Trouwtopic

Oei, da’s echt naar! Gaat ze het wel nog doen dan of heeft ze inmiddels al andere afspraken staan?

Wij hadden gister een afspraak voor onze trouwringen en ben zo enthousiast. Ze worden helemaal op maat gemaakt precies zoals we willen :clap:t3:

Gisteravond in ondertrouw gegaan of hoe je het ook wilt noemen, even papiertje tekenen en betalen :joy:

nog 21 dagen :champagne::love_you_gesture:t2:

8 likes

Ik zou sowieso eerder 1 groot cadeau geven dan verschillende kleine. De zus van mijn man hebben we een luxe wellness weekend cadeau gedaan, omdat we weten dat ze heel graag weekendjes weg doen, en dat ideaal ontspannen na de trouw is. Hiernaast hebben we ze ook nog een groot geldbedrag cadeau gedaan.
Zo’n trouw is echt een flinke hap uit je budget, daarom ook dat ik geld het leukste vond om te krijgen. Dat kan je ook op een persoonlijke manier inkleden. Dichte vrienden hebben bij ons bv een speurtocht opgesteld met verschillende opdrachtjes, raadsels en locaties, waarbij we op het einde een filmpje kregen waarbij ze op verschillende plekken in ons huis geld hadden verstopt.

3 likes

Ik heb een vraagje. Ik ga zelf niet trouwen, maar een aantal vriendinnen van mij wel. Ik ben er door eentje meegevraagd om trouwjurken te gaan shoppen. Nu wil ik absoluut niet in de weg lopen, of een moeilijk ‘publiek’ zijn (zoals je dan ziet op tv, haha). Die vriendin zegt dat ze alles wat ik doe wel prima zou vinden, maar zijn er dingen die jullie fijn vonden bij het shoppen van jullie trouwjurken? Dat de mensen die je meeneemt wel hun mening gaven, of juist niet?

Even inhakend op mijn vorige post. Recap: enkel familie en getuigen op trouw in gemeentehuis.

Mijn moeder heeft gezegd dat zij het etentje na de ceremonie op het gemeentehuis wil betalen, ervan uitgaande dat de enige gasten zullen zijn de gezinnen + familie uit buitenland (paar mensen) + getuigen, zonder hun aanhang. Super lief van haar natuurlijk. Mijn vriend leek minder enthousiast te zijn over dit idee, hij stelde voor om dan mee te betalen zodat ook de partners en meer vrienden kunnen komen.

Lang verhaal zonder teveel details ivm herkenbaarheid

Ik vind het beetje lastig. Het is mijn familie dat speciaal komt overvliegen voor deze gebeurtenis (het zal waarschijnlijk ook de laatste keer zijn dat het voor hen mogelijk is om naar Europa te komen). Qua planning is het gunstiger als de trouw binnen een bepaalde periode valt. Deze periode is vroeger dan dat we zelf voor ogen hadden (eerder najaar), maar dat is op zich geen probleem. Eigenlijk om samen met hen deze mijlpaal te vieren zullen we eerder trouwen, enkel voor familie en dan paar maanden later een groter feest met iedereen. Voor mij klinkt dit als een goed plan en ik hoef niks uitgebreids of veel mensen aanwezig te hebben op het gemeentehuis. Het zal ook heel eenvoudig zijn, geen speciale trouwjurk of thema of iets dergelijks.

Mijn vriend daarentegen is iemand die graag onder vrienden is, en die dit met hen zou willen delen. We hebben al meerdere “discussies” (niet echt discussies maar brainstorms? Hoe dan ook) over wie we wel/niet zouden uitnodigen voor het ’saaie gedeelte’. Als het aan hem ligt, nodigt hij al zijn ‘vrienden’ uit + aanhang. Voor het beeld: dan krijg je meer dan 50 mensen, enkel zijn kant. Ik vind het echter helemaal oké om enkel mijn getuigen uit te nodigen - en niet per se het groepje van beste vriendinnen, en zeker niet hun partners. Het is immers onze dag en ik zou beledigd zijn als iemand beledigd zou zijn als die niet mocht komen, it that makes sense :stuck_out_tongue:

Waar ik eigenlijk naartoe wil gaan: enkel select groepje voor het gemeentehuis gevolgd door een etentje, gesponsord door mama of geld bijleggen zodat er meer mensen kunnen komen (maar dan het hele idee van intiem gezelschap dan komt te vervallen en het meer op een “echte” trouw lijkt)? Niet te vergeten dat een groter feest met vrienden later komt. Ons budget zou het trouwens ook niet toelaten om het feest meteen na het gemeentehuis te doen ivm verbouwingen.

