Trouwtopic

Zelf een paar keer meegemaakt bij een bruiloft en ik zou het alleen doen als je het echt wilt. Voor de gasten is het vaak een ‘even verplicht kijken en klappen’. Vrienden hadden wel een openingsdans gedaan met ongeveer 20 sec hun en daarna vrienden erbij die iedereen het podium optrokken, dus het feest was gelijk goed begonnen!

1 like

Mijn man wilde wel graag een openingsdans. Dus we hebben zelf via youtube een basis dans geleerd. Ging best goed naast dat ik continu over mijn jurk heen viel. Hij was iig blij.

1 like

Wij hebben heel last minute besloten om het wel te doen, en ook maar een heel kort stuk. Ook niet saai slowdansen dat mensen beetje gapen en klappen. Hielp echt om het feest los te krijgen en was ook echt lachen achteraf.

Zo niet ons maar 0 spijt van.

4 likes

Ik wou het niet doen. Tot ik ooit op een ander forum een geweldig idee las: de quickstep.

Je laat de dj’s het woord doen en vermelden dat we even een quickstep gaan placeren. En dan komen jullie ieder op een step er aan en rijden een toertje door de zaal.

Ik vond dat zo zalig goed, maar mijn man wou niet meedoen.

Uiteindelijk, om de aandacht een beetje te verdelen, hebben we mijn grootouders mee in de spotlight gezet. Ons feest was namelijk de dag dat zij 50 jaar getrouwd waren (we hebben hen gevraagd of we het dan mochten organiseren), dus toen we onze “speech” gaven, hebben we hen uitgenodigd op de dansvloer en hebben ze samen met ons gedanst. :blush:

8 likes

Ik mag mij hier ook melden! Ik ben gevraagd op Kerstmis / mijn verjaardag, dus we hebben nog geen idee hoe of wanneer we het gaan doen. Maar ik wilde het al wel even delen😁

29 likes

Gefeliciteerd!! :smiley:

1 like

Wat leuk! Gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd @Bubbles!

2 likes

Bedankt!:blush:

Wij hebben de gastenlijst opgesteld en dat ging samen met de nodige discussies. Hij wilt echt ie-de-reen van zijn familie erbij hebben: mensen die ik in 7 jaar tijd nog niet eens ontmoet heb :sweat_smile:. Ik wou mijn oom/tante/neef/nicht niet uitnodigen want ik heb het nooit goed met hun kunnen vinden maar hij en mijn ouders vinden dat belachelijk. Zo gezellig, dat trouwen (grapje natuurlijk). Nu is onze gastenlijst wel even exponentieel in aantal gestegen…

We gaan in het nieuwe jaar op zoek naar de trouwlocatie, lijkt me echt zo leuk! En in maart wil ik ergens voor mijn jurk gaan kijken.

Aah gefeliciteerd :smiley:

1 like

Ja en het was echt superleuk!! :grinning:

1 like

Ik vind samen op dansles gaan wel echt een aanrader, of je nu een openingsdans doet of niet.
(Ga nu weer in lurkmodus want ik trouw nog lang niet.)

1 like

Ik ben nog helemaal niet verloofd - en dat gaat de komende jaren denk ik ook niet gebeuren nog - maar ik zit zelf steeds meer te denken om te elopen/te trouwen zonder dat iemand het weet ergens ver weg. Iemand hier ervaring mee? En hoe reageerde je omgeving toen ze het hoorde?

We dachten eindelijk een datum te hebben, maar ik wilde dit nog even met een goede vriendin overleggen omdat dit op haar verjaardag zou zijn. Nu reageerde ze niet bepaald enthousiast en wilde liever dat we een andere datum zouden kiezen. Nu weet ik niet zo goed wat ik er van vind. Ik zou het zelf geen probleem vinden als vrienden op mijn verjaardag zouden trouwen en ik ben even benieuwd wat jullie ervan zouden vinden?

  • Gewoon de datum aanhouden die je nu hebt
  • Een andere dag kiezen
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

De datum is trouwens zo gekozen omdat het de beste dag is dat mijn zus en gezin uit Australië er, zonder jetlag, bij kunnen zijn. Een week later is de zomervakantie en dan zullen veel mensen liever op vakantie willen denk ik.

Ja, ik snap het aan de ene kant ook wel maar het is maar 1x, de andere jaren kan ze gewoon haar verjaardag vieren hoe zij het wil. Mijn vriend vond het egoïstisch van d’r en wil gewoon de datum aanhouden, maar ik wil mijn vriendin niet teleurstellen.

Haha, dat is precies wat hij ook zei. Ik kom er bij haar later nog eens op terug denk ik, misschien moest het even bezinken.

1 like

Ik heb ook op ‘gewoon doen’ gestemd maar misschien gaat het haar niet per se om dit jaar, maar ook dat in de toekomst jullie trouwdag dan altijd op haar verjaardag valt?

Het gaat er ook wel een beetje om hoe je het hebt geformuleerd. Als je haar hebt gevraagd: ‘Vind je het erg als…’ en vervolgens doe je er niets mee dan is dat misschien lulliger dan als je niets had gevraagd.

4 likes

Ze kon niet echt duidelijk zeggen waarom, had zelf het idee dat ze de trouwdag zelf niet leuk vond. Voor de jaren later zijn we niet van plan het uitgebreid te vieren ofzo, dus dan kan zij gewoon haar verjaardag vieren.

Zij vroeg trouwens of we al een datum hebben en toen zei ik dat ik het daar met haar nog over wilde hebben omdat het op haar verjaardag is, en ook met de redenen die ik net schreef en wat ze er van zou vinden. Misschien voelde ze zich ook wat voor het blok gezet, ik weet het niet.

1 like

Ik weet niet hoe ik een losse zin quote maar wat @Madrid zegt ben ik het helemaal mee eens, ze is toch geen 8? Vind haar nogal wat lef hebben zelfs dat ze zegt dat ze liever wil dat jullie een andere dag kiezen. Krijg er een beetje prinses-vibes van.

Denk je dat ze nog wel bijdraait of zal ze hier een beetje zuur over blijven? Ik zou het gewoon op die datum doen overigens omdat je daar goede redenen voor hebt, maar kan me wel voorstellen dat je geen zin hebt in drama.

4 likes