Trouwtopic

Wat lief dat ze dat dan aangeboden hebben. Als je daar graag wilt trouwen, dan zou ik dat doen! Bij ons moeten de gasten ook 1-2,5uur rijden en niemand vindt dat een probleem. Ze vinden het vooral leuk om erbij te kunnen zijn, sommige maken er juist een weekendje weg van :blush:

1 like

Spannend meiden die binnenkort gaan trouwen. Ik hoop dat alles gewoon door kan gaan hoe jullie het gepland hebben!

@seveneleven gewoon doen! Ik zou het anders vinden als je in het buitenland trouwt en dan mensen op kosten jaagt omdat ze dan evt een ticket moeten kopen en overnachting regelen enzo (al blijft dat ook eigen keus van mensen of ze dan wel of niet willen komen) maar 2 uur rijden lijkt me prima te doen! Vind niet dat je dan hotels hoeft te regelen voor je gasten hoor. Ik zou dat in ieder geval niet verwachten in deze situatie.

Wij willen deze week onze getuigen vragen en dan kunnen we ook de datum vast gaan leggen (je moet bij het reserveren van de datum ook meteen gegevens van je getuigen meesturen dus dat moeten we eerst regelen). Hebben jullie je getuigen op een speciale manier gevraagd? Ik ga mn zus en broertje vragen. Zus zie ik komend weekend dus kan ik persoonlijk vragen. Mn broertje woont op anderhalf uur rijden en met die nieuwe maatregelen wil ik niet hier voor gaan reizen naar hem en wil het wel zsm vragen dus die ga ik bellen.
Het lijkt me wel leuk om er iets bijzonders van te maken maar weet niet zo goed wat.
Ik wil ze op de dag zelf een gegraveerde pen geven als herinnering.

2 likes

Het ziet er nu naar uit dat de huwelijksvoltrekking in de kerk voorlopig mag tot 100 personen en bij een burgerlijk huwelijk tot 30 personen binnen en 40 personen buiten.
Over de receptie/diner is nu nog niets meer duidelijk dan dat dat met max 4 personen mag, maar dat gaan ze vandaag verduidelijken en toelichten. Ben echt mega zenuwachtig.
Ik trouw 20 november ‘pas’ dus het is sowieso even afwachten wat de regels dan zijn, maar ik hoop op lichte versoepeling.
Wij hebben een ceremonie in het stadhuis en daarna bij een klein tentje 3 uurtjes wat te eten gepland. Bij dat tentje hebben we de hele zaak en verdelen we de 20 personen over tafels van 4 met vaste tafelschikking met voldoende ruimte en huishoudens bij elkaar, dus ergens heb ik ook het gevoel dat dat prima kan. Als we niet 1 gezelschap zouden zijn zou dat in reguliere horeca ook mogen. Even afwachten maar…

Zijn er meer die dit jaar nog trouwen?

1 like

Zo spannend hè!

Ik trouw volgende week. Gisteren kregen we van de locatie te horen dat we niet mogen trouwen. We konden dat gewoon niet geloven, dus we hebben ons er nog niet bij neergelegd. Vandaag liet de ambtenaar weten dat er toch 30 mensen bij de ceremonie mogen zijn. Dat is in ieder geval al iets. Nu afwachten of we daarna nog mogen proosten en dineren. Maar ook zonder borrel en diner gaan we de ceremonie wel door laten gaan.

De bruiloft uitstellen is voor ons niet echt een optie, we verwachten in mei een kindje en dan willen we toch wel graag getrouwd zijn zodat alles goed geregeld is. Het uitstellen totdat er versoepelingen zijn is ook niet echt een optie, want dan pas ik m’n jurk niet meer :see_no_evil:.

3 likes

Spannend allemaal! Hopelijk gaat het allemaal door. Wij zouden eind september maar hebben het al naar september 2021 verplaatst haha.

Zijn jullie inmiddels getrouwd? Ik hoop dat jullie een mooie dag hebben gehad en als het er nog aan zit te komen hoop ik dat jullie inmiddels duidelijkheid hebben en dat alles door kan gaan!

