Trouwtopic

Mn vader bleef vooral doorvragen van:
‘maar wie gaat dat doen dan?’

• weten we nog niet, denk peetvader
    ‘nou dan moet die nog maar leven over anderhalf jaar’
  • dat hoop ik wel ja en anders iemand anders
    ‘maar wie dan?’
  • weet ik nog niet, geen babs iig
    ‘hm oké’

Beste vriendin:
Oh ging teruglezen, maar die vind dat allemaal wel prima eigenlijk denk ik. Gesprek ging daar vooral over of geregistreerd partnerschap of trouwen nou zo anders is.

Misschien valt het allemaal wel mee dan haha

Nee, het was echt z’n sceptische hoofd, ik kan hem lezen als een boek hahah
(En ik weet dat mn vader duizend doden zou sterven als ie daar moest staan.)

1 like

Dit is precies de bruiloft van mijn vriendin vorig jaar. Echt niet raar! En al zou het wel raar zijn, het is JULLIE dag!

1 like

Ja eens, al zou je willen trouwen in een paarse glitterjurk met een roze pruik dan heeft niemand daar iets van te vinden. Jullie dag!

2 likes

Ik vind dit echt vreemd dat je vraagt of het oké is. Het is toch jouw huwelijk? Al kom je daar aandraven met een rode punthoed en 20 pony’s.

Vind echt dat er niks raar aan je trouw is en wie dat er commentaar heeft, zal je toch niet zo goed kennen.

4 likes

Ik vind het helemaal niet raar. Veel mensen die in het buitenland trouwen doen het ook zo.

Als je zo’n ritueel doet moet je wel oppassen dat het niet per ongeluk wel officieel is. (Als dat niet je bedoeling is.)

Ik heb via mijn werk wel eens te maken met mensen die voor de grap ik Vegas zijn getrouwd en dan denken dat dat niet geldig is in Nederland als je het niet inschrijft, maar dat is dus wel geldig. (Dat staat ook verkeerd op heel veel websites overigens.)

4 likes

Huh, ik vind dit helemaal niet vreemd? Sterker nog wij hebben in het begin ook aan dit scenario gedacht en uiteindelijk wel voor iets anders gekozen, maar vind het dus zeker geen rare optie.

1 like

Ik vind het ook absoluut niet raar. Het gaat om jullie verbintenis met elkaar en hoe jullie dat willen invullen moeten jullie helemaal zelf weten en daar hebben jullie vrienden en familie zich maar bij neer te leggen.

Ik trouw ook niet op de ‘standaard’ manier met een hele dag er om heen gepland. Gewoon een korte ceremonie op het stadhuis in bijzijn met directe familie en daarna een etentje. Past helemaal bij hoe wij zijn. Moesten onze vrienden ook aan wennen. Zodra wij vertelden dat we verloofd waren, begonnen ze meteen ‘ah leuk, een feestje!’. Eh nee, sterker nog, jullie zijn niet eens uitgenodigd. Mogelijk doen we daarna nog een keer een huisfeestje voor vrienden om het met ons te vieren maar op de dag zelf in elk geval niet.

3 likes

Een ballon via Greetz of een vergelijkbare dienst met jouw eigen tekst?

Ik had twee armbanden laten maken via Etsy met daarin de vraag of ze mijn getuige wilden zijn gegraveerd. Werd super goed ontvangen. Beiden dragen hem niet omdat ze bang zijn dat er iets mee gebeurd voor onze trouwdag aan :stuck_out_tongue: was trouwens een leren armband voor de man (m’n broertje) en een zilveren armband voor de vrouw (m’n moeder).

1 like

Wij doen het ook niet standaard. Vrij klein gezelschap en dan eten.
Het is ook allemaal best kortdag geregeld. Volgend jaar wel een leuk feest waar de rest mag komen. In de omgeving moeten ze best wennen eraan.

Wij trouwen over drie weken en onze fotograaf heeft net afgezegd. Dus als iemand nog tips heeft, graag!!

Privé redenen. Dus klinkt wel als een goede reden. Maar wel even balen voor ons. In zuid Holland.

Proficiat met jullie trouwplannen! Jullie dag klinkt hartstikke mooi! Hier een mening van een gast:
Mijn broer is laatst getrouwd en ze hebben er ook voor gekozen om eerst te trouwen voor de wet en een week later voor de kerk met het grote feest.
Bij de gemeente waar hij trouwde was er een tussenmogelijkheid om voor een klein bedrag 12 gasten te hebben.
Iedereen was zo positief, de dag dat ze voor de kerk trouwden met het grote feest was zo relaxed omdat er niet vanalles in een dag werd gepropt.
Gewoon doen hoor, krijg je zeker geen spijt van!

1 like

Mijn beste vriendin gaat bijna trouwen en ik ben ceremoniemeester. Super leuk en ben intens blij voor ze. Ik heb (op eigen kosten) het gastenboek geregeld, dit is een picknick tafel waar iedereen z’n naam/korte boodschap op kan schrijven.
Nu zit ik alleen nog met het cadeau, hoeveel geld is gebruikelijk om te geven? Zij hebben allebei een goede baan en ik ben student… Wil alleen niet gierig over komen… Maar ben sowieso benieuwd wat gebruikelijk is? Is mijn eerste bruiloft haha.

Zo leuk! Ik ben ook op huwelijksreis naar Jordanië geweest. Hebben in zo’n deluxe sleeping pod van The Martian geslapen in Wadi Rum:star_struck:

1 like

Ik zou zeggen dat dit je cadeau is toch? Of is het gebruikelijk dat je als ceremoniemeester op eigen kosten dingen regelt + een cadeau geeft?
Ik vind het een heel leuk idee overigens.

1 like

Op vakantie (Bahama’s) heeft mijn vriend mij ten huwelijk gevraagd. Ik had het totaal niet zien aankomen. We zijn nu bezig met het kopen van een huis (hopelijk gaat dat redelijk snel). Daarna willen we gaan plannen hoe en wat. Stiekem hoop ik eind volgende zomer (maar lastig want Mn vriend is gebonden aan schoolvakantie voor huwelijksreis). Maar dat is ook weer redelijk snel, volgende optie zou mei 2021 zijn (maar dat is voor Mn gevoel weer zo lang) (wil wel echt in de zomer of herfst)

10 likes

Door omstandigheden zijn wij lang zo ver nog niet met plannen als ik had gewild (ik ben half juni gevraagd). We hebben een locatie gezien waar we graag willen gaan kijken of we het daar willen houden, maar ik word echt gek van de traagheid van hun. Heb serieus 2 weken geleden gemaild of we een afspraak konden maken, pas 1 week later kreeg ik reactie: dat kan, wanneer komt het jullie uit? Weer gereageerd, en nu zijn we weer een week verder en nog steeds niks gehoord. Ik had in eerste instantie gebeld, en toen werd me verteld dat ik moest mailen om een afspraak te maken, daarom heb ik de telefoon niet meer gepakt daarna. Heb er nu maar achteraan gemaild weer zo van ‘we hopen nog iets te horen nav onze eerdere mail’ maar pff echt irritant dit.

@Lovepink Wat leuk, gefeliciteerd!!

1 like