Trouwtopic

Ik vind: je hebt geen alleenrecht op een datum alleen maar omdat je toevallig op die dag geboren bent. :roll_eyes:

En misschien een impopulaire mening maar ik vind het ook wel wat kinderachtigs hebben om als volwassene je eigen verjaardag zó belangrijk te vinden.

Lekker trouwen wanneer jullie uitkomt, zou ik zeggen.

10 likes

Zou je dan nog aandacht besteden aan haar verjaardag op je bruiloft? Dat lijkt me vooral lastig.

@Meka niet helemaal hetzelfde. Maar ik ga over een half jaar trouwen met alleen mijn (schoon)ouders, broers en zussen en hun gezinnen!

Totaal iets van max 20 mensen dus, iedereen vindt het raar (behalve onze ouders broers/zussen), maar ik heb niks met de rest van mijn familie en mijn vriend houdt niet van drukke feestjes, dus ik wil geen groot feest hebben op ons huwelijk met de wetenschap dat mijn vriend dat totaal niet leuk vind en hij zijn huwelijksdag/feest altijd als iets vervelend zal terug herinneren. Tjah, en vrienden/vriendinnen ik heb ze altijd gezegd ik ga in het klein trouwen dus geen groot feest. Zij zeiden dan altijd nee nee doe groot, ik wil een bollywood bruiloft. Maar einde van de dag is het MIJN huwelijk en mijn bruiloft dus ik bepaal het zelf en als mensen dat niet waarderen of achteraf beledigd zijn o.i.d. jammer dan. Dan zijn we geen echte vrienden geweest als zij dat niet willen begrijpen :slight_smile: .

6 likes

@SpeedOfSound ik snap eigenlijk serieus niet dat je haar verjaardag als overweging ziet om wellicht een andere datum te nemen!! Zo belangrijk is dat toch niet?

Ik ben het eens met @Madrid dat het lijkt alsof je haar toestemming vraagt om te mogen trouwen op die datum. Een datum kiezen is al een logistiek gedoe, je hebt hier al rekening gehouden met je zus (wat een veel belangrijker persoon is), dat je daarnaast rekening wilt gaan houden met vrienden vind ik ver gaan hoor. Zo kan je nooit een datum kiezen want er is altijd wel een dag dat het voor iemand niet uit komt.

En ga jij ieder jaar voor de rest van je leven op haar verjaardag ook daadwerkelijk haar verjaardag vieren? Vast een keer niet, is dat zo erg dan? Nee natuurlijk niet, mensen zijn volwassen je kan niet je leven gaan plannen om het leven van vrienden heen.

Zou gewoon de datum lekker aanhouden net zoals je vriend het zegt. Ik denk dat je haar vooral niet belangrijker moet laten voelen dan ze is.

2 likes

Ze zegt toch zelf dat het een goede vriendin is. Daaruit maak ik niet op dat het gaat om een vriendin die ze als een zus ziet o.i.d.

@SpeedOfSound Ik zou de datum ook niet wijzigen als ik jullie was. Het rare met een bruiloft is dat er ineens allemaal gevoeligheden bij mensen naar boven komen. Iedereen vindt ineens dat hij ergens recht op heeft. Maar uiteindelijk is het jullie dag. Als je alles gaat afstemmen op anderen, dan voel je je straks niet fijn meer op je eigen trouwdag.
Je trouwt toch ook niet van 00:00 tot 00:00, nog uren genoeg voor je vriendin om haar verjaardag te vieren voor je trouwt.

3 likes

Tjah, ik ben daar gewoon harder in. Ik vind het sowieso onzin dat iedereen maar denkt met iedereens bruiloften te gaan bemoeien, bij mijn eigen vriendinnen ben ik daar ook gewoon hard in geweest en dat zijn wel hele goede vriendinnen waar ik al meer dan 10 jaar mee bevriend ben, maar zij weten dat ik zo ben en accepteren dat gewoon.
Speedofsound zal zelf ook wel weten hoe ze dit het beste kan brengen naar haar vriendin, maar de essentie komt toch op hetzelfde neer niet de datum verzetten (tenminste zou ik niet doen dan).

Nou… zij hoeft haar verjaardag toch ook niet op de dag zelf te vieren? Dat zal toch wel eens voorkomen als ze bijvoorbeeld moet werken of een hoop andere mensen kunnen niet bijvoorbeeld. Ik vier mijn verjaardag zo vaak een week eerder of later dus ik zie het probleem niet echt eigenlijk.
Hoewel als ik er over nadenk zou ik het wel raar vinden als m’n beste vriendin op mijn verjaardag ging trouwen. Weet niet waarom maar zou beetje voelen alsof ik niet besta en ze die dag van mij wil stelen ofzo.