Wat is jullie advies? Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is :’)

Edit: als je me kent, niemand weet dit nog dus graag voor je houden!

Ik was dit gisteren nog niet van plan, maar ik ben in Praag met mn vriend en heb vanochtend bedacht dat ik hem ten huwelijk zou vragen.
Dus ik heb vanmiddag met een smoesje in mn eentje in de stad gezocht naar een sieraad (armband van Thomas Sabo geworden) en hem vanavond heel romantisch met z’n tweetjes op een bankje aan het water (doen we elke avond op vakantie) gevraagd.

En hij zei ja.
Hij is nog steeds in shock ook, maar hij vindt het echt bad-ass dat ik hem heb gevraagd. Ik ben zelf ook nog een beetje in shock hahah

107 likes

Ahh superleuk :heart_eyes: gefeliciteerd!

1 like

Ik vind het ook mega bad-ass dat je hem gevraagd hebt!:muscle:

1 like

Dankjewel @Luipaard @Shaaar @Paardenmeisje @Willem

Hij heeft zich gelukkig vanochtend niet bedacht ofzo hahah
We gaan nog wel voor mij een ring zoeken in deze vakantie (nog een paar dagen Praag en dan nog 2 dagen Duitsland) voor we het mensen verder gaan vertellen. Maakt het plaatje toch een beetje af ofzo

14 likes

Wat leuk en romantisch! Van harte gefeliciteerd!

1 like

Stoer van je! Gefeliciteerd en geniet van de verdere vakantie als verloofd stel!

1 like

Wij zijn nu net begonnen met onze gastenlijst en een ruwe planning van de dag. Vraagje: hoe zag jullie dag eruit qua planning? Met tijden?

1 like

Wij hebben de volgende planning:

15:30 ontvangst
16:00 ceremonie
17:00 toast en diner
(19:30: binnenloop avondgasten)
20:00 feest!

2 likes

Ben ik ook super benieuwd naar. (Nog steeds niet verloofd maar je kunt maar beter op tijd zijn!)

Ik ben ook benieuwd wanneer jullie foto’s gingen maken. Mij lijkt het namelijk super romantisch om elkaar pas bij ‘het altaar’ te zien maar ervoor foto’s maken zorgt er wel voor dat je nog fris bent denk ik.

We zijn vanmiddag gaan kijken voor een locatie en ik ben echt verliefd op de tuin en binnenplaats. Iets minder fan van de zalen. Nu heb ik het helemaal in mijn hoofd gehaald dat ik een buiten bruiloft wil. We willen na de zomer trouwen, maar ben zo bang dat het weer dan slecht is :frowning:

Dit was voor de trouw van mijn nicht

14:00 ceremonie
15:00 groepsfoto’s voor de kerk
16:00 foto’s van bruidskoppel en bruidsmeisjes en -jonkers
18:00 start drink met hapjes
20:30 gasten kwamen binnen en namen plaats
21:00 entree van bruidskoppel
21:30 eten
22:30 start dansen
00:30 taart aansnijden
Verder dansen en om 6:00 waren we klaar

Wij maken geen onderscheid in gasten. Als je iemand uitnodigt dan mag die naar alles komen.

2 likes

Die gaan naar huis/hotel om hun andere outfit aan te doen :joy:.

2 likes

Bij ons was het zo: (iedereen woonde in de buurt)

ochtend; iedereen uitgenodigd (160tal gasten):
10u30: burgerlijke trouw in gemeentehuis
11-12u: glaasje cava in het park ernaast

middag; enkel met de ‘suite’ (dichte familie en goede vrienden, zo’n 45 man):
12u30-15u30: lunch bij ons thuis, tegen 14u vertrokken wij (het koppel) naar de locatie om foto’s te nemen, de rest bleef bij ons thuis
16u-17u: ceremonie op de locatie
17u-18u30: aperitieven + foto’s nemen met de suite
18u30-20u30: diner

avond; terug met alle gasten:
21u: ontvangst
22u-3u: openingsdans met aansluitend dansfeest

Een planning is juist, zodat je niet heel de tijd op je horloge hoeft te kijken. Wij hielden niet zelf de planning bij, had geeneens een horloge of telefoon, dat deden anderen voor ons. Plus wij hadden ook gewoon overal genoeg tijd voor gepland. Ons eerste moment elkaar zien was ook heel erg leuk en intiem gepland in de tuin van mijn ouders. Hebben er ook foto’s van, was echt heel erg leuk. We waren de dagen ervoor heel zenuwachtig over planning en details, maar de dag zelf voelde echt als een groot feest. Ik had het echt zo naar mijn zin, maakte me echt nergens druk meer over. Mss mini beetje zenuwen voor de eerste dans, maar voor de rest helemaal top.