Trouwtopic

Zo ineens gaat alles heel snel… Ik ben ongeveer 2,5 jaar geleden ten huwelijk gevraagd en hebben eigenlijk nog lang het geld niet om te trouwen, omdat we eerst een huis willen kopen. Maaar… voor het tekenen van een huis is het wel handig om iets op papier te hebben. Dus gaan we waarschijnlijk op woensdagochtend gratis trouwen bij de gemeente voor het huis en doen we ooit later een hele ceremonie en trouwfeest (als we daar nog zin in hebben). Krijg helemaal de positieve kriebels!!

Heb dus topic net ontdekt, dus ik ga even van alles teruglezen :tada:

15 likes

ja die zijn zo mooi! Als ik een grotere budget dan zeker gedaan :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ik heb eindelijk mijn trouwjurk gevonden. Werd tijd want het is al over een maand. Schoenen had ik vorig jaar meteen al gekocht en nu nog alleen sieraden en dan is het af.

7 likes

Ik heb net al m’n uitnodigingen zitten dicht stempelen en dit is zo leuk!
Het voelt zo Harry Potter, love it.

Mn stempel is dezelfde soort boom als in het armbandje zat waar ik m’n vriend mee ten huwelijk vroeg :heart:

37 likes

Ik herken de envelop, haha! Heel gaaf met de zegels zo.

1 like

Wauw!!! Super mooi gedaan!

1 like

Mn trouwkaarten en enveloppen komen van Made by Moments! Vond het zo cool, dat groeipapier.

1 like

Heel tof zeg!

1 like

Mijn vriend heeft me alweer bijna 3 jaar geleden ten huwelijk gevraagd en het plan is altijd geweest om in Italië te trouwen met een select gezelschap. Dit willen we nog steeds maar zit er de komende jaren nog niet in omdat we ook een huis willen kopen en dat gaat voor. We hebben inmiddels ook een kindje gekregen en willen toch graag het officiële deel wel geregeld hebben. Dus nu zitten we te denken om toch binnenkort eenvoudig trouwen te doen of geregistreerd partnerschap.

Ik wil er dan wel een leuke dag van maken en ook mooie kleding aan en taart en champagne. En zit te denken aan een lunch met alleen close familie in Italiaanse stijl. Heb er helemaal zin in!

Alleen we twijfelen dus nog of we geregistreerd partnerschap doen wat we dan later omzetten in een huwelijk (als we echt het feest gaan geven) of eenvoudig trouwen…

1 like

Oh dat is goed om te weten! Dankje. We moeten ons er nog een beetje in verdiepen.
We hebben geen samenlevingscontract en testamenten. Waren aan het kijken om dat te regelen maar dachten toen: als we toch willen trouwen kunnen we dat net zo goed meteen doen. Ook ivm de kosten. Samenlevingscontract en testamenten kost ook al rond de 400 euro.

Snap ik! Was ook niet zo duidelijk in mijn post. Maar het gaat ons meer om het feestje in Italië. Of in ieder geval een mooie dag samen met close familie en vrienden. We willen wel een soort nep ceremonie doen daar met geloften maar we zouden sowieso al in nl het officiële deel doen.

Ik zou partners van verschillend geslacht altijd adviseren om te trouwen. Zoals Trekvogel al zegt, vanwege het internationale aspect. Gp’s tussen partners van verschillend geslacht worden niet overal erkend en ook een omzetting van gp in huwelijk wordt niet overal erkend.
Het omgekeerde geldt voor partners van gelijk geslacht.

1 like

Wat je ook nog kunt overwegen is om hier eenvoudig te trouwen en in Italie t.z.t. ‘nep te trouwen’. Dat klinkt een beetje stom maar dat doen best veel mensen omdat je dan geen rekening hoeft te houden met de formaliteiten die komen kijken bij in een ander land trouwen (al valt dat binnen de EU best mee). Daarnaast kan je dan iedereen kiezen om de ceremonie te leiden.

1 like

Ja dat bedoelde ik ook met de nep ceremonie in mn vorige post idd! Denk dat we dat gaan doen.
Ik ben helemaal excited. We gaan deze week een datum vastleggen :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Wij gaan over 2,5 week trouwen. Al uitgesteld ivm corona en ik dacht een paar weken geleden dat het nu wel weer zou kunnen in aangepaste vorm. Maar vind het nu best spannend worden, ondanks dat het wel al klein doen.

Ga zo voor jullie duimen!! :+1:t2:

1 like

Ik ook, de 10e. Wij hebben maar 26 gasten maar begin nu toch bang te worden voor een lockdown of verdere/eerdere sluiting van de horeca… Eerlijk gezegd ben ik opgelucht als de bruiloft voorbij is :see_no_evil:

Snap ik, geeft alleen maar stress dit…

Ik 20 november, maar 18 gasten, maar begin het ook erg spannend te vinden of dat allemaal goed gaat.

Mijn schoonouders wonen erg ruim met een grote tuin en hebben laatst geopperd dat we ook in hun tuin zouden mogen trouwen. Dat lijkt me super, alleen het enige nadeel is dat ze ruim 2 uur rijden van ons en mijn familie wonen en een uur van het grootste deel van m’n schoonfamilie. Het voelt toch een beetje brutaal om van iedereen te vragen die kant op te komen, op de een of andere manier. Ik weet ook niet of ik dan vervoer zou willen regelen voor iedereen of een hotelovernachting, ofzo, en dan wordt het toch wel weer prijzig.