Ahw wat romantische! Super leuk! Gefeliciteerd
Wij zijn de trouwplannen weer aan het oppakken en hebben afgelopen zondag een paar locaties bekeken. Ons idee was om in mei/juni of september 2023 te trouwen maar eigenlijk alle favoriete locaties hebben geen plek meer op de vrijdag/zaterdag.
Nu is ons idee om misschien op de donderdag te trouwen. Stel jullie zouden een uitnodiging krijgen voor op een donderdag, zouden jullie dat onhandig vinden? (bijv, werk, kids)
Al mijn broers en zussen hebben kids (zijn welkom op de bruiloft zonder eindtijd, maar wellicht moeten ze later op de avond wel worden opgehaald qua bedtijd en kunnen ze daar iemand voor vinden op een doordeweekse dag?) en ik heb een zus en broer die verder moeten reizen. Ik merk dat ik twijfel of ik/we daar niet beter over moeten nadenken, terwijl ik het misschien ook wel niet moet invullen voor een ander. Onze beste vrienden/getuigen etc lopen in ploegendiensten of zijn sowieso altijd op de vrijdag al vrij.
Het is heel persoonlijk en denk afhankelijk van je type gasten, heb zelf een aantal bruiloften op een doordeweekse dag gehad en vind dat zelf minder fijn/leuk omdat je de dag erna dan niet kunt uitbrakken en gewoon moet werkend. Zelf kan ik helaas geen verlof opnemen vanwege mijn werk anders zou ik de dag erna sowieso verlof opnemen als gast…
Ja nou bizar he, wij hebben zondag ook rondgekeken en een paar keer gehoord dat in mei, juni en september alles al vol zat op vrij- en zaterdagen. Pff geeft stress! Ik zou zelf donderdag niet heel erg vinden, maar heb sowieso een baan met veel verlofdagen dus kan makkelijk een dag vrijnemen
Woow moet je zó vroeg al een locatie kiezen? Ik dacht dat een jaar van te voren wel genoeg was…
Normaal is dat ook wel zo, maar door Corona is er ook veel doorgeschoven helaas
Wow, blijft verbazen hoeveel mensen zo ver vooruit plannen
Wij zijn vandaag toevallig nog even op onze locatie geweest om wat dingen te bespreken en toen zei dat meisje ook dat er in 2023 al bijna niks meer is en er al gepland wordt tm september 2024
Mocht er nog iemand goeie tips hebben voor een thuisbruiloft… éen van de opties voor ons is om het bij een van de ouders in de tuin te doen. Daar is meer dan genoeg ruimte voor een grote tent waar 100 mensen overdekt kunnen dansen, en nog extra plek op gras voor catering/zitjes etc. We zouden dan op een andere plek de ceremonie willen doen, maar daarna voor eten en feest naar huis en dan als extra optie iedereen die wil laten kamperen in het weiland en de volgende dag nog een uitbrakontbijt.
Het lijkt me super leuk om zoiets te doen, maar ik kan nog niet zo goed inschatten of dit nou veel goedkoper is dan een locatie ergens, of evenduur of juist duurder. En wat nou goede dingen zijn om aan te denken
Ik heb dit vorig jaar gedaan! Alles op 1 locatie wel, ook ceremonie. Hangt er heel erg vanaf hoe je het doet, qua drank kan je natuurlijk goedkoper uit zijn dan in een horeca gelegenheid, maar je moet ook álles huren, dat tikte bij ons best aan (wcs, generatoren, glaswerk, bar, koeling apparatuur, etc.) Laat maar weten als je vragen hebt! Pb kan ook
Ik zou het overigens heel erg aanraden, vond het super leuk en extra persoonlijk! Wel goed om goede afspraken te maken met de ouders bij wie het is, over tot hoe laat het doorgaat, maar ook onkosten etc
Wij hebben ook in januari een datum vastgelegd voor juli 2023 en toen waren er al veel locaties niet meer beschikbaar. De huizenmarkt is er niks bij…
Bedankt voor jullie reacties mbt de donderdag! Ik denk dat we dat dan wel gewoon doen.
En wat betreft het vroeg vooruit plannen: ik denk dat het grotendeels te maken heeft met een inhaalslag vanwege Corona en afhankelijk is van waar je woont. Bij ons in de provincie zijn er best wel weinig trouwlocaties, waardoor de ‘populairdere’ plekken vrij vroeg vol zitten. En het zijn natuurlijk populaire maanden.
Zeker een aanrader.
Qua kosten heeft het zoals @horselady al zei veel te maken met keuzes. Als je veel zelf doet, wordt het goedkoper.
Het is niet mijn ervaring dat het per se goedkoper is.
Je bespaart locatiekosten, maar daar tegenover moet je veel zelf regelen. Wij hebben bijvoorbeeld een cateraar ingehuurd (wat mij betreft een aanrader), maar dat is niet goedkoper omdat het in eigen tuin is.
Wij hadden een band en dat betekende dat we ook krachtstroom moesten regelen en moesten regelen dat zij zich ergens konden omkleden en eten. Klinkt heel klein, maar een ‘gewone’ trouwlocatie heeft dat vaak al eens geregeld of routines voor.
Ik was ook erg blij met onze goede ceremoniemeester, omdat er dus vanuit de locatie niet iemand was die dingen regelde.
Maar goed veel is afhankelijk van hoe groot of uitgebreid je het wil maken. Wij zijn in de fuik beland van een kleine bruiloft willen, naar bijna alles erop en eraan, want als je toch eenmaal bezig bent haha
Proficiat! Je vermoeden was correct Je ring is mooi!
Hahah, wij kijken ook naar 2024 maar dit jaar dan wel de traditionele verloving. En grote hamvraag, doen we het hier of in Italië?
Ahh dus toch!! Hoe heeft hij het uiteindelijk gedaan?
@Daelyss Jemig, jouw aanstaande is ook echt een enorme romanticus zeg. Gefeliciteerd!
10 dagen voor de bruiloft: positieve coronatest. “Gelukkig” had ik zaterdag al wat klachten, in het ergste geval mag ik volgende week dinsdag uit quarantaine. Dus wat dat betreft geen zorgen meer
Maar hier was ik wel bang voor dus ik was echt een beetje sad toen ik de test zag. Verder weinig klachten, beetje verkouden. Als het geen corona was, was ik vandaag gewoon naar mijn werk gegaan.
Oh wat naar! En hoe gaat het met je partner?
Voor mij komt de bruiloft ook steeds dichterbij. Vandaag de trouwjurk opgehaald en hij zat echt perfect. Zo blij mee!
Die was “gelukkig” ook meteen positief maar had nog minder klachten dan ik.
Ah gelukkig inderdaad! Maar wel vervelend zeg. Wel fijn dat je weinig klachten hebt. Hopelijk mag je snel uit quarantaine. Beterschap!
Is er hier iemand die een photobooth op z’n bruiloft heeft gehad (feest of de hele dag?) en hoeveel foto’s hebben jullie uiteindelijk geprint? Wij willen graag vanaf de receptie de photobooth voor de leuk maar weten niet aan hoeveel strookjes we genoeg hebben