Tweede Kamerverkiezingen 2021 (Deel 1)

Ja dat hoor ik wel vaker over pvv stemmers dat ze niet perse voor Wilders stemmen. Maar de pvv heeft echt heel veel racistische standpunten op hun programma staan. Dus voor mijn gevoel zijn de pvv stemmers daar dus toch mee eens.

Ik heb zelf pvda gestemd maar als er ergens in hun standpunten had gestaan we schaffen de islam af of we gooien alle antilianen het land uit dan hadden ze nog 100 goede andere dingen kunnen hebben maar no way mijn stem gehad.

Dus vandaar ook mijn vraag wat is dan de overhand om wel op zo een partij te stemmen?

7 likes

Ja en terecht, als je stemt op een racistische partij hoef ik daar geen respect voor te hebben joejoe

6 likes

For the people in the back:

Als je een racist steunt ben je een racist

31 likes

Same en same, stom rood potlood. Stomme dag. Wat een deceptie

4 likes

Hoe gaat die arme man dit terugrapporteren dan?

“So these people go to a stinky gym or tent or they get to stay in their car. Then they get a huge piece of paper, about the size of your dinnertable, and a shitty red pencil and then they fold the paper and put it in a trash can. And the strangest thing, the people think it is very much fun to do so!”

5 likes

Of ja wat ik vooral bedoel is als je pvv-stemmer bent omdat je denkt dat zij voor ‘Henk en Ingrid’ zijn, maar racisme niet je hoofdbeweegreden is, waarom dan niet gewoon SP

2 likes

Het vervelende aan Mark Rutte is dat hij een aal is. Strategisch het kabinet te laten vallen als mea culpa en dan alsnog de grootste te worden.

De kinderopvangtoeslag affaire is het ergste wat Nederland ooit heeft gedaan tegen haar burgers. Dat mag nooit gegeten worden.

28 likes

Nee haast niemand is het 100% eens met de partij waarop je stemt. Maar als je partij hartstikke racistische is hoop ik dat je wel 2x na denk op wie je stemt. Het is geen klein of onbelangrijk punt!

5 likes

Als je hem een gekkie vindt is het gek dat je op de PVV stemt want hij Ă­s die partij. Hij heeft alle macht en is het enige lid.

4 likes

Maar denk je niet dat veel mensen gewoon denken van “ja op míjzelf heeft dat geen invloed dus ik zie het probleem daarmee niet zo erg”

(:frowning:)

Ik denk dit dus precies hence uitblijvend effect van kinderopvangtoeslagaffaire (@anon43983847)

1 like

Als ik het goed heb begrepen zijn de eerste tm 20.30uur en dan die tweede met tm 21.00uur erbij

2 likes

Goede analyse heeft deze man. Ook de benaming “structureel wantrouwende partijen”.

2 likes

Ja helaas wel. Wij mensen zijn over het algemeen lekker egoĂŻstisch. Maar het gaat wel een groot deel van de bevolking aan. En vind het eng dat er zoveel mensen achterstaan.

1 like

Jep het vorige kabinet komt hier mee weg. Vooral de VVD dan. F dit.

1 like

And don’t forget he bikes to work! So normal gebleven

9 likes

Hier was toch een term voor? Wat was het ook al weer?

OHJA WHITE PRIVILEGE

21 likes

Die stukjes met dat scherm zijn zo chaotisch LOL

7 likes

Vanmiddag een podcast van The Guardian over onze verkiezingen geluisterd die letterlijk zo begon trouwens đŸ„Č

2 likes

Omg al deze mensen die hebben gestemd vanwege het corona beleid.

1 hoe lang denk je dat corona duurt?
2 denk je verder niet na over de toekomst?
3 heb je uberhaupt verder gekeken naar wat de partijen willen?

I can’t

32 likes

Je kan veel wappie stemmen ontvangen als je je hele campagne richt op de standpunten van wappies. Gevaarlijke populisten.

3 likes