Hier een kleine change of plans :sweat_smile: We zouden eenvoudig trouwen in februari maar er mogen dan maar een beperkt aantal mensen bij de (korte) ceremonie zijn. Het plan was daarna een lunch met close familie. We zaten een beetje te puzzelen wie er dan bij de ceremonie aanwezig konden zijn (je mag 2 getuigen pp,2 extra gasten en een fotograaf). Er zouden altijd 2 mensen van onze familie (die daarna dus wel bij de lunch zouden zijn) niet bij de ceremonie kunnen zijn. We twijfelden om de 2 gasten dan helemaal te laten zitten en het alleen met de getuigen te doen maar na wat gesprekken erover hebben we toch besloten een normaal huwelijk te doen ipv eenvoudig. Dan kan iedereen die we er bij willen er gewoon bij zijn zonder gedoe. Alsnog blijft het een klein clubje hoor. We hebben dan wel ook wat meer keus in datum en tijdstip dus daar gaan we binnenkort naar kijken. Misschien dat we dan eind vd middag trouwen en een diner doen ipv een lunch.
Zit ook te kijken naar mooie jurken of jumpsuits. Ik ga niet all out in een ‘echte’ trouwjurk maar wil wel iets moois en bijzonders aan. Nog tips voor merken of winkels?
Ik zag dat ze bij Ivy&Oak ook een bruidscollectie hebben.

Waarom mogen jullie maar zo’n beperkt aantal bij de ceremonie?
Hier mogen we 20 personen in de zaal.

Ik ben heel blij met m’n trouwjurk, het is totaal geen echte trouwjurk hoor, maar ik heb een applicatie op het lint genaaid en kraaltjes daar weer op genaaid en ik ben er echt verliefd op nu!
Heb m’n jurk gewoon van zalando. Zalando en Asos hebben allebei heel veel mooie opties.

35 likes

Oh wauw wat mooooi!

1 like

Dat zijn de regels in onze gemeente bij eenvoudig trouwen. Je hebt dan een korte ceremonie en dus maar een beperkt aantal mensen die er bij mogen zijn. Je kan bv ook geen muziek afspelen en krijgt geen persoonlijke toespraak. Die regels verschillen volgens mij ook per gemeente. Bij gewoon trouwen (wat we nu dus gaan doen) mogen er wel meer mensen aanwezig zijn.

Supermooi je jurk! Prachtige kleur en wat leuk dat je hem zelf nog hebt gepimpt. Die krans is ook mooi! Ik ga ook eens neuzen bij Zalando en Asos.

1 like

Mijn jurk en jumpsuit kwam beiden van zalando (jaaaa ik had een iets ander feestje haha).
Jurk van Ivy & Oak, echt prachtig voor het geld en de jumpsuit was van Vila. Daar had ik nog een glitter taillebandje bij gekocht.
Zie ook hierboven haha: Trouwtopic

Oh wauw! Wat een prachtige jurk! :heart_eyes:
Wanneer gaan jullie ook al weer trouwen?

20 november! Hoop ik nog steeds. Met de huidige maatregelen gaat alles nog goed voor ons, ik hoop op geen verscherping tussen nu en dan.

1 like

Spannend! Dat is wel het lastige aan de situatie van nu. Telkens de vraag of het wel door kan gaan en hoe. Hopelijk voor jullie mag het zo doorgaan zoals je nu gepland hebt!

Ik trouw ook zaterdag. Ik ga voor ons allebei duimen voor mooi weer.

Het is maar goed dat ik zo laks ben, als ik veel moeite in de bruiloft had gestoken was alles voor niks geweest. Wij gaan nu met 15 man de ceremonie doen en hopelijk in de buitenlucht een paar leuke foto’s maken. Hadden eigenlijk een etentje gepland, maar kan nu niet doorgaan door de regels. Dus na de foto’s naaien naaien mijn vriend en ik eruit op huwelijksreis naar Zeeland haha.

Hopelijk kunnen we volgend jaar een 2.0 versie hiervan doen met een grotere groep en een feest.

Heb mijn jurk van de ASOS bruidscollectie en ben er echt super blij mee, simpel maar wel het gevoel van een bruidsjurk.