1 like

Er zijn ook nog eens niet oneindig veel mogelijkheden in een jaar, je wilt waarschijnlijk een weekenddag, je wilt misschien dat bepaalde familie er bij kan zijn die dan verder moeten reizen, je wilt misschien een bepaald seizoen, er zijn zoveel omstandigheden waar je misschien rekening mee wilt houden, hoeveel opties zijn er nou om een verjaardag van iemand te vermijden… :S

3 likes

@SpeedOfSound ik zou het ook gewoon die dag doen! Vind het al super netjes dat je het gevraagd hebt aan haar. Zeker met je verklaring wat betreft mensen die helemaal uit Australië komen.
En had ik je eigenlijk al gefeliciteerd? Zo niet; GEFELICITEERD!

2 likes

Onpopulaire mening: ik heb familieleden die op mijn verjaardag getrouwd zijn en vind dat eigenlijk nooit zo top. Ik kan niet eens goed uitleggen wat me daar precies aan dwars zit, maar baal er wel van dat zij van alle mogelijke dagen “de mijne” kozen.

1 like

Wow, wat een reacties! Het is vooral wat @Yzile zegt, dat het zou voelen alsof ze niet bestaat ofzo. Maar ik denk wel dat we deze dag aanhouden. Heb het ook met mijn ouders besproken, en die gaven allerlei voorbeelden van mensen die op verjaardagen van ouders enzo waren getrouwd en toen dacht ik: tja, het is misschien niet het handigste voor haar, maar het is maar éen jaar, daarna is het weer haar dag. En ik was al van plan om voor haar een speciaal taartje te laten maken en tijdens de bruiloft te geven en haar ook even in het zonnetje te zetten. Dit heb ik ook tegen haar gezegd, maar toen reageerde ze zo van: ja, maar ja…tja… Ze zet zich er maar over heen dan.

Oh @360 ja, je had mij volgens mij al gefeliciteerd haha. Zijn in augustus al verloofd, en gaan pas in 2020 trouwen maar omdat er familie van ver komt, hebben we nu vast een datum vastgelegd. De rest komt in de loop van 2019 wel.

4 likes

Ja het is misschien dat de bruid sowieso het hele jaar al extra in het zonnetje staat en vrijgezellen feestje en jurk uitzoeken enzo en dat het dan ook de hele tijd al “over jou” gaat dat het misschien zuur is. Maar als ik voor mezelf mag spreken als mijn beste vriendin me (als verrassing) in het zonnetje zou zetten en m’n ruimdenkendheid en hoe makkelijke vriendin ik ben etc zou benoemen zou ik echt trots en blij zijn

Ahhhh dat is toch superlief!

3 likes

Ik kan niet geloven dat ik nu ook kan deelnemen aan dit topic!:scream: Mijn vriend heeft mij vannacht gevraagd!:smile: Voelt raar om verloofd te zijn omdat het niet ‘anders’ voelt haha, if that makes sense :upside_down_face:

25 likes

Gefeliciteerd! Super leuk! Hoe heeft hij je gevraagd?

1 like

In de mensenmassa in Disney tijdens de aftelling naar het nieuwe jaar! (Zodat het niet zou opvallen omdat iedereen naar het kasteel aan het kijken was haha :D) We hebben het nog niet over een datum of planning gehad, maar we willen het toch eenvoudig houden :slight_smile:

7 likes

Alles op dezelfde locatie is makkelijk voor je gasten (en jullie zelf) dan hoef je niet van locatie naar locatie te rijden.

Volgens mij moet je wel kijken of de locatie waar jullie ook eten e.d., als jullie daar willen trouwen, een officiële trouwlocatie is. En anders moeten de locatie en jullie daar papierwerk voor invullen. (Valt mee hoor)
Dat kun je opzoeken op de site van je gemeente.

1 like

26 januari is een open dag voor trouwlocaties: https://www.opentoptrouwlocatieroute.nl

Ja het is een officiële trouwlocatie! Dus daar is in principe ook niks moeilijks nodig om te regelen. En het is inderdaad ook makkelijk dat niemand zich hoeft te verplaatsen… Want de opa en oma van mijn vriend zijn best slecht ter been en kost het veel energie voor hun om ergens naar toe te gaan. Dus dat zijn allemaal voordelen om het op dezelfde locatie te doen.