens mij scheelt dat zoveel als je een fijne babs hebt. Wat zijn jullie ervaringen?

2 likes