Trouwtopic

Onze bruiloft is niet door gegaan (eigen keuze) maar wij hadden afwas borstels met een kaartje er aan: omdat het zonder jou niet af was.
En afwas borstels kun je altijd gebruiken :stuck_out_tongue_winking_eye:

18 likes

@Bunnyslippers dit kun jij zeker waarderen haha.

1 like

Het is toch een andere datum geworden in augustus, maar het plannen kan beginnen.

Hadden wij ook, deze waren het:

Precies het ontwerp van ons kaartje, kaartje doorgestuurd en hun hebben dat zo ontworpen. Echt een super service.

Edit; wacht nog een foto gevonden,

12 likes

Ooooh die bandjes! Dat is echt heel erg leuk!

1 like

Maandag hebben we onze eerste afspraak om een locatie te bezichtigen! Ik ben helemaal zenuwachtig haha.

4 likes

Vonden wij ook, en de omgeving reageerde ook super leuk .

Spannend, wij gaan op maandag ook de locatie bezichtigen. Succes!

Wij hadden op de kaart gezet dat mensen voor 7 februari via mail bij onze ceremoniemeester moesten rsvpen (we trouwen over een maand). Precies een week geleden nog een mail eruit gedaan naar alle gasten met een reminder voor de rsvp, er hebben nu (1 dag voor de ‘deadline’) 62 mensen van de 102 gereageerd :roll_eyes: Ik stoor me hier meer aan dan zou moeten denk ik.

1 like

De meeste mensen zijn echt zo makkelijk en laten niets weten of lezen niet goed, is mijn ervaring

Oh ja mensen gaan hier echt zo laks mee om! Ik denk altijd maar dat die mensen niet zelf getrouwd zijn, anders zouden ze weten hoe irritant het is.

Op onze bruiloft nodigden een aantal mensen zelf hun aanhang uit (die wij dus niet kenden en ook niet uitgenodigd hadden). Of aanhang van vrienden van mijn vriend die wel waren uitgenodigd, maar uiteindelijk last minute afhaakten omdat die vrienden het toch wel chill vonden een avond alleen met de mannen te zijn… Argh. Wij zijn daar echt te makkelijk in geweest, want uiteindelijk zijn er zo een stuk of tien mensen die wel aangaven te komen, niet gekomen. We hebben daar wel voor moeten betalen. Ging gelukkig niet om daggasten of mensen die erg close met ons zijn, maar ik vond het zonde van het geld. Mijn grootste geldbesparingstip is dan ook: minder mensen doorgeven dan voornemens zijn te komen. Er is altijd wel iemand ziek en dan betaal je dus wel (bij onze locatie dan). Je kunt altijd bijbetalen denk ik dan maar (als ze het al tellen)

Ik klink nu trouwens zwaar gefrustreerd volgens mij, maar heb me er maar snel bij neergelegd :blush:

1 like

!
afbeelding

3 likes

Als ik jou was zou ik die vage vrienden en mensen met kinderen gewoon zeggen dat hun aanhang en kinderen niet welkom zijn hoor. Je hebt het op de beleefde manier geprobeerd.
Ik zou gewoon iets zeggen als: ‘Alleen jullie namen stonden op de envelop en dat betekent dat de uitnodiging alleen voor jullie is.’ Of enkelvoud in het geval van de vage vrienden met dates. Ik ben daar ook vrij hard in denk ik. Als mensen geen beleefdheidsregels begrijpen moeten ze maar voelen.

Op de kaart stond ‘rsvp voor 7 februari 2020 bij onze ceremoniemeester [emailadres]’.
Maargoed, ruim een week van tevoren nog een mail eruit met ‘Ik zou degene die zich nog niet hebben aan- of afgemeld willen vragen om een reactie te sturen waarin je laat weten of je erbij bent of niet’ en dan erbij dat wij ook dingen moeten gaan doorgeven. Duidelijk genoeg lijkt me zo.
@Madonna Ik vind het ook echt aso als mensen zelf aanhang mee gaan lopen nemen. Wij hebben best veel aanhang zelf al uitgenodigd, dus denk dat we dit niet gaan tegenkomen, maar behoorlijk brutaal.
@Calypso Wij hebben in die mail van vorige week ook een duidelijke tekst gezet dat we kinderen heel leuk vinden maar onze gasten voor deze dag vragen om hun kinderen bij een leuke oppas achter te laten. Denk dat dat ook wel goed komt.