Trouwens een review van een aantal jurken

https://www.asos.com/nl/asos-edition/asos-edition-trouwjurk-met-open-achterkant-en-geborduurde-bloemen/prd/13066398?clr=ivoorkleurig&colourwayid=16528494&SearchQuery=trouwjurk

Deze vond ik super mooi, maar de stof rondom de armen was nogal stug, waardoor hij niet comfortabel zit. Was de enige die ik mooi genoeg vond om de foto te bewaren.

https://www.asos.com/nl/asos-edition/asos-edition-joni-bruiloftsjurk-met-lovertjes/prd/10125149?clr=wit&colourwayid=15095894&SearchQuery=trouwjurk

Deze was heel vormloos

https://www.asos.com/nl/asos-edition/asos-edition-grace-lange-trouwjurk-met-crop-top-met-lange-mouwen-van-kant/prd/14108905?clr=ivoorkleurig&colourwayid=16592024&SearchQuery=trouwjurk

Deze leek net op een zomerjurk, echt heel simpel

https://www.asos.com/nl/asos-edition/asos-edition-samantha-bruidsjurk-met-kraaltjes-en-gedrapeerde-mouwen/prd/12657983?clr=ivoorkleurig&colourwayid=16467397&SearchQuery=trouwjurk

Deze vond ik wel vet, maar niet voor mijn bruiloft

5 likes

Leuuk! Toen wij keken naar ringen schrokken we ook van de prijs. Uiteindelijk hebben we onze ringen in Duitsland gekocht en dat scheelde ons €1000,- in vergelijking met Nederland. Misschien nog de moeite waard dus, om in Duitsland te kijken!

Grapje, lees nu pas dat je budget rond de 3000 is en niet dat je schrok van de prijs haha

Denk dat je eerst moet kijken wat je wilt. Wil je zilver, witgoud, goud of platinum?

En wat voor soort model wil je? Ik wilde zelf geen standaard trouwring en wist al heel snel dat ik een aanschuifring wilde die matchte met mijn verlovingsring. Dus ik heb nu zoiets.

Mijn vriend heeft wel een standaard ring en wij waren volgens mij rond de1500 euro kwijt voor witgoud. Hebben niet eens zozeer naar het budget gekeken (kwam gelukkig wel goed uit), maar dit is wat ons aansprak.

Denk dat je voor 3000 best wel wat keus hebt. Zou gewoon een paar juwelier en afgaan en kijken wat jou aanspreekt.

Die is inderdaad heel mooi, maar denk dat je bij hun sowieso al de hoofdprijs betaald. Zou echt even bij een aantal goede juweliers binnenstappen.

Of jouw vriend moet gewoon een basic ring zodat jij wat meer budget hebt. Hebben wij ook gedaan. Vriend gaat de ring waarschijnlijk niet eens echt dragen.

@HenkdeMol Met 3000€ kunnen jullie zeker wat moois kopen!
Wij hebben bij Diamondpoint (juwelier van de Bijenkorf) hele mooie ringen gevonden die toevallig ook nog in de aanbieding waren. Geloof dat we voor de twee ringen zo’ 2000€ kwijt waren.
Wij hebben trouwens allebei zelf iets uitgezocht, dus geen matchend setje, maar iets dat we allebei echt graag willen dragen. Is sowieso ook goedkoper als het label “trouwring” er niet aan hangt.

Ik wilde ook een aanschuifring, maar uiteindelijk ben ik voor een hele simpele geelgouden ring gegaan in de slankste maat. Dus hij is 2,5mm breed. Mijn verlovingsring is witgoud. Deze heb ik:

70DE30-G_25_1

Ziet er als combi zo uit:

10 likes

Het enige romantische aan ons huwelijksaanzoek is dat het ‘s avonds op een strand in Curacao was. Verder weinig romantisch aan “laten we het maar doen dan”. Laten we wat maar doen schat? “Ja dat weet je best”. Nee wat dan? “Ja ik ga echt niet hier in dat zand op 1 knie hoor” :joy:

Mbt ringen: die van ons komen bij de lokale juwelier vandaan. Zijn daar onze oriëntatie gestart en mijn kan kwam met iets aanzetten “dit vind ik echt iet voor jou” en inderdaad. Denk dat je voor je genoemde budget een heel eind gaat komen!

1 like