Tweede Kamerverkiezingen 2021 (Deel 1)

Pff wordt steeds verdrietiger van het verlies op links. Waar gaat het heen met de wereld? :disappointed: Maak me sowieso al flink zorgen over de gevolgen van klimaatverandering en ongelijkheid. Dat neemt nu echt even extra toe.

6 likes

Ik ken er een haha maar ik was ook verbaasd dat hij er op had gestemd. Hij stemde altijd GL maar was afgeknapt door een uitspraak van Jesse. En grootste reden voor volt was het klimaat.

rare camera angle 50+

3 likes

Rob Wijnberg
Sander Schimmelpennick
Jake Reese oid
Arjan Lubach

Rijtje waar ik niet tussen hoef te staan tbh

11 likes

Ik heb heel veel reacties gehad ik probeer zo veel mogelijk te reageren.

Laat ik beginnen met zeggen dat ik heb gestemd op Renske leijten van de SP omdat ik haar rol in de toeslagenaffaire echt fantastisch vind, een mooie, oprechte en menselijke inzet voor het volk. Dat is datgene wat ik hoop van de regering dat ze menselijke beslissingen nemen. Ik stem heel verschillend en vaak op een persoon waarvan ik het idee heb dat ze iets kunnen veranderen.

Ik vind de ideeen van GroenLinks niet haalbaar en denk dat ze hun stemmers echt voorliegen met heel veel beloftes om stemmen te halen. Ik vind heel veel ideeen van SP ook slecht overigens, maar nogmaals ik heb nu op inzet van een persoon gestemd.

Ik hoop dat we als Nederlanders meer naar elkaar toe kunnen gaan door met elkaar te praten. Deze heftige reacties die hier worden gegeven: Je stemt PVV/FVD, en DUS ben je racist zorgen er juist voor dat er geen gesprekken worden gevoerd en meer mensen op de PVV en FVD stemmen omdat ze het idee hebben dat een afwijkende mening over migratie niet mag worden gehoord want stel je voor dat mensen je een racist vinden.

Heb een keer tegen een vriendin gezegd dat als ze VVD gaat stemmen ze onmenselijk zou zijn omdat ik het belachelijk vond dat ze wegliepen toen er gestemd zou worden op een hogere salaris voor zorgmedewerkers. Maar die vriendin van mij zei dat haar onderneming er aan onderdoor ging en dat de VVD beter voor haar opkomt dan andere partijen.

Kortom: iedereen stemt egoistisch en voor een betere wereld voor zichzelf of voor een wereld waarvan JIJ vindt dat dat de juiste wereld is. En duizenden mensen in Nederland wegzetten als racist zorgt alleen maar voor een kloof.

11 likes

Nou veel plezier met jullie kerncentrale

2 likes

Hahaha sjongejonge 50Plus. “Mensen houden niet zo van ruzie.”

Ja das nou ff kut hè, dat dat precies de hele fundering is onder die kutpartij van je.

6 likes

Godsamme ik heb vandaag -inmiddels bijna tegen beter weten in- een overduidelijk racistische pestpost gericht aan politica gerapporteerd en het is gewoon NIET verwijderd. HOE DAN Facebook

1 like

Omg op insta zie ik al wappies “verkiezingsfraude” delen bah gelijk ontvolgd

4 likes

huh maar de wappies hebben toch gewonnen

6 likes

ja maar morgen mogen ze nu alsnog niet uiteten ondanks dat ze gestemt hebben dus fraude!!!

3 likes

Dit heb je goed verwoord en ik ben het ook wel met je eens. Niet iedereen is een racist die op PVV of FVD stemt, maar deze partijen zijn wel racistisch. Of je je daar mee wilt identificeren is gelukkig een persoonlijke keuze.

Al worden deze kiezers net zo goed voorgelogen, met negatieve gevolgen voor ons land.

11 likes

En niet naar de efteling het wappie paradijs!

1 like

Vind dit een beetje een victim blaming/tone policing eigenlijk. Er is geen kloof omdat mensen elkaar aanspreken op racistische (ja echt) ideeën. Er is een kloof door haatzaaiende en populistische politici en omdat veel mensen gewoon alleen maar aan zichzelf denken als ze gaan stemmen.

22 likes

Denk niet dat zij begrijpen dat je ook kan winnen zonder de grootste partij te wordne

1 like

Wie is die blonde guy op ned1 eigenlijk?

En hierbij denk ik dat er nog steeds te weinig kennis is, bewust of onbewust, van wat racisme precies is. Als je je niet in racisme wil verdiepen dan is de kans groot dat je (on) bewust toch racist bent. En ik denk dat dit voor een groot deel van deze stemmers geldt. Van jezelf vinden dat je geen racist bent betekent oprecht niet dat dat waar is

7 likes

Niet per se dus. Ik denk dat veel mensen kijken hoe een groot deel van de bevolking er samen op vooruit kunnen gaan. Niet alleen zij zelf (gelijkheid).
Een partij als pvv zet juist een groot deel van de mensen weg zonder dat dit gebeurt (of ik zie niet hoe), en probeer die gelijkheid juist tegen te gaat. Dát is toch juist een kloof?
Waarschijnlijk zie ik dit meer uit mijn eigen perspectief, dus als je wil uitleggen hoe jij dit ziet dan ben ik zeker benieuwd!

1 like

Ik ken er best wel wat, maar dat is weer mijn bubbel vrees ik. Misschien ben ik naief, maar heeft niet elke partij een paar hele grote geldschieters? Ik heb dan liever dat, als het waar is, die rijkelui-zonen een partij met zeker wat goede, progressieve waarden starten, dan dat het automatisch naar de VVD gaat.

En waarom ik nog even overwogen heb Volt te stemmen, was dat ik wel achter hun pro-europa visie sta en omdat ze een ‘minister van digitale zaken’ zouden willen. Als je ziet hoe laatst nog zo’n gigantisch datalek was bij de GGD vind ik dat zeker een belangrijk punt. En hun lijstduwer is een hele toffe hoogleraar en kinder- en jeugdpsychiater!

Maar verder bleken ze toch rechtser te zijn dan ik dacht dus hier stopt het promopraatje haha.

4 likes

Ahhh, vind het zo lief dat Rob Jetten zo oprecht blij lijkt voor Sigrid Kaag. Vond hem een leider zonder pit maar oh zo lief.

27 likes