1 like

Ik heb van mijn moeder een ring gekregen die ze ooit zelf heeft ontworpen maar nooit meer draagt. Het is een gouden ring met echt briljantjes en een diamant. Ik mag hem laten omsmelten om voor mijn trouwring te gebruiken maar ergens vind ik dat zonde? Ik weet niet zo goed waar ik goed aan doe, het is mooie ring en ik vind het een mooie gedachte dat de ring van m’n moeder is geweest.

Oh, wat aso!

Wij hebben onze partnerschap plannen helemaal omgegooid.
Mijn vriend wilde iets kleins en ik wil hem daarin in zijn waarde laten maar nu stelde die vrijdag opeens voor toch een feestje erbij te doen.
Dus nu willen we de zaal huren voor eerst een intiem diner (20 mensen in totaal) en daarna nog 25 vrienden uitnodigen erbij voor het feest!

Wordt wel veel duurder dan verwacht denk ik. Maar we gaan wel van 5 gangen naar 3… En ik hoef niet echt luxe snacks voor bij het feest en ook geen dj.

We gaan vrijdag de locatie bezichtigen en ik hoop zo dat het allemaal kan want we hebben geen alternatieve locatie haha

8 likes

Vind je de ring mooi zoals hij is? Of als er iets is wat je er minder mooi aan vindt, kun je 'm misschien laten aanpassen zodat hij vergelijkbaar is met de trouwring van je verloofde, of desnoods de steentjes eraf laten halen en op dezelfde (of een andere) manier op een trouwring kunnen laten zetten? Zodat je best of both worlds hebt zeg maar?

On a different note: Ik zit 'm al dagenlang een beetje te knijpen omdat ik denk dat morgen mijn vrijgezellenfeest is. Niemand in mijn omgeving laat iets los, ik vroeg terloops naar de weekendplannen van de vriendin die het mede organiseert en ze kwam met een heel waterdicht verhaal over wat ze ging doen, en ik merkte dat ik er gewoon een beetje chagrijnig van werd dat ik niet weet waar ik aan toe ben haha. Dubbel, want ik zou het ook echt niet leuk vinden als ik het wel zou weten, maargoed. Als het niet morgen is, is er nog maar 1 dag die het wel kan zijn, dus dan zou het ook suf zijn want dan weet ik gewoon zeker wanneer het wel is.
Pff ik moet hier eigenlijk gewoon niet zoveel over nadenken maar mijn hoofd neemt een loopje met me blijkt wel :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Wij hebben gisteren de locatie bezichtigt en zijn zo enthousiast! Het leukste is dat het nu eindelijk voor m’n vriend ook gaat leven.
Onze datum was nog beschikbaar, dus we treden op vrijdag 28 augustus in geregistreerd partnerschap (nouja hopelijk kan het stadskantoor die dag ook, we hebben toch alleen getuigen, maar het feest is iig die dag haha!)
De locatie is een duurzaam hotel met restaurant van kennissen van ons, in de stad waar we wonen.
Ze hebben een zaal en aansluitend een leuk terrasje, waar we vegan gaan bbqen met 20 gasten, en dan savonds komen er nog ~30 gasten en gaan we dansen en zijn er hapjes.
Daarna blijven m’n vriend en ik in dat hotel slapen (we moesten toch al 2 kamers boeken vanwege geluidsoverlast anders haha).
We twijfelen nog over of we de sweet table voor alleen de eters doen of voor iedereen, maar we gaan zaterdag naar een proeverij vd bakker die we in gedachten hebben en dan hebben we ook de prijsopgaaf vh feest dus dan kunnen we die keuze maken.

Verder wil ik eigk geen uitnodigingen versturen per post maar gewoon iedereen appen. Ik vind kaartjes echt een zinloze en dure grap, hecht er geen waarde aan.
Ik wil eigk wel graag een fotograaf maar m’n vriend niet en we zijn natuurlijk ook nog eens vet laat.
We hebben wel wat hobby fotografen die we uitnodigen maar ik kan echt wegsmelten bij mooie foto’s, maar dat zou ik dan zelf moeten betalen ben ik bang (hm hier ga ik nog even over denken).
Maar we hebben er iig echt zoveel zin in, kan echt genieten van het vooruitzicht alleen al :heart_eyes:

4 likes

Klinkt heel erg leuk!

Wij gaan de dag erna trouwen, op 29 augustus. Ik heb de save the date kaartjes zelf ontworpen en als een afbeelding via WhatsApp gestuurd, misschien is dat een idee?

Wat heb je in gedachten voor de sweet table? :grin:

1 like